Witamy w poradniku do Farming Simulator 19. Znajdziecie tutaj opis podstaw gry, informacje o mechanice rozgrywki, spis rodzajów roślin do uprawy oraz zwierząt do hodowli oraz porady ułatwiające rozpoczęcie gry.

Farming Simulator 19 to najnowsza propozycja od studia Giants Software. Naszym celem jest efektywne zarządzanie własnym gospodarstwem i osiągnięcie sukcesu finansowego.

W ramach trybu Kariera mamy do wyboru trzy poziomy trudności gry. W zależności od naszych preferencji możemy mieć łatwy start w rolniczy biznes lub drogę do sukcesu pełną finansowych wybojów.

Bez względu na to, jaki poziom trudności wybierzemy, Farming Simulator 19 oferuje multum możliwości działania. Możemy poświęcić się hodowli i uprawie, aktywnie działać w lokalnej społeczności, zarabiając w wolnym czasie w leśnej gałęzi przemysłu. Mamy nadzieję, że nasz poradnik ułatwi każde z tych działań.

Życzymy przyjemnej lektury i udanej zabawy!

Poradnik i wskazówki do Farming Simulator 19

Poniżej prezentujemy przewodnik po grze Farming Simulator 19. Znajdziecie w nim kompletne informacje o mechanice rozgrywki, mapach, samouczkach, rodzajach roślin i zwierząt, wykaz maszyn oraz budynków do zakupienia. Podajemy również informacje o sposobach na ułatwienie zabawy na początku gry.

Każdy odnośnik poniżej przenosi do danego działu. Na początku zachęcamy do zapoznania się z poradami ogólnymi, które pozwalają na łatwy start na początku gry. Część porad znajduje się na osobnych stronach, a kilka z nich znajdziecie poniżej. Są to:

  • Interfejs i informacje na ekranie (na dole tej strony)
  • Tryby Kampanii (na dole tej strony)
  • Mapy (na dole tej strony)

Samouczki i podstawy

Początek gry

Monitorowanie farmy

Zwierzęta

Uprawa

Sprzęt i maszyny

Porady ogólne do Farming Simulator 19

- Jeżeli gramy na najłatwiejszym poziomie, wykorzystujmy potencjał początkowego parku maszynowego - jest wystarczający na kilka godzin rozgrywki. Nowe pojazdy kosztują sporo pieniędzy, a ich przedwczesny zakup może okazać się niepotrzebny, skoro mamy działające pojazdy.

- Jeżeli przystępujemy do zakupu ziemi, zwróćmy uwagę na kształt pola - prostokątne kształty ułatwią pracę zatrudnionym pracownikom.

- Podobnie jest z uprawą roślin, które wymagają specjalnych, kosztownych maszyn, które mogą być niekompatybilne z aktualnie posiadanymi. Odczekajmy moment i zbierzmy więcej pieniędzy, żeby przygotować się na te wydatki.

- Gra oferuje szybkie przeskakiwanie między naszymi pojazdami za pomocą przycisków krzyżaka w płaszczyźnie lewo-prawo.

- Możemy zaoszczędzić czas na dojazd do sklepu np. ciągnikiem przez resetowanie maszyny. Pamiętajmy jednak, że wówczas zostaną doliczone opłaty za paliwo. W tym celu w widoku Mapy wybieramy interesujący pojazd i decydujemy się na opcję „Resetuj”. Dzięki temu maszyna trafia na parking sklepu, z którego możemy odwieść zakupione wcześniej urządzenie.

- Sprzedaży maszyn można dokonać przez widok Garażu lub na terenie Sklepu. W tym drugim przypadku cena będzie korzystniejsza.

- Możemy realizować jeden kontrakt na raz, ale bez limitu czasu. Na początku warto zwrócić uwagę na zlecenia, które nie wymagają wypożyczania maszyn. Są to m.in. żniwa jęczmienia czy pszenicy na niewielkim areale - w ten sposób stosunkowo szybko możemy zdobyć gotówkę.

- Jeżeli mamy taką możliwość, oddelegujmy aktualnie niepotrzebny sprzęt i pracowników do realizacji kontraktu. Zwracajmy uwagę na obszar, który jest przedmiotem zlecenia - praca na dużym obszarze może sprawić, że przez dłuższy czas sprzęty będą zajęte.

- Uważajmy na przejazdy przez nasze pola - nawet jeżeli skrócimy sobie drogę, możemy zniszczyć nieco upraw. Jeżeli chcemy jechać skrótem, lepiej przejeżdżać przez pola sąsiadów.

- Warto zwrócić uwagę na rośliny, które są stosunkowo drogie w skupie, a nie wymagają specjalistycznego sprzętu do uprawy. Możemy wtedy szybko zdobyć sporą ilość gotówki. Sprzedaż wyłącznie jednej rośliny może sprawić, że cena na skupie będzie mało korzystna. Pilnujmy zatem cen i w miarę potrzeb zmieniajmy paletę upraw.

- Powiększając gospodarstwo zwracajmy uwagę na oddalenie pól od naszego gospodarstwa. Stworzenie nowej bazy magazynowej w pobliżu zakupionego pola może okazać się bardziej korzystne czasowo niż przewożenie zbiorów do głównego silosu. Jeżeli nieopodal nowego nabytku jest skup, starajmy się sprzedawać plony od razu.

Możemy bezpośrednio z kombajnu przesypywać plony do silosu. Wystarczy podjechać w pobliże rampy i wysunąć rurę kombajnu, aby proces rozpoczął się automatycznie.

Interfejs i informacje na ekranie

Na ekranie możemy znaleźć szereg informacji przydatnych w trakcie gry. Obejmują one: wskazówki co do sterowania pojazdami, aktualną godzinę, pogodę czy dane właściciela pola. Nie wszystkie informacje widoczne są zawsze - część z nich pojawia się wtedy, kiedy korzystamy z pojazdów czy dokonujemy interakcji z obiektami.

015
  1. Panel pomocy/Sterowanie - tutaj znajdują się informacje o aktualnych możliwościach sterowania naszą postacią lub maszyną. Jeżeli jesteśmy za sterami maszyny, wciskając przyciski LB, LB + RB oraz RB widzimy dodatkowe możliwości sterowania maszynami.
  2. Mapa - podręczna minimapa, która pokazuje nasze najbliższe otoczenie. Zielona ikona strzałki wskazuje na naszą pozycję. Kolorowe kropki oznaczają nasze maszyny. Niebieskie ikony z literami wewnątrz oznaczają zatrudnionych pracowników. Dodatkowo na mapie widnieją ikony naszego domu czy miejsca przechowywania zbiorów. Mapę można powiększać kombinacją LB / L1 + wciśnięcie lewego analoga.
  3. Pogoda - ta ikona informuje nas o aktualnej pogodzie. Jeśli po prawej pojawi się nowa ikona, wskazuje ona na zmianę pogody w ciągu następnych sześciu godzin. Dzięki temu wiemy, jak rozplanować pracę w zależności od warunków atmosferycznych.
  4. Zegar i prędkość rozgrywki - w tym miejscu widzimy aktualną godzinę oraz prędkość gry.
  5. Symbol waluty - symbol waluty używanej w grze. Mamy do wyboru euro lub dolara.
  6. Fundusze - informacja o naszych zasobach finansowym.
  7. Pasek pojemności maszyny - specjalny pasek informuje nas o pojemności aktualnie używanej maszyny. Dodatkowo widzimy ikonę przechowywanej rośliny.
  8. Informacje o pojeździe - poza prędkościomierzem mamy do dyspozycji szereg ikon - klucz symbolizuje stan pojazdu, dystrybutor paliwa informuje o zapasie paliwa, klepsydra o czasie pracy maszyny, a wartość liczbowa pod wartością KM/H oznacza ustawioną prędkość tempomatu.

Pod polami z pogodą i funduszami zobaczymy komunikaty np. o sprzedaży zbiorów czy o problemach, które napotkali pracownicy. Jeżeli nie jesteśmy za sterami pojazdu, na miejscu prędkościomierza może wyświetlać się informacja o polu, na które patrzymy. Możemy dowiedzieć się m.in. o stopniu zachwaszczenia ziemi, fazie wzrostu rośliny czy poznać dane właściciela.

Tryby gry

Farming Simulator 19 oferuje dwa tryby rozgrywki - jednoosobową karierę oraz grę wieloosobową. Oprócz tego możemy zagrać w 6 niezależnych samouczków. W trybie Kariery mamy do wyboru trzy poziomy trudności i dwie mapy. Staramy się rozwijać nasze gospodarstwo, rozszerzając areał ziemi do uprawy, sprzedając plony i zatrudniając do pomocy pracowników.

W ramach gry wieloosobowej gracze mogą stworzyć do 8 odrębnych gospodarstw na wspólnej mapie. Cel każdego z gracza jest zbliżony do tego, które mamy w trybie Kariery, czyli sukces naszego planu biznesowego. W tym trybie możemy także realizować kontrakty w kooperacji ze innymi graczami. Możemy dołączyć do gry lub stworzyć naszą własną, kontrolując np. liczbę uczestników i dostęp za pomocą hasła.

Samouczki pozwalają nam na oswojenie się z podstawowymi elementami rozgrywki w Farming Simulator 19. Mamy do wyboru 6 tutoriali, w ramach których realizujemy wyznaczone przez grę cele. Stanowią dobry wstęp do gry, jeżeli nie mieliśmy wcześniej do czynienia z serią.

Mapy

W Farming Simulator 19 zabawę możemy rozpocząć na dwóch dostępnych mapach. Pierwsza z nich to amerykańska lokacja Ravenport, druga mapa przenosi nas do alpejskiego Felsbrunn. Naturalnie mapy różnią się ukształtowaniem terenu i ilością pól. Ze względu na to, że w grze kupujemy obszary, a nie pola, przy zakupie zwróćmy uwagę na stosunek wielkości pola do kupowanego obszaru.

Ravenport:

  • Liczba pól: 26
  • Cechy charakterystyczne: sklep umiejscowiony na południowym zachodzie. Środkową część mapy zajmują głównie wielkie pola, obszar ten jest mniej pagórkowaty. Silne rozdrobnienie pół w południowej części mapy. Linia kolejowa obejmuje trzy silosy - wschodni i zachodni oraz portowy elewator zbożowy. Tory otaczają środkową część mapy.
  • Dostępne skupy: Zachodni silos kolejowy, Portowy elewator zbożowy, Tartak, Restauracja, Przędzalnia, Bioelektrownia, Strych, Biogazownia, Wschodni silos kolejowy, Ranczo, Centralny elewator zbożowy.

Felsbrunn:

  • Liczba pól: 32
  • Cechy charakterystyczne: dominacja pól średniej i małej wielkości. Zajmują głównie dolinę w środkowym obszarze mapy. 5 pól średniej wielkości na północnym wschodzie. Linia kolejowa tworzy zewnętrzny pierścień pól z punktami skupu: Punkt na stacji kolejowej, Elewator zbożowy wschodni, Wschodni silos kolejowy, Zachodni silos kolejowy. Zabudowa miasteczka dominuje w południowej części mapy. Sklep znajduje się w południowej części lokacji.
  • Dostępne skupy: Tartak, Wschodni silos kolejowy, Port północno-zachodni, Biogazownia, Zachodni silos kolejowy, Strych, Punkt na stacji kolejowej, Przędzalnia, Port południowo-wschodni, Elewator zbożowy wschodni, Młyn zbożowy.

Reklama

Komentarze (1)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami

Powiązane materiały