Przeszukiwanie skrzyń i pojemników z amunicją to nie tylko czynność, którą wykonujemy po prostu podczas gry, by zdobyć przedmioty. To także cel cotygodniowych wyzwań sezonowych Fortnite Battle Royale.

Wykonywanie takich zadań gwarantuje dodatkowe punkty doświadczenia i Gwiazdki Bojowe, które zwiększą poziom twojego karnetu. Tutaj podpowiadamy, jak najlepiej podejść do wyzwań związanych ze skrzyniami.

Szukanie skrzyń - etapy

W 6 sezonie Fortnite Battle Royale deweloperzy po raz pierwszy wprowadzili pewną nowość. Mianowicie, chodzi o podział wyzwań tygodniowych na kilka etapów. Prosty przykład związany ze skrzyniami:

  • Etap 1: Przeszukaj skrzynię w Przyjemnym Parku
  • Etap 2: Przeszukaj skrzynię w Sklepowej Sadybie
  • Etap 3: Przeszukaj skrzynię w Lepkim Lasku
  • Etap 4: Przeszukaj skrzynię w Golfowym Gniazdku
  • Etap 5: Przeszukaj skrzynię w Karkołomnym Kinie

Za każdy etap otrzymamy zazwyczaj 1 gwiazdkę bojową, a bonusowe punkty doświadczenia dostaniemy dopiero po ukończeniu 5 etapu. Każdy kolejny etap rozpoczyna się po zakończeniu poprzedniego, należy więc wykonywać je po kolei.

fortnite_search_chests_stage_1
fortnite_search_chests_stage_2
Postęp wyzwania i przejście z Etapu 1 do Etapu 2

Wyzwania związane ze skrzyniami podzielone na etapy są o tyle proste, że zawsze musimy znaleźć jedną skrzynię w każdym etapie. Oznacza to, że nie musimy spędzić w jednej lokacji dużo czasu - a wyłącznie tyle, by przeszukać jeden cel.

Tego rodzaju wyzwania najlepiej dzielić na kilka meczów - nawet na pięć. W ten sposób nie psujemy sobie całej strategii rozgrywki, nie opierając jej o chęć odwiedzenia wszystkich lokacji w jednej grze.

Fortnite - jak działają skrzynie i pojemniki

Co jakiś czas pośród wyzwań tygodniowych w Fortnite Battle Royale pojawia się zadanie, którego treść brzmi:

  • Przeszukaj 7 pojemników z amunicją w jednej grze

Poza tym, często widzimy też wyzwania związane z przeszukiwaniem skrzyń w konkretnej lokacji. Do tego dochodzą wyzwania codzienne, losowe, które też każą otwierać skrzynie i pojemniki - w dowolnym miejscu.

Bez względu na to, czy to wyzwanie tygodniowe czy dzienne, warto przyjrzeć się bliżej skrzyniom i pojemnikom na amunicję. Warto wiedzieć, gdzie się pojawiają i jak szybko je znaleźć.

fortnite_chest_1
Skrzynia!

Skrzynie rozsiane są po całej mapie. Na pojazdach, w domach, jaskiniach, bunkrach i różnych budynkach. Pojawiają się w określonych miejscach, ale niekoniecznie w każdym meczu - warto mieć to na uwadze.

Kiedy w pobliżu znajduje się skrzynia, usłyszymy ją nawet zanim ją zauważymy. Nieotwarta skrzynia wydaje bowiem dźwięk przywodzący na myśl efekty dźwiękowe magicznego, zaklętego przedmiotu - jakby dzwoneczki czy dźwięk magicznej aury. Zanim podejdziesz do skrzyni, rozejrzyj się, czy nikogo nie ma w pobliżu.

Pamiętaj też, by ostrożnie niszczyć elementy domów. Jeśli zniszczysz podłogę, na której stoi skrzynia, to skrzynia zniknie.

Pojemniki z amunicją niestety trudniej zauważyć. To małe, zielone pudełka, w których znajdziemy trochę pocisków do broni, które posiadamy. Można je znaleźć w różnych miejscach, podobnie jak skrzynie.

fortnite_ammo_box_5
Pojemnik amunicji!

Pojemniki rzadziej pojawiają się poza budynkami i na ziemi, a częściej w budynkach, na półkach, w kątach różnych pomieszczeń.

Wyzwania związane z przeszukiwaniem skrzyń i pojemników najlepiej dzielić sobie na kilka meczów, by szukać celów po prostu przy okazji. Skupianie się tylko na celu wyzwania jest ryzykowane, gdyż nie zwracamy uwagi na rywali.

Skrzynie w nazwanych lokacjach

Przeszukaj skrzynie w Sklepowej Sadybie - tak może brzmieć wyzwanie tego typu, związane z nazwaną lokacją. Tego typu wyzwania są o tyle proste, że otrzymujemy konkretny cel.

Nazwane lokacje to wszystkie obszary na mapie, które są podpisane. Tym łatwiej znaleźć konkretne miejsca. W tego typu wyzwaniach najlepiej zacząć mecz od lotu do danego obszaru.

Skrzynie w nazwanych miejscach najczęściej znajdują się w budynkach. Dlatego warto lądować na dachach i nasłuchiwać charakterystycznego dźwięku, by dotrzeć do skrzyni.

fornite_chest_4

Jeżeli zginiesz, po prostu powtórz podejście w innym meczu. Powtarzanie pomoże przy okazji zapoznać się z punktami, w których pojawiają się skrzynie z przedmiotami.

Można też ułatwić sobie życie, wykonując tego typu wyzwania w trybie 50 na 50. Mniej wrogów to mniejsza szansa na to, że ktoś nam przeszkodzi.

Jak przeszukać 7 pojemników z amunicją w jednej grze

Tego typu wyzwania pojawiają się w Fortnite już od kilku sezonów. Zakładają przeszukiwanie kilku pojemników z amunicją w jednej grze, a więc bez śmierci.

Jeśli zginiemy, w kolejnym meczu musimy zacząć poszukiwania 7 pojemników od nowa. Najlepiej szukać ich w nazwanych lokacjach - w dużych skupiskach budynków.

Żeby nie ryzykować zbytnio, warto skoczyć na początku meczu do lokacji najbardziej oddalonej od linii lotu autobusu. W ten sposób oddalimy się od innych graczy.

fortnite_ammo_box_6

Pojemniki z amunicją trudniej dostrzec, ale w miasteczkach czy dużych budynkach z pewnością znajdziemy kilka. Lądując przy krańcu mapy i zmierzając ku bezpiecznej strefie, warto więc przechodzić od jednej nazwanej lokacji do kolejnej.

Jak przeszukać 7 skrzyń w jednej grze

W przypadku tego typu wyzwań sytuacja jest identyczna, jak w opisanych wyżej wyzwaniach z pojemnikami. Mamy przeszukać 7 skrzyń w jednej grze, ale nie ma mowy o nazwanych lokacjach.

Dlatego też wyzwanie najlepiej wykonać zaczynając od oddalenia się od rywali, poprzez wylądowanie daleko od linii przelotu busa bojowego na początku gry.

fornite_chest_5

Szukanie skrzyń jest łatwiejsze, ponieważ wydają one charakterystyczny dźwięk, a ich pomarańczową aurę można często dostrzec z większej odległości. Jak zawsze, warto sprawdzać przede wszystkim różne budynki w większych obszarach zabudowanych.

Jak znaleźć 7 skrzyń

To najłatwiejszy rodzaj dziennych wyzwań - zakłada tylko znalezienie 7 skrzyń w ciągu 24 godzin, ale niekoniecznie w jednym meczu. Wystarczy więc, że rozegramy 7 rund, a w każdym otworzymy jedną skrzynię.

Oczywiście najczęściej znajdziemy w grze więcej niż jedną skrzynię, dlatego całe wyzwanie wykonamy szybciej - chyba że mamy wyjątkowego pecha.

W przypadku tego wyzwania wystarczy po prostu grać, nie przejmując się konkretnymi wytycznymi. Otwieranie skrzyń w Fortnite Battle Royale to część rozgrywki, dlatego skup się na rywalizacji, a zadanie wykonasz przy okazji.