Dirt Rally 2.0 to następca ciepło przyjętego w 2015 roku Dirt Rally. Twórcy ze studia Codemasters w nowej produkcji stawiają jeszcze mocniej na autentyczność i realizm rajdów samochodowych zarówno w trybie jednego gracza, jak i online.

Jest to już siódma pozycja w ramach cyklu Dirt, a 13. z kolei, licząc jeszcze z serią Colin McRae Rally.

Do dyspozycji graczy trafi sześć lokacji rajdowych oraz osiem licencjonowanych z Rallycrossowych Mistrzostw Świata FIA. Poprawiono wygląd gry oraz wprowadzono system degradacji toru, który ma postępować z kolejnymi przejazdami.

Twórcy pracowali również nad usprawnieniem modelu prowadzenia pojazdu, aby doznania w trakcie gry były bardziej autentyczne.

  • Premiera: 26 lutego 2019 r.
  • Wersja językowa: polska
  • Producent: Codemasters Software
  • Wydawca: Codemasters Software
  • Wydawca PL: Techland

Premiera i edycje

Światowa premiera Dirt Rally 2.0 odbędzie się 26 lutego 2019 roku. Gra ukaże się na PC, PlayStation 4 oraz Xbox One. Tytuł można zakupić w dwóch wersjach, Standard oraz Deluxe. W ramach wersji Deluxe otrzymamy dostęp do dwóch sezonów DLC, każdy z trzema nowymi trasami i pięcioma nowymi pojazdami.

Jest możliwość zamówienia wersji pre-order edycji Standard, która pozwala na wcześniejszy dostęp do gry 22 lutego 2019. Dodatkowo otrzymamy wtedy Porsche 911 RGT Rally Spec. Wersja Deluxe w ofercie przedsprzedaży zawiera w sobie elementy z wersji pre-order edycji Standard, a także ulepszone samochody startowe „Mój zespół” czy 5 wcześniej dostępnych pojazdów w garażu.

dirt_rally_2_01

Trasy i pojazdy

Dirt Rally 2.0 oferuje sześć lokacji rajdowych: Argentynę, Australię, Hiszpanię, Nową Zelandię, Polskę oraz USA. Dodatkowo w ramach licencji Rallycrossowych Mistrzostw Świata FIA mamy do wyboru osiem torów z takich miejsc jak: Barcelona, Montalegre, Mettet, Lohéac Bretagne, Trois-Rivieres, Hell, Holjes oraz Silverstone.

W grze pojawią się dwa nowe Volkswageny: MK II Golf z lat 80. oraz współczesny Volkswagen Polo R5. Oprócz tego mamy usiąść za sterami aut z różnych epok wyścigowych. Wśród nich wyróżniamy: Renault Alpine A110 1600 S z lat 60., Forda Escorta Mk II z lat 70., Audi Sport quattro S1 E2 z grupy B czy Subaru Imprezę 1995. Łącznie mamy mieć do dyspozycji ponad 50 pojazdów.

dirt_rally_2_02

Rozgrywka i zmiany

W trybie mistrzostw możemy wybrać zawody stylizowane na konkretne ery w historii rajdów. W ramach próby czasowej będziemy mogli skupić się wyłącznie na jak najszybszym przejeździe, ponieważ nie będziemy mieć do czynienia z żadnymi przeszkodami w trakcie gry.

Dowolną kombinacją pojazdów będziemy mogli zagrać w osobnym trybie, rywalizując zarówno ze sztuczną inteligencją, jak i z innymi graczami on-line. Z tymi ostatnimi będziemy mogli się ścigać w cotygodniowych i comiesięcznych pojedynkach.

Twórcy postawili na modyfikację modelu prowadzenia pojazdów, który ma bardziej odpowiadać rzeczywistemu zachowaniu aut w trakcie rajdów. Mamy odczuć zmiany w trakcie jazdy po wilgotnej nawierzchni toru czy podczas skoków.

  • Na prowadzenie aut będzie także wpływać stan trasy.
  • Jego degradacja będzie silnie wpływać na nasz start w wyścigu. Jeżeli nie trafimy między 5. a 10. pozycję startową, to zdaniem deweloperów, będzie trudniej o dobry start.
  • Pierwsze pojazdy niszczą wierzchnią warstwę toru, przez co obniża się przyczepność opon do nawierzchni.
  • Ulokowane daleko w tyle auta będą już zmagać się z koleinami. Każde kolejne przejazdy będą wzmagać zniszczenie nawierzchni toru.
dirt_rally_2_03

Zniszczeń nie unikną zarówno opony i jak same pojazdy. Naszymi autami zajmiemy się w trybie Garażu, gdzie zatrudnimy i wytrenujemy własną załogę. Przed rozpoczęciem gry dokonujemy modyfikacji auta mając na uwadze m.in. panujące warunki pogodowe. Trudność gry ma się zwiększyć ze względu na dążenie twórców do coraz bardziej realistycznego zachowania pojazdów.

Deweloperzy poprawili także wygląd wszystkich lokacji, pojazdów, postaci oraz interfejsu. Mamy zauważyć płynniejsze ruchy tłumów na trybunach oraz kierowców.

Reklama

O autorze

Redakcja

Redakcja

Zespół redakcyjny

Bardzo lubimy pracę zespołową.

Więcej artykułów od Redakcja

Komentarze (5)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami

Powiązane materiały