Reżyser God of War: początkowo to była znacznie bardziej ambitna i szalona gra
Głównie w kontekście walk z bossami.
Z God of War w trakcie produkcji usunięto wiele elementów, dlatego finalny produkt w znacznej mierze różni się od początkowych projektów - stwierdził Cory Barlog, reżyser gry, podczas wywiadu udzielonego prowadzącym kanał NoClip na YouTube.
- Mieliśmy o wiele więcej walk z bossami. To była znacznie bardziej ambitna i naprawdę szalona gra. Ale podczas procesu produkcyjnego czasem zdajesz sobie sprawę, że to co robisz jest zbyt ogromne i nie da się temu sprostać.
Barlog już wcześniej wspominał o usunięciu walk z silniejszymi przeciwnikami, jednak w wywiadzie dla NoClip rozwinął temat.
- Zaprojektowanie jednej walki z bossem zajmuje 30 deweloperom półtora roku. To niesamowicie wiele czasu, kiedy o tym pomyślisz. Mieliśmy grupę, która pracowała nad walkami z bossami, ale robili też inne rzeczy. Zdaliśmy sobie sprawę, że niektóre projekty musimy porzucić - tłumaczy reżyser.
Barlog stwierdził też, że trolle (ogromni przeciwnicy posługujący się kamiennym totemem jako bronią) nigdy nie mieli być bossami, jednak zdecydowano się dołączyć do walk charakterystyczne paski życia u dołu ekranu, ponieważ informacja o stanie wytrzymałości oponenta nad jego głową nie była widoczna.
- Dzięki temu gracze mieli poczucie, że w grze było więcej bossów, choć to nie prawda. Nawet podczas E3 utrzymywałem, że trolle to zwykli przeciwnicy. Gdybym mógł, zmieniłbym teraz te paski życia - dodał Barlog.
God of War zadebiutowało 20 kwietnia 2018 roku, wyłącznie na PlayStation 4.
Zobacz: God of War - Poradnik, Solucja