Battlefield 5 - wsparcie: wskazówki, bronie i gadżety

Zadania i rola wparcia na polu bitwy.

Zadania klasy wsparcia bardzo przypominają te, które stawia się medykowi. Jeden i drugi typ żołnierza bowiem skupia się na pomaganiu sojusznikom. Z tym wyjątkiem, że zamiast leczyć rany, dostarczamy amunicje. Nawet ich gadżety są do siebie podobne. Ładownica zastępuje bandaże, a skrzynka amunicyjna - skrzynkę medyczną.

To, co najbardziej wyróżnia wsparcie od pozostałych klas to używanie podczas walk karabinów maszynowych, które potrafią przygwoździć rywali swoim ogniem, a do tego nieźle sprawdzają się na dalsze dystanse.

Podklasy

Podklasę technika warto wybrać wówczas, jeśli na mapie występują pojazdy, w tym w szczególności czołgi. Kaemista lepiej sprawdzi się w walce przeciwko piechocie.

  • Technik - potrafi naprawiać pojazdy oraz szybciej od pozostałych budować umocnienia, a także umie lepiej korzystać z broni stacjonarnej i tej zamontowanej w pojazdach, dzięki temu, że wolniej się nagrzewa.
  • Kaemista (podklasa dostępna od 8. poziomu) - mocniej przygważdża przeciwników, a także ma zwiększoną odporność na ten efekt, a co więcej - jego zespół zauważy przeciwników, którzy są w pełni przygwożdżeni.

Bronie wsparcia (podstawowe)

Klasa wsparcia na swoim wyposażeniu ma 8 modeli broni podstawowej (głównej). Do dyspozycji ma karabiny maszynowe, ręczne karabiny maszynowe (RKM-y) i strzelby.

013
  • KE-7 - RKM (dostępny od początku).
  • MG 34 - karabin maszynowy (dostępny od 2. poziomu).
  • 12 Automatic - strzelba (dostępna od 5. poziomu).
  • KM Bren - RKM (dostępny od 8. poziomu).
  • KM Lewis - RKM (dostępny od 10. poziomu).
  • Dryling M30 - strzelba (dostępny od 13. poziomu).
  • FG-42 - RKM (dostępny od 16. poziomu).
  • MG 42 - karabin maszynowy (dostępny od 20. poziomu).

Bronie wsparcia (osobiste)

Klasa wsparcia ma do dyspozycji 7 modeli broni osobistej (bocznej), w tym sześć pistoletów i jeden rewolwer.

  • Pistolet P38 - pistolet (dostępny od 1. poziomu)
  • Ruby - pistolet (dostępny od 3. poziomu)
  • M1911 - pistolet (dostępny od 5. poziomu)
  • Pistolet P08 - pistolet (dostępny od 7. poziomu)
  • Repetierpistole M1912 - pistolet (dostępny od 11. poziomu)
  • Rewolwer Mk VI - rewolwer (dostępny od 15. poziomu)
  • Liberator - pistolet (dostępny od 19. poziomu)

Granaty i gadżety wsparcia

Wsparcie na swoim wyposażeniu ma 3 rodzaje granatów oraz 5 gadżetów.

  • Granat zapalający (dostępny od początku) - po rzuceniu od razu uwalnia się z niego ogień; przeciwnicy palą nawet gdy opuszczą obszar bezpośredniego rażenia.
  • Granat uderzeniowy (dostępny od 2. poziomu) - wybucha po uderzeniu w obiekt lub przeciwnika.
  • Przyczepny granat (dostępny od 9. poziomu) - lekki granat przeciwpancerny, którzy zadaje uszkodzenia pojazdom.
  • Ładownica (dostępna od początku) - pojedyncza paczka z amunicją, która po rzuceniu w stronę sojusznika, zaopatrzy go w naboje.
  • Skrzynka amunicyjna (dostępna od 4. poziomu) - gdy postawimy ją na ziemię, sojusznicy mogą do niej podejść i zaopatrzyć się w amunicję.
  • Mina ppanc. (dostępna od 6. poziomu) - wybucha w momencie, gdy najedzie na nią pojazd. Bardzo skuteczne przeciwko czołgom. Należy rozkładać w miejscach, w których może pojawić się czołg.
  • Ppanc. granatnik pistoletowy (dostępny od 6. poziomu) - granatnik, który dobrze sprawdza się przeciw pojazdom.
  • Mina przeciwpiechotna (dostępna od 11. poziomu) - gdy przeciwnik na nią nadepnie wybucha i zadaje obrażenia wszystkim wrogom, którzy znajdują się w bliskiej odległości; dobrze jej używać w wąskich przejściach i budynkach.

Dostarczanie amunicji

Dostarczanie amunicji to najważniejsze zadanie klasy wsparcia. Choć na mapie, w wybranych miejscach, znajdują się punkty z amunicją, to sojusznicy nie będą przemierzać kilkudziesięciu metrów, po to by zebrać naboje. Z pomocą przychodzi żołnierz wsparcia, który rozda amunicję potrzebującym kolegom.

Amunicję można przekazywać towarzyszom na dwa sposoby - poprzez skrzynkę z amunicyjną oraz ładownicę. Jeden i drugi gadżet służy do tego samego, lecz zasada działanie jest trochę inna. Paczkę z nabojami rzucamy, tak jak bandaże. Natomiast skrzynkę stawiamy na ziemi. Każdy żołnierz, który będzie potrzebował odnowić zapas amunicji, podejdzie do niej i skorzysta z niej.

012

Jako pierwszy gadżet musimy wybrać ładownicę lub skrzynkę amunicyjną. Więc z jakiego przedmiotu uzupełniającego naboje skorzystać? To zależy od sytuacji. Jeśli walczymy ramię w ramię z grupą żołnierzy, możemy wówczas postawić skrzynkę na ziemi. Sojusznicy podejdą do niej, kiedy będą musieli uzupełnić zapas amunicji, a my zamiast biegać i rzucać naboje, będziemy mogli skupić się na strzelaniu. Paczka z amunicją sprawdzi się lepiej podczas ataku, gdy drużyna będzie bardziej rozproszona.

Walka

Klasa wsparcia korzysta głównie z karabinów maszynowych i RKM-ów, rzadziej ze strzelb. Te pierwsze świetnie nadają się do walki na średnim dystansie. Leżąc na ziemi, rozkładamy automatycznie dwójnóg, co wpływa na zwiększenie stabilności trzymanej broni. Karabinom maszynowym i RKM-om, podczas ostrzału, towarzyszy efekt przygwożdżenia, który sprawia, że przeciwnikowi trudniej odeprzeć atak.

Żołnierze klasy wsparcia nie powinni walczyć w pierwszej linii. Jak ich nazwa wskazuje powinni być wsparciem dla pozostałych, dostarczając amunicję i prowadząc ostrzał z dystansu. Jeśli jednak chcemy grać bliżej przeciwnika, wyposażmy się w strzelbę bądź karabin maszynowy. RKM-y nie sprawdzą się, ze względu na to, że nie można z nich przycelować, gdy stoimy. Przymierzyć można tylko w pozycji leżącej.

Warto dodać, że strzelby są zabójcze z bliskiej odległości. Na dużych otwartych mapach z pewnością nie będą dobrym wyborem, ale w mniejszych lokacjach na pewno lepiej je wykorzystamy.

Porady, wskazówki i taktyki

  • Klasa wsparcia ma wiele narzędzi do niszczenia pojazdów, takich jak mina przeciwpancerna czy przyczepny granat. Co prawda, tych przedmiotów nie ma tyle, co szturmowiec, ale może mimo to zadawać poważne uszkodzenia czołgom.
  • Na ile sytucja pozwoli staraj się strzelać z KM-ów i RKM-ów w pozycji leżącej. Dzięki temu o wiele łatwiej będzie ci trafić w przeciwnika.
  • Pamiętaj o dostarczaniu amunicji swoim kolegom z zespołu i drużyny. To bardzo ważne, gdyż może przyczynić się do zwycięstwa, a do tego będziesz otrzymywał dodatkowe punkty.
  • Jeśli używasz ładownicy, wyrób sobie nawyk rzucania jej do żołnierzy, gdy tylko nad ich głowami zobaczysz ikonę informującą o potrzebie zaopatrzenia ich w naboje.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

O autorze

Marcin Dolata

Marcin Dolata

Guide Writer

Marcin zajmuje się w Eurogamer.pl tworzeniem poradników. Pierwsze gry uruchamiał spod DOS-a na monochromatycznym monitorze. Świetnie bawi się grając zarówno na PC, jak i konsoli.

Powiązane materiały

Na stronie

ArtykułPrezenty dla gracza na Mikołajki 2019

Najciekawsze propozycje: gry, konsole, myszki, monitory i wiele więcej.

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami