Analitycy z firmy SuperData opublikowali raport, z którego wynika, że w 2018 roku dostępny za darmo moduł battle royale strzelanki Fortnite wygenerował 2,4 miliarda dolarów przychodów.

To najlepszy wynik, jaki osiągnięto w omawianym okresie - zarówno w segmencie gier opartych na modelu Free to Play, jak i produkcji sprzedawanych za pełną cenę. Rezultat jest oczywiście zasługą opcjonalnych transakcji cyfrowych.

Dystrybucja cyfrowa w 2018 roku wygenerowała łącznie 109,8 miliarda dolarów przychodów, czyli o 11 procent więcej niż dwanaście miesięcy wcześniej (dzięki, GamesIndustry). Eksperci podkreślają, że do wzrostu przyczynił się przede wszystkim Fortnite.

fortnite_zloto
Skórki i inne przedmioty kosmetyczne to główne źródło przychodów w Fortnite

Zobacz: Fortnite Battle Royale - poradnik dla początkujących

Dobrze poradził sobie jednak również PUBG - główny konkurent produkcji od Epic Games. Cyfrowe kopie gry i mikropłatności przyniosły 1,02 mld dol., czyli najwięcej spośród tytułów dostępnych za pełną cenę (na drugim i trzecim miejscu są odpowiednio FIFA 18 i GTA 5).

Dane przedstawione przez analityków z SuperData pokrywają się z nieoficjalnymi informacjami, wedle których w 2018 roku twórcy Fortnite zarobili 3 mld dol. Dużą część kwoty deweloperzy zawdzięczali właśnie popularnej strzelance.

Reklama

O autorze

Piotr Bicki

Piotr Bicki

Redakcja Eurogamer.pl

Piotrek zajmuje się w naszym serwisie głównie tekstami informacyjnymi. Miłośnik kilku popularnych serii gier oraz wielbiciel superbohaterów i fantastyki.

Więcej artykułów od Piotr Bicki

Komentarze (0)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami

Powiązane materiały

Najnowsze

Anthem - rozwój javelina: sprzęt, moduły, stymulanty

Wszystko o doświadczeniu oraz przedmiotach, które wpływają ogólną moc javelina.

Anthem - tryby gry: misje, fortyfikacje, gra swobodna

Rodzaje ekspedycji i aktywności, które wykonujemy w Anthem.

Reklama