Witamy w solucji i poradniku do Just Cause 4, w którym znajdziecie informacje i porady ułatwiające wejście w świat gry, a także przejście misji głównych, zadań pobocznych i odkrycia sekretów.

Just Cause 4 jest kontynuacją serii gier akcji z otwartym światem, w której pierwsze skrzypce odgrywa szybka i zwariowana akcja. Tytuł opiera się przede wszystkim na prowadzeniu walk, strzelanin, a także korzystania z pojazdów i specjalnych gadżetów, umożliwiających bohaterowi między innymi latanie czy efektowne pozbywanie się przeciwników.

Podobnie, jak w poprzednich odsłonach cyklu, tak i w Just Cause 4 autorzy przygotowali ogromnych rozmiarów mapę, gdzie na każdym kroku natykamy się na różne zadania i akcje do wykonania. Dzięki naszemu poradnikowi nie powinniście mieć problemów z poradzeniem sobie w trudniejszych momentach.

Życzymy przyjemnej lektury i udanej zabawy!

Poradnik i wskazówki do Just Cause 4

Poniżej przedstawiamy przewodnik po grze Just Cause 4, w którym zawarliśmy najważniejsze informacje związane z rozgrywką i mechaniką gry. Nie zabrakło również opisów misji głównych i zadań dodatkowych oraz opisu sekretów do znalezienia.

Aby przenieść się do wybranej sekcji poradnika wystarczy najechać na link i kliknąć go. Poniżej spisu treści, na bieżącej stronie, znajdziesz ponadto wskazówki ogólne, ułatwiające rozpoczęcie zabawy z Just Cause 4, a także wybrane elementy związane z mechaniką gry.

  • Interfejs i informacje na ekranie (na dole bieżącej strony)
  • Rodzaje misji i zadań (na dole tej strony)

Podstawy i mechanika

Jeśli Just Cause 4 jest pierwszą częścią, w którą grasz, zapoznaj się z poniższymi stronami poradnika. Gra może wydawać się na początku nieco skomplikowana, choć w rzeczywistości jest dość intuicyjna.

Opis przejścia - misje główne i zadania poboczne

Just Cause 4 zawiera rozbudowaną kampanię dla jednego gracza, oferującą wiele misji głównych oraz zadań dodatkowych. Poniżej prezentujemy odnośniki do poszczególnych sekcji poradnika, związanych z przechodzeniem poszczególnych misji.

Misje główne

Natarcia regionalne

Misje dla Sargento

Misje dla Javi

Misje dla Garland

Wkrótce aktualizacja.

Porady ogólne do Just Cause 4

- Regeneruj zdrowie, kiedy to tylko możliwe. Regeneracja bohatera odbywa się automatycznie, kiedy przez chwilę przebywa w bezpiecznym miejscu. Dlatego jeśli zrobi się gorąco, a rywale ostrzelają główną postać, to jak najszybciej, najlepiej z wykorzystaniem linki, oddal się od pola bitwy i poczekaj, aż ekran przestanie pulsować na czerwono.

- Korzystaj z gadżetów. Oprócz typowych broni bohater posiada również linkę, zwaną zaczepem, spadochron i swingsuit, czyli kombinezon do latania. Dzięki nim możesz nie tylko sprawnie się przemieszczać, ale również przeprowadzać zaskakujące oraz nietypowe ataki.

- Ostrzeliwuj czerwone przedmioty. Ich niszczenie jest nie tylko przyjemne dla oka, ale często znajduje zastosowanie praktyczne. Jeśli ostrzelasz na przykład wybuchową beczkę, przy której stoi oddział wrogów, to błyskawicznie się z nim rozprawisz.

- Często zmieniaj bronie. Może się bowiem okazać, że do noszonego przez bohatera karabinu czy pistoletu maszynowego, w środku bitwy skończyły się naboje. W takich przypadkach szybko podnoś oręż, który leży akurat na ziemi lub w pobliskich skrzyniach.

- Korzystaj z pojazdów. Pamiętaj, że nic nie stoi na przeszkodzie, żeby bohater użył auta, motoru, opancerzonego transportera czy śmigłowca bojowego. Część maszyn przydaje się do szybkich podróży, inne sprawdzają się świetnie w walce, przy okazji zapewniając głównej postaci dodatkową osłonę.

- Wykonuj misje poboczne. Dzięki nim będziesz w stanie nie tylko popchnąć do przodu główną fabułę, ale także rozwijać gadżety bohatera. Daje to większe pole do popisu w kolejnych zadaniach.

- Korzystaj z nawigacji AR i mapy. Jeśli masz jakieś problemy z odnalezieniem misji, jakiegoś miejsca lub na przykład chcesz rozejrzeć się za okolicznymi przedmiotami, to skorzystaj z systemu AR i mapy. Pierwszy z nich podświetla najważniejsze miejsca i przedmioty w okolicy, a także wskazuje znacznik celu aktywnej misji. Na mapie możesz z kolei rozejrzeć się za regionami i oznaczyć interesujące miejsca.

Interfejs i oznaczenia na ekranie

Poniżej przedstawiamy krótki opis wszystkich wiadomości, jakie znajdują się na ekranie gry Just Cause 4. Większość z nich jest intuicyjna i już po pierwszym uruchomieniu można domyślić się, jaką rolę spełniają poszczególne elementy.

interfejs
  1. Lokacja - miejsce, w którym przebywasz oraz procent dokonanych w nim zniszczeń i przejęcia.
  2. Cele misji - w tym miejscu są wyświetlone bieżące zadania do wykonania.
  3. Poziom chaosu - wskaźnik pokazuje ilość dostępnych rezerw, dzięki którym możemy zajmować nowe regiony. Aby go rozwijać skup się przede wszystkim na zabijaniu wrogich żołnierzy, a zwłaszcza na niszczeniu budowli i pojazdów rywala.
  4. Ustawienia linki (zaczepu) - w tym miejscu widoczne są trzy dostępne ustawienia linki, do których dostęp otrzymujemy po wykonaniu kilku misji pobocznych. Można tu również szybko się między nimi przełączać. Więcej na temat tego gadżetu i jego ulepszeń w innej części poradnika.
  5. Rodzaj broni - wyświetlane są tu informacje związane z bronią używaną przez bohatera. Oprócz nazwy, chodzi o ilość amunicji zwykłej i do strzałów alternatywnych. Ponadto widać tu drugą, dodatkową broń noszoną przez bohatera.
  6. Sterowanie - w prawym dolnym narożniku często pojawia się legenda związana ze strzelaniem z różnych broni czy podpowiedzi związane ze sterowaniem różnymi pojazdami.

Rodzaje misji i zadań

W Just Cause 4 spotkasz się z wieloma różnymi rodzajami zadań. Niektóre z nich to misje główne, umożliwiające kontynuowanie fabuły. Inne to zadania dodatkowe, dzięki którym możemy zdobywać wpływy na mapie czy rozwijać nasze gadżety.

Między poszczególnymi zadaniami dostępnymi w regionie możesz przełączać się szybko z poziomu ekranu gry (są wyświetlane w lewym górnym narożniku). W przypadku pozostałych i bardziej oddalonych korzystaj z mapy. Z lewej strony jest związane z nimi menu, a na samej mapie są zaznaczane różnymi ikonami.

misje
  1. Misje główne (operacje) - tym symbolem są na mapie zaznaczane zadania fabularne. Czasami można przy ikonie zobaczyć czerwony kolor i kłódkę, co oznacza, że dane zadanie jest jeszcze zablokowane. Aby je odblokować trzeba najczęściej zająć dany region, wykonując drugi typ misji, czyli natarcia regionalne.
  2. Natarcia regionalne - są to zadania dodatkowe, których celem jest osłabianie wrogich sił w danym regionie mapy. Mogą polegać między innymi na niszczeniu wrogich baz czy uwalnianiu więźniów. W ten sposób zdobywamy nowe oddziały bojowników, dzięki którym możemy przejmować nowe regiony i nie tylko się umacniać, ale także odblokowywać kolejne misje główne.
  3. Sargento - zadania dodatkowe wykonywane dla tej osoby umożliwiają rozwój ulepszenia do zaczepu o nazwie wyciągarka. Koncentrują się głównie na walce z przeciwnikiem i rozbudową armii.
  4. Garland - zadania dodatkowe wykonywane dla tej osoby umożliwiają rozwój ulepszenia do zaczepu o nazwie dopalacz. W ich trakcie pomagasz młodej pani reżyser w kręceniu filmów pokazujących osłabianie reżimu przeciwnika.
  5. Javi - zadania dodatkowe wykonywane dla tej osoby umożliwiają rozwój ulepszenia do zaczepu o nazwie wciągarka. W ich trakcie pomagasz archeologowi w trakcie eksploracji ruin i grobowców.

RekomendacjaJust Cause 4 - Recenzja

Szalona i satysfakcjonująca destrukcja.

Just Cause 4 - Rozbrajanie Espady

Natarcie regionalne, port, ładunki wybuchowe.

Just Cause 4 - Zamknięcie Vendaval

Natarcie regionalne: opuszczona kopalnia, transmiter, obrona anteny.

PS5 może otrzymać więcej gier wieloosobowych od Sony

Mniej narracyjnych tytułów dla jednego gracza?

Najnowsze

PS5 może otrzymać więcej gier wieloosobowych od Sony

Mniej narracyjnych tytułów dla jednego gracza?

Apex Legends - gdzie lądować, najlepsze miejsca i łup

Gdzie znaleźć najlepszy łup i gdzie lądować na początku rundy.

Apex Legends - skoki, ślizgi, szybki bieg: jak się poruszać

Wskazówki dotyczące poruszania się na polu bitwy.