Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Wysokobudżetowe tytuły umierają - twierdzi reżyser pierwszego God of War

David Jaffe uważa, że są powtarzalne.

Reżyser wydanej w 2005 roku pierwszej odsłony God of War i twórca cyklu Twisted Metal - David Jaffe - opublikował materiał, w którym przekonuje, że wysokobudżetowe tytuły umierają.

Według projektanta, współczesne gry z najwyższej półki (czyli tak zwane AAA) nie rozwijają się. Jako przykład podał serię Uncharted, uważając, że czwarta część od pierwszej różni się jedynie oprawą graficzną.

Deweloper podkreśla, że brak innowacji to nie tylko problem projektów studia Naughty Dog, a całej branży wirtualnej rozrywki. Tłumaczy, że wielu twórców w kolejnych produkcjach woli powielać sprawdzone rozwiązania niż eksperymentować.

Zobacz na YouTube

Jaffe docenia jednocześnie kunszt techniczny i wykonanie, aczkolwiek zaznacza, że ze względu na niedobór nowości w mechanizmach rozgrywki, gry stają się powtarzalne. Jest jednak świadomy ulepszeń, które na przestrzeni lat wprowadzono w części obszarów, w tym fabule.

Co ciekawe, internauci uznali, że tytuł filmu wskazujący na umieranie wysokobudżetowych pozycji jest zbyt mocny i przesadzony. Po krytyce projektant postanowił zmienić nazwę nagrania, by odnosiła się do powtarzalności produkcji.

Read this next