Battlefield 5 - punkty doświadczenia i waluta: jak zdobywać

Co robić, by zająć wysokie miejsce w tabeli. Kasa Kampanii - na co można ją przeznaczyć.

Awansowanie w shooterach nastawionych na grę wieloosobową jest bardzo istotne. Nie inaczej jest w przypadku najnowszej odsłony Battlefielda.

Zdobywając kolejne rangi, otrzymujemy walutę (Kasę Kampanii), dostęp do nowych broni czy elementów wizualnych. Jeśli nie będziemy rozwijali naszego żołnierza, trudno będzie nam rywalizować z innymi graczami na polu walki oraz osiągać wysokie wyniki w punktacji meczowej.

Punkty doświadczenia oraz Kasa Kampanii bezpośrednio wpływają na progres, a także na dostęp do nowego uzbrojenia oraz specjalizacji każdej broni głównej. Co więcej, jeśli interesuje nas personalizacja naszej postaci, również należy zaddbać o odpowiednią ilość waluty i poziom żołnierza.

Za co otrzymujemy punkty doświadczenia?

Punkty doświadczenia otrzymujemy niemal za każde działanie, które wykonujemy na polu walki. Suma tych punktów przekłada się na nasz wynik oraz miejsce, które zajmiemy w tabeli na końcu meczu. Tablicę z wynikami możemy podejrzeć w każdej chwili (klawisz: Tab na PC).

029

Punkty doświadczenia rozwijają trzy kategorie:

  • ranga ogólna (stopień wojskowy) - wpływają na nią niemal wszystkie działania, jakie wykonujemy podczas meczu;
  • ranga klasowa - wpływają na nią głównie poczynania związane z umijętnościami klasowymi (np. leczenie w przypadku medyka)
  • poziom broni - wpływają na nią czynności związane bezpośrednio z używaniem broni, czyli np. zabijanie przeciwników.

Punkty doświadczenia otrzymujemy za:

  • realizowanie celów danego trybu (przejmowanie flag, podkładanie ładunków itd.)
  • odpieranie ataków przeciwnika na cele (niedopuszczenie do przejęcia flag, które kontrolujemy, czy neutralizowanie ładunków wybuchowych),
  • realizowanie celów wyznaczonych przez dowódcę (jeśli przejmiemy flagę lub podłożymy ładunek wybuchowy pod cel, który wyznaczył nam dowódca, otrzymamy dodatkowe punkty),
  • zabijanie przeciwników (zabójstwa strzałem w głowę są lepiej punktowane),
  • asysty przy zabójstwach,
  • reanimowanie sojuszników (podnoszenie członków drużyny jest wyżej punktowane),
  • leczenie (przez skrzynki medyczne i rzucanie bandaży)
  • dostarczanie amunicji (przez skrzynki amunicyjne i rzucanie ładownicy),
  • oznaczanie przeciwników (jeśli sojusznik zabije wroga, którego wcześniej oznaczyliśmy, otrzymamy dodatkowe punkty),
  • niszczenie pojazdów,
  • budowanie fortyfikacji i punktów z apteczkami i amunicją, a także za ich niszczenie, jeśli należa do wroga,
  • naprawianie pojazdów,
  • wiele innych pomniejszych czynności, jak na przykład przeciwsnajperstwo (dodatkowe punkty gdy zwiadowca zabije wrogiego zwiadowcę).

Waluta: Kasa Kompanii - jak zdobywać i na co można ją wydać?

Kasa Kampanii to waluta gry, dzięki której:

  • ulepszymy każdą broń główną poprzez specjalizacje,
  • kupimy nowe dodatki kosmetyczne (wizualne) w ramach personalizacji broni, pojazdów i naszej postaci,

Kasę Kampanii otrzymujemy za:

  • zdobywanie nowych poziomów (stopni) naszego żołnierza,
  • zdobywanie nowych rang klasowych i pojazdów,
  • wykonywanie codziennych rozkazów (znajdziesz je w menu Zadania na ekranie głównym gry; ten rodzaj zadań zmienia się codziennie)
  • wykonywanie zadań specjalnych (znajdziesz je w menu Zadania na ekranie głównym gry; spośród wielu zadań możesz dodać cztery, które będą aktywne; nie wszystkie zadania specjalne oferują nagrodę w postaci Kasy Kampanii).

Hyper Scape od Ubisoftu ujawnione. Gameplay z darmowego battle royale

Gra, na którą wpływają widzowie na Twitchu.

[PLOTKA] Gwiazda "Breaking Bad" otrzymała rolę w Far Cry 6

Giancarlo Esposito wystąpi podobno w grze Ubisoftu.

Aż trzy miliony sprzedanych egzemplarzy niezależnego Dead Cells

Twórcy przedstawiają informacje o dużej aktualizacji.

Digital FoundryCzy cena PS5 Digital Edition może być niższa? - analiza Digital Foundry

W teorii: usunięcie napędu Blu-ray stwarza pewne możliwości.

PS Plus: lipiec 2020 - pełna oferta

Aż trzy gry na 10-lecie usługi.