Fallout 76 - budowanie bazy CAMP

Jak i kiedy stworzyć obóz.

System budowania własnej bazy powraca w Fallout 76. Jest jednak zrealizowany lepiej niż w poprzedniej części cyklu z racji tego, że obóz możemy wybudować w dowolnym miejscu mapy.

Istnieją pewne drobne ograniczenia, ale w praktyce możemy mieć własną bazę w każdym obszarze - o ile jest odpowiednio oddalony od istniejących już w grze zabudowań.

Już na początku gry, w pierwszej misji, podnosimy w krypcie obiekt CAMP. Stanowi od centralny punkt bazy i wyznacza obszar, na którym możemy budować.

By rozstawić bazę, wystarczy otworzyć Pip-boya (Tab na PC lub kółko/B na padzie) i wybrać opcję Przenieś CAMP, a następnie ustawić obiekt w dowolnym miejscu. Zielone granice wyznaczą obszar do zabudowy.

Kiedy stworzyć bazę?

Teoretycznie możemy rozstawić pierwszą bazę zaraz po rozpoczęciu gry. Nie ma to jednak większego sensu, ponieważ Krypta 76 - z której wychodzimy na starcie - stanowi punkt szybkiej podróży.

Nasz CAMP to również punkt szybkiej podróży, dlatego nie warto ustawiać go zbyt blisko Krypty 76.

Zalecamy, żeby pierwszą bazę zbudować po ok. 2 godzinach zabawy, kiedy gra poprzez główny wątek zaprowadzi nas w okolice miasta Morgantown. Do tej pory zbierzemy też już odpowiednio dużo zasobów.

Pamiętaj, by regularnie szukać drewna.

f76budowanie2
Nasza baza może zostać czasem zaatakowana

Budowanie bazy

Bazę najlepiej zbudować na południowy-wschód lub północny-wschód od miasta Morgantown. W ten sposób jesteśmy w miarę daleko od Krypty 76. Dobrze znaleźć miejsce oddalone od zabudowań, ale jednocześnie takie, z którego spacer do różnych obszarów nie będzie zbyt długi.

Menu budowania otwieramy przytrzymując V na PC lub panelem dotykowym na PS4 i przyciskiem opcji na Xbox One. Widzimy wtedy na ekranie spis kategorii elementów do budowy - lista horyzontalna jest u góry ekranu.

Właśnie tu widzimy, że budować możemy ściany, schody, sufity, elementy ozdobne, dekoracyjne, skrytki, warsztaty, systemy obronne czy płoty i zasieki. Na początku trzeba jednak postawić fundamenty.

Fundamentami wytyczamy rozmiar naszej bazy, którą następnie obudujemy ścianami (dlatego też trzeba zadbać o drewno). Wbrew pozorom, wygląd bazy nie jest jednak najważniejszy.

f76budowanie1
Opcję przenoszenia CAMP widzimy w Pip-boyu

Możemy pozostawić bazę bez ścian czy sufitu i nie będzie to większym problemem, choć zawsze to jakaś forma ochrony przed ewentualnym atakiem mutantów. W każdym razie, najważniejsze są:

  • warsztat majsterkowicza (tworzysz tu amunicję, a także naprawiasz przedmioty z misji fabularnych i pobocznych)
  • pracownia rusznikarska (naprawa i modyfikacja broni, a także ich tworzenie)
  • pracownia płatnerska (naprawa pancerzy)

Istotny jest też warsztat chemiczny, ale można go wybudować w ostatniej kolejności. To właśnie dzięki wszystkim tym obiektom zapewnimy sobie możliwość wygodnej gry. Wystarczy regularnie zbierać śmieci i surowce podczas eksploracji, ponieważ są one zużywane podczas tworzenia pocisków, leków czy też podczas naprawy przedmiotów.

Po zbudowaniu tych elementów, warto pomyśleć o płotach, drutach kolczastych czy wieżyczkach ochronnych, które pomogą odgonić intruzów. Dopiero później można zacząć przejmować się wystrojem wnętrz, meblami i wyglądem bazy - to aspekt czysto wizualny i kosmetyczny.

Plany i schematy

Warto podkreślić, że w grze łatwo przegapić różne schematy i instrukcje budowy nowych przedmiotów. Zbieramy je i zdobywamy podczas eksploracji, czasem otrzymujemy je w nagrodę.

Schematy nigdy jednak nie są aktywowane automatycznie. Nasza postać nie uczy się ich, kiedy je zbierzemy.

By nauczyć się nowego planu czy przepisu, należy w Pip-boyu otworzyć zakładkę Notatki. To właśnie tu znajdziemy zdobyte schematy, na które należy po kolei kliknąć, by się ich nauczyć.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Mateusz Zdanowicz

Mateusz Zdanowicz

Senior Editor

Człowiek orkiestra i miłośnik gier niezależnych. Mateusz zajmuje się przygotowywaniem recenzji, artykułów oraz poradników. Wspiera również dział informacyjny.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami