Weteran to jedno z wieloetapowych zadań pobocznych w RDR 2. Na szczęście - mimo ograniczeń czasowych - możemy je wykonać za jednym razem, korzystając z szybkiej drzemki. Misja jest dostepna od momentu rozpoczęcia szóstego rozdziału fabularnego.

Podczas przygody poznajemy weterana wojennego, który mimo utraty nogi nie zaprzestał poszukiwania wrażeń.

Część pierwsza

Misję rozpoczniesz niedaleko jeziora O'Creagh's Run (1), które znajduje się na zachód od miasta Annesburg. Na miejscu zobaczysz mężczyznę siedzącego na ziemi i opartego o kamień. Porozmawiaj z nieznajomym.

wmap

Możesz też otworzyć mapę w drugim oknie lub pobrać na dysk.

Weteran spadł z konia i stracił drewnianą protezę nogi, która została w strzemionach. Twoim zadaniem jest poszukanie wierzchowca w żółtym obszarze.

Konia dostrzeżesz bardzo szybko, po przejechaniu zaledwie kilku metrów. Stoi za wzgórzem, przy brzegu.

w1

Zwierzę jest wystraszone, więc podchodź do niego powoli i uspokajaj, korzystając z menu interakcji.

Nie możesz dosiąć Buealla, więc poprowadź go, ponownie korzystając z menu interakcji. Wystarczy już tylko wrócić do weterana, by zakończyć pierwszą część zadania.

Część druga

Kolejna część odblokuje się, gdy minie pełna doba w świecie gry. Jeżeli podjąć się go natychmiast, prześpij się.

Hamisha ponownie znajdziesz w okolicach jeziora, tylko tym razem w jego chacie, przy brzegu na północny-wschód. Udaj się więc do ikony oznaczonej jako „HS”.

w2

Na miejscu zapukaj do drzwi od strony brzegu i konia. Wkrótce wyruszycie na połów, w poszukiwaniu szczupaka-tyrana. W pierwszej kolejności udaj się do zaznaczonego na żółto miejsca.

Przytrzymaj, a następnie puść L1/LB, żeby założyć specjalną przynętę, którą dał ci starzec. Po chwili ogromna ryba porwie weterana. Usiądź na łódce (przyciskiem wsiadania na konia) i podpłyń do mężczyzny.

w3

Potem udaj się do drugiego zaznaczonego łowiska, gdzie podejmiesz się trudnego zadania złowienia szczupaka.

Tyran jest niezwykle silny i wytrzymały, więc przygotuj się na bardzo długą próbę, mogącą zająć nawet 5 minut. Postępuj zgodnie ze wskazówkami w naszym poradniku wędkarstwa i nie zerwij żyłki.

w4

Schwytanie ryby kończy tę część zadania.

Część trzecia

Wróć do chaty Sinclaira, gdy upłynie doba. Ponownie jest to ikona „HS”. Tym razem wyruszysz ze starcem na polowanie. Najpierw jednak obejrzysz scenkę z długą rozmową.

Kiedy wsiądziecie na konie, podążaj za Hamishem. Na szczycie wzgórza zejdziecie z wierzchowców, by przyjrzeć się ofierze wilczycy. Następnie czeka cię krótka gonitwa (wciąż możesz po prostu podążać za weteranem), by potem bohaterowie zrezygnowali z przejażdżki konno.

Możesz wybrać, czy chcesz sam wytropić wilka, czy może ma się tym zająć Sinclair. Jeżeli zdecydowałeś się na pierwszą opcję, aktywuj Sokoli Wzrok, zaznacz ślady pod sobą i podążaj tropem.

w5

Ślady poprowadzą cię w głąb lasu, gdzie już niedługo zobaczysz wilka. Gdy podejdziesz, zwierzę rzuci się na ciebie, a gdy je zabijesz, zaatakuje cię cała wataha. Strzelba i mierzenie „z biodra” sprawdza się tu doskonale.

w6

Po krótkiej rozmowie z Hamishem przygniecie cię wilczyca. Naciskaj kółko/B, aby się uwolnić. Arthur sam aktywuje Zabójczą precyzję, więc wykończ zwierzę. To koniec trzeciej części zadania - dostaniesz jeszcze skórę w dobrym stanie.

Część czwarta

Tradycyjnie, do odblokowania kolejnej części potrzeba pełnej doby. Znów udaj się do tego samego miejsca i tej samej ikony „HS”.

W czasie rozmowy weteran zobaczy ogromnego dzika. Zwierzę zacznie uciekać i będziesz musiał je gonić. Podążaj więc za czerwoną kropką na minimapie.

w7

Gdy zgubisz dzika, wejdź do żółtego obszaru. Po chwili nadjedzie Sinclair z końmi. Wsiądź na wierzchowca i podążaj za partnerem.

Wkrótce Hamish poradzi się rozdzielić, więc jedź w górę zbocza, do żółtego obszaru. Po chwili usłyszysz strzały. Ponownie udaj się do żółtego obszaru, a zobaczysz, że dzik goni weterana. Wyrusz więc w pościg - znów do zaznaczonego miejsca.

Sinclair został poważnie ranny. Gdy podejdziesz do mężczyzny, zaatakuje cię dzik. Arthur sam aktywuje Zabójczą precyzję - wystarczy więc oddać kilka strzałów w głowę.

w8

Uporanie się ze zwierzęciem kończy to zadanie. Po wszystkim nie zapomnij zebrać trofeum z dzika.

Reklama

O autorze

Przemysław Wańtuchowicz

Przemysław Wańtuchowicz

Redakcja Eurogamer.pl

Przemek na początku przygotowywał u nas materiały wideo, a obecnie jest autorem w dziale informacyjnym. Jako dziecko marzył, by zawodowo rysować, żonglować lub grać na gitarze - dwie pierwsze czynności wychodzą mu całkiem nieźle.

Więcej artykułów od Przemysław Wańtuchowicz

Komentarze (0)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami

Powiązane materiały