Battlefield 5 - szturmowiec: jak niszczyć pojazdy, porady

Zadania i rola szturmowca na polu bitwy.

Szturmowiec to najlepsza klasa dla osób, które lubią walczyć na pierwszej linii frontu i ścierać się z przeciwnikami w walce bezpośredniej. Aby jego praca było skuteczna musi polegać na pozostałych, w szczególności na medyku, który go wyleczy, oraz wsparciu, który dostarczy mu amunicji, choć i zwiadowca będzie dla niego przydatny, jeśli oczyści mu teren z wrogich snajperów.

Szturmowiec jest stworzony do realizowania celów i zadań danego trybu. Ma on też najlepsze narzędzia do walki z pojazdami.

Podklasy

Wybór pomiędzy podklasą Lekkiej piechoty a Niszczycielem pojazdów powinien sprowadzać się do odpowiedzi na pytanie: jaką rolę nasz szturmowiec ma pełnić na polu walki? Jeśli występują pojazdy i przeszkadzają naszemu zespołowi, warto skupić się na ich niszczeniu. Jeśli natomiast stawiamy na walkę piechoty lub po prostu w danym trybie w ogóle nie ma czołgów, to wybór Lekkiej piechoty wydaje się rozsądniejszym wyborem.

  • Lekka piechota - znajduje więcej amunicja pozostawionych przy zabitych przeciwnikach, a także odnawia większą ilość zdrowia niż pozostali.
  • Niszczyciel pojazdów (podklasa dostępna od 8. poziomu) - ujawnia na mapie pojazdy, które zostały przez niego uszkodzone, a także daje dodatkowe punkty zaopatrzenia za zniszczone maszyny bojowe.

Bronie szturmowca (podstawowe)

Klasa szturmowca ma na swoim wyposażeniu 8 modeli broni podstawowej (głównej). Do dyspozycji ma karabiny szturmowe oraz samopowtarzalne.

017
  • Sturmgewehr 1-5 - karabin szturmowy (dostępny od początku) - szybkostrzelność na poziomie 670, dwa tryby ognia (seria i pojedynczy strzał), 31 nabojów w magazynku.
  • Gewerh 43 - karabin powtarzalny (dostępny od 1. poziomu) - szybkostrzelność na poziomie 300, 10 nabojów w magazynku.
  • Karabinek M1A1 - karabin powtarzalny (dostępny od 5. poziomu) - szybkostrzelność na poziomie 450, 16 nabojów w magazynku.
  • M1907 SL - karabin szturmowy (dostępny od 8. poziomu) - szybkostrzelność na poziomie 770, dwa tryby ognia (seria i pojedynczy strzał), 16 nabojów w magazynku.
  • SMLE Turnera - karabin powtarzalny (dostępny od 10. poziomu) - szybkostrzelność na poziomie 360, 10 nabojów w magazynku.
  • StG 44 - karabin szturmowy (dostępny od 13. poziomu) - szybkostrzelność na poziomie 600, dwa tryby ognia (seria i pojedynczy strzał), 31 nabojów w magazynku.
  • Selbstlader 1916 - karabin powtarzalny (dostępny od 16. poziomu) - szybkostrzelność na poziomie 225, 26 nabojów w magazynku.
  • Gewerh 1-5 - karabin samopowtarzalny (dostępny od 20. poziomu) - szybkostrzelność na poziomie 360, 31 nabojów w magazynku.

Bronie szturmowca (osobiste)

Klasa szturmowca ma do dyspozycji 7 modeli broni osobistej (bocznej), w tym sześć pistoletów i jeden rewolwer.

  • Pistolet P38 - pistolet (dostępny od 1. poziomu)
  • Ruby - pistolet (dostępny od 3. poziomu)
  • M1911 - pistolet (dostępny od 5. poziomu)
  • Pistolet P08 - pistolet (dostępny od 7. poziomu)
  • Repetierpistole M1912 - pistolet (dostępny od 11. poziomu)
  • Rewolwer Mk VI - rewolwer (dostępny od 15. poziomu)
  • Liberator - pistolet (dostępny od 19. poziomu)

Granaty i gadżety szturmowca

Szturmowiec na swoim wyposażeniu ma 3 rodzaje granatów oraz 5 gadżetów.

  • Granat odłamkowy (dostępny od początku) - wybucha po kilku sekundach.
  • Granat zapalający (dostępny od 2. poziomu) - po rzuceniu od razu uwalnia się z niego ogień; przeciwnicy palą nawet gdy opuszczą obszar bezpośredniego rażenia.
  • Przeciwpancerna wiązka granatów (dostępny od 9. poziomu) - granat, który świetnie sprawdza się w walce z pojazdami, zadając im duże uszkodzenia.
  • Panzerfaust (dostępny od początku) - granatnik, który świetnie sprawdza się w walce z pojazdami.
  • PIAT (dostępny od 11. poziomu) - granatnik, który świetnie sprawdza się w walce z pojazdami, ale też jest skuteczny przeciwko piechocie.
  • Przyczepny dynamit (dostępny od początku) - po rzuceniu przykleja się do podłoża; bardzo dobrze sprawdza się w walce z pojazdami i piechotą, a do tego potrafi niszczyć również budynki.
  • Granatnik karabinowy (dostępny od 4. poziomu) - granatnik, który dobrze sprawdza się przeciw piechocie.
  • Mina ppanc. (dostępna od 6. poziomu) - wybucha w momencie, gdy najedzie na nią pojazd. Bardzo skuteczna przeciwko czołgom. Należy rozkładać w miejscach, w którym może pojawić się czołg.

Niszczenie pojazdów

Szturmowiec ma największe możliwości niszczenia pojazdów. W tym celu może mieć przy sobie aż trzy przedmioty (granat oraz dwa gadżety). Dzięki temu siła rażenia przeciwpancernego, w odróżnieniu od medyka, zwiadowcy czy wsparcia, jest największa. Warto to wykorzystać zwłaszcza przeciw czołgom. Szturmowiec ma łącznie aż 5 przedmiotów, które służą do zadawania uszkodzeń pojazdom.

W walce z pojazdami lądowymi kluczowym czynnikiem jest odpowiednie ustawienie się względem maszyny. Gdy będziemy widoczni dla załogi czołgu, wówczas najpewniej szybko nas zlikwidują. Dlatego element zaskoczenia jest ważny. Należy nie rzucać się w oczy i raczej atakować pojazd od tyłu. Wtedy jest szansa, że wróg nas nie dostrzeże.

016

Na dystans świetnie sprawdzają się granatniki, typu PIAT czy Panzerfaust, a także przeciwpancerna wiązka granatów. Mina zadaje bardzo duże uszkodzenia, ale trzeba ją postawić na drodze przejazdu pojazdu, więc kluczowe jest w tym wypadku „wyczucie”, gdzie pozostawić ten gadżet. Przyczepny dynamit również jest bardzo pomocny w walce z pojazdami, ale używając go, bardzo narażamy się, ponieważ trzeba podejść blisko czołgu, by przedmiot ten przylepił się do niego.

Walka

Szturmowiec używający karabinów szturmowych powinien walczyć w pierwszym szeregu. Jego broń jest szybkostrzelna i zadaje duże obrażenia, gdy staniemy twarzą w twarz z wrogiem. Klasa szturmowca potrafi również walczyć skutecznie na średnim dystansie. W tym celu pomocne będą jednostrzałowe karabiny samopowtarzalne. Można użyć celowników z przybliżeniem, aby były jeszcze bardzie efektywne.

Szturmowiec jest niejako powołany do działania na pierwszej linii frontu i do realizowania celów, czyli przejmowania flag czy podkładania ładunków wybuchowych. Jego rola nie mniej istotna jest podczas obrony bazy, gdy wrogowie przedrą się przez nasze zasieki.

Porady, wskazówki i taktyki

  • Grając szturmowcem nie oddalaj się od drużyny. Aby długo utrzymywać się przy życiu jesteś uzależniony od medyka, który wyleczy twoje rany i reanimuje cię w razie potrzeby, oraz od klasy wsparcia, który dostarczy ci amunicję.
  • Jeśli pojazdy uprzykrzają grę naszemu zespołowi, a nikt nie kwapi się do ich zniszczenia, wybierz klasę szturmowca i spróbuj wyeliminować je z pola walki.
  • Strzelając z dystansu karabinami szturmowymi, rób to krótkimi seriami. Łatwiej będzie zapanować nad odrzutem i prościej będzie ci celować w przeciwnika.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

O autorze

Marcin Dolata

Marcin Dolata

Guide Writer

Marcin zajmuje się w Eurogamer.pl tworzeniem poradników. Pierwsze gry uruchamiał spod DOS-a na monochromatycznym monitorze. Świetnie bawi się grając zarówno na PC, jak i konsoli.

Powiązane materiały

Na stronie

ArtykułPrezenty dla gracza na Mikołajki 2019

Najciekawsze propozycje: gry, konsole, myszki, monitory i wiele więcej.

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami