Resident Evil 2 - leczenie bohatera, przywracanie zdrowia

Zioła lecznicze, spraye i inne możliwości odnawiania energii.

W przeciwieństwie do wielu współczesnych gier akcji w Resident Evil 2 nie istnieje system automatycznej regeneracji zdrowia głównych bohaterów. Jak przystało na rasowy survival-horror, musimy w tym miejscu liczyć na specjalne przedmioty, które należy znajdować samemu podczas eksploracji kolejnych miejsc.

Chodzi tutaj między innymi o regenerujące spraya lub różnego rodzaju zioła. Aby sprawdzić stan zdrowia postaci wystarczy uruchomić ekran ekwipunku (trójkąt - PS4, Y - XO) i spojrzeć na pasek w lewym dolnym narożniku (1).

Im bardziej jest zielony, tym więcej zdrowia posiada postać. Jeśli będziemy atakowani przez wrogów, to poziom zdrowia zacznie się obniżać, a pasek zacznie przyjmować kolor żółty (niepokojący), a finalnie czerwony (niebezpieczny), w którym należy bohatera jak najszybciej uleczyć.

zdrowie

Aby tego dokonać wystarczy z ekwipunku wybrać przedmiot medyczny (2) i zwyczajnie go użyć. W opisach przedmiotów pojawiają się informacje dotyczące tego, ile zdrowia przywróci jego użycie. Niektóre z nich odnawiają bowiem tylko małą część energii, inne pół, ale są również takie, jak spray, które regenerują całe życie.

Warto też pamiętać o możliwość łączenia niektórych medycznych przedmiotów. Za dobry przykład mogą tu posłużyć różne zioła. Przykładowo połączenie dwóch ziół spowoduje powstanie proszku, który leczy znacznie skuteczniej niż pojedyncza roślina.