Czołowi analitycy rynku gier przedstawiają prognozy na 2019 rok

Nowy BioShock, Splinter Cell, darmowy Overwatch i inne.

Dziennikarze serwisu GamesIndustry.biz przeprowadzili rozmowę z czterema analitykami rynku gier wideo. Eksperci podzielili się swoimi prognozami i oczekiwaniami względem 2019 roku.

Michael Pachter z Wedbush Securities przekonuje, że Take-Two (do którego należy między innymi Rockstar i 2K Games) zdecyduje się na kilka znaczących ogłoszeń. Analityk wspomina o kolejnej odsłonie serii BioShock i nowym tytule twórców GTA - oba mają zadebiutować w 2020 roku.

Ubisoft zapowie rzekomo nowe odsłony serii Rainbow Six, Splinter Cell oraz Watch Dogs, a Activision zdecyduje się udostępnić Overwatch oraz tryb Blackout do Call of Duty: Black Ops 4 za darmo. Strzelanka z herosami ma przejść na model F2P w czerwcu.

p
Darmowy Overwatch i Blackout przyciągnęłyby wielu nowych graczy

Dr. Serkan Toto z firmy Kantan Games twierdzi, że kolejna generacja konsol nie zadebiutuje w 2019 roku, ale otrzymamy pierwsze konkretne informacje na temat nowego sprzętu - w tym dotyczące szczególnego nacisku na „chmurę” i różne modele subskrypcji.

Pomimo powstawania kolejnych platform dystrybucji cyfrowej (jak sklep Discorda czy Epic Games Store), Steam nie straci dominującej pozycji i pozostanie głównym wyborem graczy PC.

Toto wspomina też o dwóch alternatywnych wersjach Nintendo Switch - Pro (o której pojawiają się już niepotwierdzone informacje) oraz Lite, które ma zrekompensować zmniejszające się zainteresowanie konsolą 3DS.

p2
Lite ma być tańszą wersją konsoli

Piers Harding-Rolls z firmy IHS Markit przewiduje, że Switch będzie najchętniej kupowaną konsolą w 2019 roku, a Sony zapowie (oprócz PS5) również kolejną wersję gogli VR.

Ekspert przekonuje, że pomimo popularności tematu rozgrywki „w chmurze”, streaming nie zdominuje rynku w najbliższym czasie. Wspomina też o powstaniu nowych, dodatkowo „dezorientujących graczy” platform dystrybucji cyfrowej.

Harding-Rolls twierdzi ponadto, że Google lub Amazon wykupi znaczącego na rynku gier wydawcę.

p3
Być może jeszcze nie czas na granie „w chmurze”

Mat Piscatella z grupy NPD przekonuje, że cyfrowa dystrybucja i sprzedaż gier zdominuje fizyczne wydania, przekraczając próg 90 proc. Rozwiną się też serwisy i usługi oferujące subskrypcje abonamentowe.

Analityk twierdzi, że gry mające rozbudowane funkcje społecznościowe zdominują rynek, gwarantując największy przychód i dłuższe zaangażowanie użytkowników. Wspomina też o streamingu, który w 2019 zrobi „dużo hałasu”, ale nie poprawi jeszcze komfortu rozgrywki.

Reklama

Skocz do komentarzy (2)

Autor

Przemysław Wańtuchowicz

Przemysław Wańtuchowicz

News & Content Editor

Przemek na początku przygotowywał u nas materiały wideo, a obecnie odpowiedzialny jest m.in. za dział informacyjny. Jako dziecko marzył, by zawodowo rysować, żonglować lub grać na gitarze - dwie pierwsze czynności wychodzą mu całkiem nieźle.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (2)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami