Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Quadron to gra wydana 30 lat po zakończeniu prac

Produkcja z ZX Spectrum.

Quadron to przygotowana z myślą o komputerze ZX Spectrum gra, nad którą prace ukończono w 1988 roku, ale tuż przed premierą została skasowana. Teraz jednak, po 30 latach, zadebiutowała na PC.

Produkcja jest zręcznościową strzelanką inspirowaną klasykami pokroju Defender i Robotron: 2048. Gracz stawia czoła wielu przeciwnikom korzystając ze zróżnicowanej broni i ulepszeń. Tytuł dostępny jest za pośrednictwem sklepu itch.io w cenie 4,99 dolarów (około 19 zł).

Za Quadron odpowiada Andy Beale o pseudonimie Cosmium. Nad projektem pracował dwa lata, ale mimo początkowego zainteresowania ówczesny wydawca - nieistniejące Palace Software - w ostatniej chwili anulował pozycję ze względu na niską popularność tego typu gier.

Zobacz na YouTube

W następnych latach deweloper był zatrudniony między innymi w studiu Bullfrog oraz amerykańskim oddziale Bandai Namco. Ostatecznie odszedł z branży wirtualnej rozrywki - wrócił jedynie, by dokończyć swoją strzelankę.

W rozmowie z brytyjskim Eurogamerem wyjaśnił, że nie miał dostępu do kodu źródłowego Quadron, ale dysponował krótkim demem, w które czasami grał. Próbując wskrzesić projekt, korzystał więc ze swoich notatek sprzed 30 lat.

Baele podkreślił, że zaletą ośmiobitowych urządzeń jest fakt, że wszystkie elementy danego tytułu można wykonać w pojedynkę. Zwraca uwagę, że praca nad produkcją była odświeżająca, ponieważ nie czuł się niczym trybik większej maszyny, jak bywa w przypadku gier na współczesne platformy.

Read this next