Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Deweloperzy ujawniają sztuczki zastosowane przy produkcji gier

Baldur's Gate, Fable 2, The Walking Dead.

Za namową współzałożyciela Fullbright Company (odpowiedzialnego za grę Gone Home), deweloperzy z różnych studiów podzielili się sztuczkami wykorzystywanymi podczas produkcji gier wideo.

W dyskusji na Twitterze wzięło udział wielu producentów, którzy ujawnili swoje „wstydliwe zbrodnie deweloperów”.

„Wraz z programistą przetłumaczyliśmy fragmenty Scribblenauts na pięć lub siedem języków używając translatora Google, na dwa dni przed certyfikacją” - przyznaje projektantka gry.

Lokalizację można zrobić też na szybko

Jeden z twórców Baldur's Gate wspomina, że kultowy tytuł RPG został dostarczony do graczy w trybie debugowania (proces redukowania liczby błędów w oprogramowaniu), ponieważ w każdym innym przypadku tytuł przestawał działać.

„Pies w Fable 2 nie może obrócić się w miejscu (brak odpowiednich animacji), więc czasami sztuczna inteligencja utknie biegając w małym kółku, próbując dotrzeć do celu - opowiada Glen Watts. „Przestaliśmy próbować to naprawić, ponieważ »psy tak robią«. Nikt z kontroli jakości nie zgłosił błędu”.

Aby uzyskać efekt migających świateł w Ultima Online, zaprojektowano zwykłą sosnę tak, aby na drzewie pojawiały się i znikały kolorowe kamienie. Po rozdaniu choinek zalogowanym użytkownikom, serwery zostały przeciążone i spowodowały awarię. Autor przez tydzień naprawiał szkody.

Do świątecznego klimatu wystarczy sosna z magicznymi kryształami

„W The Walking Dead: Michonne jest rozmowa, którą złożyłam z wyciętych linii z innych scen, aby wypełnić luki fabularne” - pisze była projektantka Telltale Games.

„W pierwszej części Arma wszystkie męskie głowy żołnierzy są oparte na mojej, ponieważ byłem jedynym, który chciał zgolić włosy i zrobić skan 3D, za pomocą naszego zaawansowanego technologicznie skanera laserowego Olympus” - opowiada jeden z deweloperów.

Współzałożyciel studia inkle przyznał natomiast, że w momencie wysłania do sklepów gry 80 Days, około 10 procent miast zaznaczonych na globie nie było możliwe do odwiedzenia i nie zawierało żadnych treści. Brakująca zawartość wprowadzana jest w formie aktualizacji - dwa lata po premierze.

Read this next