Witamy w solucji i poradniku do Red Dead Redemption 2. Znajdziecie tutaj wszystkie informacje i porady związane z głównym wątkiem fabularnym gry, a także misjami pobocznymi, zadaniami dodatkowymi i wszelkimi sekretami oraz znajdźkami.

Red Dead Redemption 2 - w skrócie: RDR 2 - przenosi nas na Dziki Zachód w 1899 roku. Koniec XIX wieku nie jest zbyt dobrym czasem dla amerykańskich gangsterów. Wcielamy się w jednego z nich, a jest nim Arthur Morgan. To jeden z najważniejszych gangsterów ugrupowania Dutcha van der Linde.

W Red Dead Redemption 2 bierzemy zatem udział we wspaniałej, wielowątkowej przygodzie. W ramach otwartego i bardzo szczegółowego świata czeka nas wiele ciekawych, a często i niespodziewanych przygód. Mamy nadzieję, że z naszym poradnikiem okażą się znacznie prostsze.

Życzymy przyjemnej lektury i udanej zabawy!

Ten poradnik dotyczy fabularnej części gry, czyli Red Dead Redemption 2. Jeśli szukasz poradnika do trybu online, skorzystaj z poniższego linka:

Poradnik i wskazówki do Red Dead Redemption 2

Poniżej znajdziecie kompletny przewodnik po grze RDR 2 - znajdziecie w nim wszystkie najważniejsze informacje dotyczące mechaniki i działania gry oraz opis przejścia misji głównych, pobocznych i dodatkowych aktywności. Poruszamy także temat sekretów i znajdziek.

Kliknij w wybrany odnośnik poniżej, aby przejść do danego działu. Zanim jednak zaczniesz właściwą rozgrywkę w Red Dead Redemption 2, zachęcamy do zapoznania się z poradami ogólnymi, które ułatwią ci wkroczenie w wirtualny Dziki Zachód. Część z porad znajduje się na odrębnych stronach, a kilka z nich znajdziecie poniżej. Są to:

  • Interfejs i informacje na ekranie (na dole tej strony)
  • Tryby mini mapy (na dole tej strony)
  • Jak sprawdzić postęp w grze (na dole tej strony)

Podstawy:

Broń i walka:

Konie, handel, polowanie:

Mechanika:

Pozostałe:

Opis przejścia, solucja - misje główne

W tym miejscu prezentujemy cały opis przejścia głównego wątku fabularnego w Red Dead Redemption 2. Nasz poradnik powstaje na bieżąco, więc zaglądaj tu regularnie, aby być na czasie z misjami głównymi.

Rozdział 1: Colter

Rozdział 2: Horseshoe Overlook

Rozdział 3: Clemens Point

Rozdział 4: Saint Denis

Rozdział 5: Guarma

Rozdział 6: Beaver Hollow

Epilog - część 1: ranczo Pronghorn

Epilog - część 2: Beecher's Hope

Misje poboczne, zadania i aktywności dodatkowe

Poniżej znajdziecie opis zadań dodatkowych i misji pobocznych. RDR 2 ma ich w swoim zanadrzu bardzo dużo, a niektóre z nich nie są tak oczywiste do odkrycia. Wiele z zadań pobocznych jest także uaktywniana dopiero po zrealizowaniu danej misji głównego wątku.

Minigry:

Rewolwerowcy:

Listy gończe i ściganie zbiegów:

Polowanie na legendarne zwierzęta:

Misje od nieznajomych - znaki zapytania:

Włamania i napady:

Wkrótce aktualizacja.

Mapy, sekrety i znajdźki

Red Dead Redemption 2 skrywa wiele tajemnic, a wiele z nich jest trudnych do odkrycia. W tym miejscu znajdziesz pomocne mapy dotyczące różnych aspektów gry. Znajdziecie tu też opisy pomagające w znalezieniu sekretów i znajdziek.

Najciekawsze i najbardziej zaskakujące sekrety RDR 2:

Wkrótce aktualizacja.

Ukończenie gry na 100 procent

Jak każdą inną grę z otwartym światem, Red Dead Redemption 2 można ukończyć tylko „częściowo” lub w pełni. Jeżeli jesteś gotów na to wyzwanie, w tym miejscu znajdziesz wszystkie wymagania do przejścia gry na 100 procent.

Porady ogólne do Red Dead Redemption 2

- Eksploruj i zaglądaj w każdy zakamarek świata - świat RDR 2 skrywa wiele sekretów oraz tajemnic i nie wszystkie z nich są łatwe do odnalezienia czy nawet wskazane na mapie gry.

- Najnowsza gra Rockstara to nie tylko podróżowanie konno. O ile możesz starać się o bycie jak najuczciwszym człowiekiem, w końcu będziesz musiał sięgnąć po broń i to wiele razy. Podczas wymiany ognia kontroluj pasek zdrowia oraz korzystaj z wszelkich osłon. Nawet niepozorne drzewo może uratować ci życie.

- Dbaj o swojego wierzchowca i poświęcaj dużo czasu na zwiększanie z nim więzi. Im większa więź, tym lepsze statystyki posiada koń. Zwiększanie więzi to przede wszystkim wyczesywanie wierzchowca, karmienie go i poklepywanie przy każdej okazji. Podczas jazdy możesz także wciskać lewy analog - dzięki temu będziesz uspokajał zwierzę, zwiększając także więź.

- Uzupełniaj zapasy jedzenia. Możesz to zrobić w sklepie wielobranżowym w niemal każdej większej miejscowości. Jedzenie dla konia kupisz z kolei w stajniach - tam również ulepszysz swojego wierzchowca. Pożywienie możesz także pozyskiwać z obozu.

- Rozwijaj obóz. Co prawda, nie jest to obligatoryjne, ale przynosi wymierne korzyści. To właśnie po to w obozie znajduje się specjalna skrzynka, do której możesz odkładać zarobione pieniądze. Możesz także zdobywać je tylko dla siebie, wówczas jednak możliwość rozwinięcia obozu będzie niemożliwa.

- Na Dzikim Zachodzie możesz być relatywnie dobrym lub złym gościem. Symbolizuje to wskaźnik Honoru u dołu ekranu. Jeśli narozrabiasz w jakimś miejscu, istnieją duże szanse, że ruszą za tobą łowcy głów. Jeśli jednak opłacisz grzywnę na najbliższej poczcie, zyskasz nieco spokoju.

Interfejs i informacje na ekranie

Informacje na ekranie gry nie należą do skomplikowanych. Na poniższej ilustracji możecie sprawdzić czego dotyczą wyświetlane dane. Pamiętaj także, że nie wszystkie z nich widoczne są cały czas - niektóre aktywują się w danej sytuacji, inne trzeba wywołać wciskając krzyżak na padzie w dół.

000
  1. Lokacja - miejsce, w którym aktualnie się znajdujesz, godzina oraz temperatura powietrza.
  2. Amunicja - w tym miejscu sprawdzisz stan amunicji do aktualnie wybranej broni.
  3. Pieniądze - aktualny stan twojego portfela.
  4. Zdrowie - pierwszy z głównych wskaźników. Każdy z nich posiada zewnętrzny pierścień wokół ikony - dopiero po jego wyczerpaniu, środkowa część - tak zwany rdzeń - zacznie się zmniejszać. Zewnętrzny pierścień regeneruje się wraz z odpoczynkiem, natomiast rdzeń można wspomagać przedmiotami, na przykład jedzeniem lub lekarstwami.
  5. Wytrzymałość - odpowiada przede wszystkim za możliwość szybkiego biegania. Jeśli rdzeń spadnie do zera, możemy nawet upaść.
  6. Zabójcza precyzja - wskaźnik zabójczej precyzji, znanej także jako system Dead Eye. Im bardziej napełniony, tym dłużej możesz korzystać z ułatwiającego strzelanie systemu.
  7. Wytrzymałość konia - po wyczerpaniu wskaźnika (najczęściej wskutek ciągłego galopu) koń może nas zrzucić lub upaść.
  8. Zdrowie konia - wskaźnik analogiczny do punktu 4, ale dotyczy naszego wierzchowca.
  9. Radar lub mini mapa - wyświetlany lub nie rodzaj mini mapy. Więcej o trybach radaru przeczytasz nieco niżej.
  10. Wskaźnik Honoru - im bardziej w lewo, w kierunku czerwonego kolory, tym mniej honorowy jesteś. Łowcy nagród mogą cię wówczas ścigać, a przypadkowi ludzie nie szanować cię i komentować twoje dotychczasowe poczynania.

Tryby mini mapy

Jeśli chcesz zmienić tryb mini mapy, po prostu przytrzymaj strzałkę w dół na krzyżaku na padzie, po czym wybierz z prawego dolnego rogu ekranu stosowną opcję: kompas (A), zwykły (B), rozszerzony (C) lub jego brak. Zmiana nastąpi automatycznie, a wybraną opcję zauważysz w lewym dolnym rogu ekranu.

001

Jak sprawdzić postęp w grze

W każdym momencie zabawy możesz sprawdzić swój aktualny postęp w rozgrywce, z podziałem na kampanię fabularną oraz ogólny progres. Aby to zrobić, podczas rozgrywki wywołaj główne menu gry, a następnie z opcji wybierz Postępy (1).

002

W wywołanym w ten sposób oknie możesz od razu sprawdzić postęp w trybie fabularnym (2) - kliknij, aby uzyskać więcej informacji lub wywołać menu, dzięki któremu ukończysz wcześniejsze misje jeszcze raz. Jeśli chcesz sprawdzić całkowity stopień ukończenia (3), po prostu wybierz opcję w prawym dolnym rogu ekranu.

Pytania i odpowiedzi

  • O czym opowiada Red Dead Redemption 2? Dziki Zachód, rok 1899. Wcielamy się w Arthura Morgana, prawą rękę Dutcha van der Linde, który prowadzi niebezpieczny gang. Walczymy o lepszą przyszłość, niekoniecznie w legalny sposób. Spotykamy także znane postacie z pierwszej części serii.
  • Czy mogę zagrać w RDR 2 nie znając pierwszej części? Jak najbardziej! Red Dead Redemption 2 to tak zwany prequel, czyli opowiedziana historia traktuje o wydarzeniach sprzed pierwszej części gry.
  • Jak wygląda rozgrywka sieciowa w Red Dead Redemption 2? Nie znamy jeszcze odpowiedzi na to pytanie. Tryb multiplayer o nazwie Red Dead Online będzie udostępniony dopiero miesiąc po premierze gry. Początkowo będzie znajdował się w wersji beta, aby dopiero po jakimś czasie stać się pełnoprawnym dodatkiem - oczywiście bez dodatkowej dopłaty.
  • Czy można grać w RDR 2 z perspektywy pierwszej osoby? Tak, wzorem poprzedniej gry Rockstar Studios, Red Dead Redemption 2 posiada widok FPP, czyli z perspektywy pierwszej osoby. Obejmuje on zarówno eksplorację, walkę, jazdę konno i chowanie się za osłonami. Może być aktywowany w każdej chwili.
  • Na ile godzin zabawy wystarczy Red Dead Redemption 2? Zapewnienia twórców okazują się uczciwe - nawet jak najszybsze przejście tylko głównego wątku zajmie minimum 40-50 godzin. Podczas tradycyjnego ogrywania RDR 2 wystarczy z powodzeniem na 60 godzin, a najwytrwalsi spędzą tu efektywnie nawet 80 godzin.
  • Kiedy RDR 2 ukaże się na PC? Niestety, jak do tej pory Rockstar Games nie potwierdziło istnienia pecetowej wersji gry. Spoglądając jednak na przykład ich ostatniej gry, port na PC jest możliwy - jeżeli jednak się ukaże, na pewno nie nastąpi to szybciej, niż kilka-kilkanaście miesięcy po premierze wersji konsolowej.

Komentarze (3)

RekomendacjaRed Dead Redemption 2 - Recenzja

Wspaniały Dziki Zachód, jakiego jeszcze nie znacie.

Red Dead Redemption 2 - jak ukończyć na 100 procent

Wszystkie wymagania do pełnego zaliczenia gry.

Red Dead Redemption 2 - Prawdziwa miłość V (część poboczna)

Prowadzimy pociąg i ochraniamy zakochaną parę.