Battlefield 5 - Wielkie Operacje: cel, rundy i porady

Najbardziej złożony tryb wieloosobowy.

Wielkie Operacje są rozwinięciem Operacji znanych z Battlefield 1. Podobnie jak w poprzedniej odsłonie ten typ gry wieloosobowej rozgrywa się na więcej niż na jednej mapie.

To zdecydowanie najbardziej złożony tryb, gdyż poszczególne fazy Wielkich Operacji składają się rozgrywek, w które grałeś już wcześniej, takich jak: Podbój, Przełamanie i Linia Frontu.

Wielkie Operacje

Wcielamy się w żołnierza, który należy do strony atakującej lub broniącej. Zadaniem nacierających jest zrealizowanie wszystkich celów, które zostały przed nimi postawiona, a rolą obrońców jest nie dopuścić do tego.

Wielkie Operacje są podzielone na trzy rundy (nazywanymi również dniami) z możliwością rozegrania czwartej, jeśli zajdzie taka potrzeba. Dwa pierwsze etapy muszą się zakończyć zwycięstwem jednej albo drugiej strony. Jeśli po dwóch rundach będzie remis, wówczas decydujące będzie trzecie starcie. Jeżeli i ono nie przyniesie rozstrzygnięcia, wtedy zostanie rozegrany czwarty etap - Ostateczna Rozgrywka. Jednak będzie to sytuacja sporadyczna, gdyż zazwyczaj trzy rundy wystarczą do wyłonienia zwycięzcy.

Charakterystyka trybu:

  • Cel gry: zależy od rozgrywanej rundy (tryby gry)
  • Liczba graczy na serwerze: 64
  • Warunki zwycięstwa: wygrywa zespół, który wygra więcej rund.
  • Maksymalny czas trwania rozgrywki: zależny od tryby mapy
  • Walka piechoty, duża liczba pojazdów
025

Jeśli atakującym nie uda się osiągnąć celu w pierwszym dniu, to gra się nie kończy, ale wynik rundy (liczba zrealizowanych celów) ma wpływ na premie w kolejnym etapie Wielkich Operacji.

1. runda (dzień) - Desant

Desant to tryb dedykowany Wielkim Operacjom, które zawsze rozpoczynają się od niego. Atakujący wyskakują z pokładu samolotu, bo to by z lądu dotrzeć do celów i zniszczyć je. Runda zakończy się, gdy nacierająca strona zrealizuje wszystkie zadania lub broniącym uda się odeprzeć atak.

Jeśli żołnierz ze strony atakującej zginie, może odrodzić się na koledze z drużyny. Jeżeli nie będzie takiej możliwości, powróci do gry w samolocie, z którego - po skoku ze spadochronu - może kontynuować natarcie.

2. i 3. runda (dzień) - Przełamanie, Podbój lub Linia Frontu

Podczas drugiego i trzeciego dnia rozgrywana będzie runda Przełamania, Podboju lub Linii Frontu. To w jaki tryb będziemy grali zależy od konkretnej Wielkiej Operacji i map, które wchodzą w ich skład.

Zazwyczaj tryby Podboju, Przełamania i Linii Frontu - rozgrywane w ramach Wielkich Operacji - są bardziej uproszczone i trwają krócej niż w standardowej wersji (mniej punktów do zdobycia w Podboju, mniej sektorów do przejęcia w Przełamaniu czy mniej flag do przejęcia w Linii Frontu).

4. Runda (w przypadku nierozstrzygnięcia wyniku) - Ostateczna Rozgrywka

Ten etap, jeśli do niego dojdzie, musi rozstrzygnąć o wyniku meczu. Gracze nie mogą się odradzać (jeśli zginiesz, gra się dla ciebie zakończy), a ilość amunicji i apteczek będzie ograniczona. Wygrywa zespół, który zabije wszystkich przeciwników.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

O autorze

Marcin Dolata

Marcin Dolata

Guide Writer

Marcin zajmuje się w Eurogamer.pl tworzeniem poradników. Pierwsze gry uruchamiał spod DOS-a na monochromatycznym monitorze. Świetnie bawi się grając zarówno na PC, jak i konsoli.

Powiązane materiały

Na stronie

ArtykułPrezenty dla gracza na Mikołajki 2019

Najciekawsze propozycje: gry, konsole, myszki, monitory i wiele więcej.

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami