Otwieranie zamków działa w Fallout 76 praktycznie tak samo, jak w Fallout 4 - a więc sytuacja przypomina tę, którą mamy w przypadku hakowania terminali.

Radzenie sobie z zamkniętymi drzwiami czy skrzyniami jest bardzo proste i nie wymaga zbyt wielkich umiejętności, a co najwyżej zainwestowania punktów doświadczenia w odpowiedni atrybut.

Zamki mają różne poziomy - od 0 do 4. Żeby otwierać zamki wyższych poziomów, musimy rozwijać statystykę Percepcji - dzięki temu otrzymamy karty Profitów odpowiedzialne właśnie za to, byśmy jak najlepiej radzili sobie z zamkami.

W skrytkach i sejfach często znajdziemy cenne przedmioty. Nie tylko zasoby czy amunicję, ale nawet wyjątkowe rodzaje broni czy pancerzy.

Otwieranie zamków

Kiedy natkniesz się na zamkniętą skrzynię lub drzwi istnieje spora szansa, że uda ci się je otworzyć, jeśli spełnisz dwa warunki - będziesz posiadał spinkę oraz odpowiednie umiejętności. Spinki spełniają w grze rolę wytrychów. Możesz je znaleźć w trakcie eksploracji świata lub kupić u robo-handlarzy na stacjach kolejowych.

Jeśli posiadasz spinkę i trafiłeś na zamknięty zamek, to przy próbie otwarcia rozpocznie się prosta mini gra. W jej trakcie obracaj spinką (ruszając myszą lub lewym analogiem) i próbuj przestawić zamek (A i D lub prawy analog). Jeśli ustawiłeś spinkę we właściwym miejscu, to zamek z łatwością się obróci i otworzy.

f76zamki

Jeżeli natrafisz na opór, to przestaw spinkę i próbuj dalej manipulować zamkiem - im większy luz i możliwość poruszania zamkiem, tym lepiej. W przypadku dużego oporu oznacza to, że spinka jest w zupełnie złym miejscu i należy spróbować przestawić ją w inne.

Ważne jest, aby nie przekręcać zamka zbyt długo, jeśli natrafiłeś na opór. Może to bowiem doprowadzić do złamania spinki i będziesz musiał próbę otwierania rozpocząć od nowa (o ile dysponujesz kolejną spinką).

Fallout 76 - Recenzja

Postapokalipsa drużynowa.

Fallout 76 - Na Spotkanie Tajemnicy

Posiadłość Riverside i Zakon Tajemnic.

PS5 może otrzymać więcej gier wieloosobowych od Sony

Mniej narracyjnych tytułów dla jednego gracza?

Najnowsze

PS5 może otrzymać więcej gier wieloosobowych od Sony

Mniej narracyjnych tytułów dla jednego gracza?

Apex Legends - gdzie lądować, najlepsze miejsca i łup

Gdzie znaleźć najlepszy łup i gdzie lądować na początku rundy.

Apex Legends - skoki, ślizgi, szybki bieg: jak się poruszać

Wskazówki dotyczące poruszania się na polu bitwy.