Sekiro: Shadow Die Twice to nowa gra twórców serii Souls oraz Bloodborne - From Software - ale walka nie przypomina poprzednich projektów studia. O głównych różnicach opowiedział Masaru Yamamura, główny projektant, w rozmowie z Game Informer.

- W początkowej fazie produkcyjnej trudno było nam „uciec” od stylu walki z naszych poprzednich gier. Okazało się jednak, że robimy kolejny raz to samo. Zaczęliśmy więc od nowa i stworzyliśmy coś innowacyjnego.

Deweloper przekonuje, że w Sekiro nie zostało już nic z defensywnego stylu walk w serii Souls oraz metody doskakiwania, ataku i odskakiwania z Bloodborne. W nowej grze kluczem jest zbijanie ataków za pomocą miecza.

W Sekiro można sparować niemal każdy atak - nawet stojąc w miejscu. Sztuczka nie jest jednak łatwa do wykonania - twórca przekonuje, że gracze będą musieli się przyzwyczaić do nowego systemu.

Walka oparta na zbijaniu ciosów wymagała od deweloperów dopracowania animacji przeciwników tak, by każdy z każdego ruchu gracz mógł odczytać zamiar wroga i odpowiednio zareagować.

Premiera gry 22 marca na PC, PlayStation 4 i Xbox One.

Zobacz: Sekiro: Shadows Die Twice - premiera i najważniejsze informacje

Reklama

O autorze

Przemysław Wańtuchowicz

Przemysław Wańtuchowicz

Redakcja Eurogamer.pl

Przemek na początku przygotowywał u nas materiały wideo, a obecnie jest autorem w dziale informacyjnym. Jako dziecko marzył, by zawodowo rysować, żonglować lub grać na gitarze - dwie pierwsze czynności wychodzą mu całkiem nieźle.