Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Pokémon Go - PvP: jak działają walki trenerów, typy bitew, nagrody

Wszystko, co musisz wiedzieć o starciach między graczami.

PvP to jeden z najbardziej oczekiwanych trybów w Pokémon Go. Termin ten oznacza po prostu „Player vs Player”, czyli walki pomiędzy graczami - w tym wypadku trenerami stworków.

Dzięki temu wariantowi oraz możliwości wymiany Pokémonami, gra mobilna coraz bardziej zaczyna przypominać oryginalne produkcje wydane na konsole GameBoy.

Tryb PvP nie miał jeszcze premiery, ale zebraliśmy najważniejsze informacje, które powinny pomóc ci przygotować się na debiut tego wariantu rozgrywki. Z tego poradnika dowiesz się, jak toczyć pojedynki, jakie są wymagania i nagrody, a także kiedy twórcy mogą wprowadzić PvP do gry.

Na tej stronie:

Przewidywana data premiery trybu PvP

Studio deweloperskie Niantic zapowiada tryb już od kilku dni, wspominając o premierze „w tym miesiącu” (grudniu). Biorąc pod uwagę daty premier ubiegłych aktualizacji, przewidujemy, że PvP pojawi się w Pokémon Go najpóźniej około 20 grudnia.

Twórcy poinformowali, że wdrożą tryb „falami” - najpierw aktualizację otrzymają najprawdopodobniej trenerzy o najwyższych poziomach postaci.



Typy walk

Kiedy tryb PvP ruszy, walki uruchomimy na różne sposoby. Jednym z nich jest otwarcie okna z najbliższym otoczeniem (Nearby) w prawym dolnym rogu mapy. Tam zobaczysz wiele opcji związanych z bitwami.

Bitwy przeciwko innym graczom

Nie musisz mieć innego gracza na liście Przyjaciół, aby móc się z nim zmierzyć. Wystarczy, że podzielisz się kodem QR z dowolnym trenerem, a będziesz mógł stoczyć z nim bitwę.

Jednakże, z Przyjaciółmi na poziomie Ultra i Best możesz walczyć bez względu na dzielący was dystans.

Bitwy przeciwko sztucznej inteligencji

Oprócz walk z innymi graczami masz też możliwość zmierzenia się z trenerami kierowanymi przez sztuczną inteligencję. Są to liderzy zespołów Valor, Mystic i Instinct, którzy pomogą ci nabrać wprawy przez realnym wyzwaniem, a więc innymi zawodnikami. Walki z przywódcami grup pozwolą ci też zdobyć trochę nagród.

Jak działa tryb PvP

Poniżej prezentujemy najważniejsze informacje dotyczące trybu PvP:

  • Każdy trener wystawia do walki 3 Pokémony, a nie 6, jak w Raidach i Gymach.
  • Możesz przełączać się między Pokémonami na zawołanie, w środku bitwy.
  • Starcia nie są turowe (jak w oryginalnych produkcjach z serii), ale działają nieco inaczej niż walki w Gymach i Raidach. Wszystko dzieje się w czasie rzeczywistym, a gracz naciska ekran, by atakować Szybkimi (Fast) i Mocnymi (Charge) ciosami. Każdy Pokémon będzie jednak dysponował aż dwoma silnymi ciosami, co pozwoli wykorzystać więcej opcji.
  • Ponadto, Tarcze (Protect Shields) pozwolą bronić się przed atakami wroga. Każdy otrzymuje jednak ograniczoną liczbę pancerzy, więc trzeba je wykorzystywać w odpowiednich momentach. Warto zadać sobie pytanie - czy zachować Tarcze na silniejszego przeciwnika, czy używać ich póki wiemy, z czym się mierzymy?
  • W trybie PvP są trzy Ligi - Great League, Ultra League i Master League. Każda z nich ma ograniczenia dotyczące mocy walki (Combat Power - w skrócie CP), więc nie wszystkich Pokémonów można używać w każdej Lidze. Dzięki temu nie liczą się tylko najsilniejsze stworki w twojej kolekcji, ale również te słabsze, które doskonale sprawdzą się w niższych Ligach. Poniżej przedstawiamy ograniczenia w każdej lidze:
    • Great League - makymalnie 1500 CP
    • Ultra League - maksymalnie 2500 CP
    • Master League - brak ograniczeń

Nagrody trybu PvP

Niezależnie od wyniku walki, za uczestnictwo w bitwie PvP otrzymasz nagrody:

Wspomniane bonusy otrzymasz maksymalnie raz dziennie po walce ze sztuczną inteligencją oraz maksymalnie trzy razy dziennie po starciach z innymi graczami.

Dzięki trybowi PvP będziesz też mógł zdobyć Medal Mistrzowskiego Trenera (Ace Trainer Medal).

Co jeszcze musisz wiedzieć o starciach trenerów

Poznałeś już podstawy trybu PvP, więc pora teraz na inne przydatne informacje i ciekawostki:

  • W grze nie ma na tę chwilę tablicy z najlepszymi wynikami.
  • Wspomniany wcześniej dodatkowy (drugi) Silny atak (Charge Move) Pokémony otrzymają we wszystkich trybach. Będzie on zabrany z istniejącej puli ruchów.
  • Indywidualne Silne ataki będą się różnić czasem odnowienia, więc w grę wchodzi strategia, a nie tylko używanie ataków w momencie, w którym stają się dostępne.
  • Przypisanie drugiego Silnego ataku do Pokémona kosztuje trochę Cukierków (Candy) i Gwiezdnego Pyłu (Stardust).
  • Gdy inny gracz wyzwie cię na pojedynek, otrzymasz powiadomienie - zarówno w grze, jak i w systemie smartfona.
  • Twórcy gry chcą w przyszłości uzupełnić tryb PvP o nowe elementy. Nie wiadomo jeszcze, jakie to będą dodatki.
  • Niewykluczone, że pojawią się nowe postacie kierowane przez sztuczną inteligencję. Mogą to być bohaterowie kreskówek albo trenerzy z innych gier o Pokémonach
  • Osoby mające konta juniorskie (Child account) nie mogą toczyć bitew z innymi graczami.
  • Potyczki są ograniczone czasowo. Jeżeli po upływie czasu zostały na polu bitwy Pokémony, wygrywa trener, który zachował ich więcej. Jeżeli w tym wypadku mamy do czynienia z remisem, o wygranej decydują punkty życia (HP).
  • Początkowo deweloperzy testowali klasyczne walki 6 vs 6, ale zrezygnowano z pomysłu na rzecz bardziej dynamicznych i krótszych starć.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Pokémon GO

Android, iOS

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Przemysław Wańtuchowicz

Przemysław Wańtuchowicz

Deputy Editor

Przemek jest z-cą redaktora naczelnego, nadzoruje dział informacyjny oraz wspomaga kierowanie działem poradników.

Komentarze