W poprzedniej misji, Ulotna radość, okazało się, że nasz powrót z tropikalnej wyspy nie należał do najbardziej udanych. Naszą tymczasową kryjówkę odkryli ludzie agenta Miltona i po masakrze musimy jak najszybciej pomyśleć, co dalej. Zleceniodawcą obecnego zadania jest Dutch, którego znajdziesz na południe od jeziora Lagras.

Zleceniodawca: Dutch van der Linde

Wyzwania w tej misji:

  • Zaprowadź Meredith do jej matki w czasie poniżej 2 minut
  • Oddaj 15 celnych strzałów w głowę
  • Ukończ z celnością na poziomie przynajmniej 85%
  • Ukończ misję, nie wykorzystując przedmiotów uzupełniających zdrowie
175

Po scence wprowadzającej podejdź do Charlesa, a następnie dosiądź swojego wierzchowca i udaj się z towarzyszem w wyznaczone miejsce. W pewnym momencie zsiądziesz z konia - w trybie skradania podążaj za Charlesem. Pozbędziesz się wspólnie dwóch strażników (1) na swojej drodze.

176

Chwilę później musisz podjąć decyzję czy użyć dynamitu, a może skradać się - decydując się na drugą opcję sprawisz, że otwarta walka nastąpi nieco później, ale istnieje wówczas większe ryzyko, że wrogowie się skumulują. Każde rozwiązanie ma swoje plusy i minusy, dlatego decyzję pozostawiamy tobie. Po zbliżeniu się do jaskini (2) możesz wrzucić dynamit i przygotować się na dużo strzelania.

Pomioty Murfree'ego - bo tak właśnie nazywa się grupa zamieszkująca jaskinię - preferują walkę w zwarciu, dlatego spodziewaj się, że będą pędzić na ciebie sprintem, a także dźgać nożem czy atakować maczetą. Przyda się więc na pewno szybka i mocna broń. Przedzieraj się na drugą stronę jaskini, uważając przy tym na Charlesa - nasz kompan również nie może zginąć. Po pozbyciu się wszystkich pomiotów, otwórz klatkę (3) z nieznajomą.

177

Po scence przerywnikowej weźmiesz nieznajomą na konia - wówczas możesz bezpiecznie odwieźć kobietę do pobliskiego Annesburga (4), we wskazane miejsce. Następnie automatycznie wrócisz do obozu, kończąc tym samym misję, a także piąty rozdział gry.