W widoku monitorowania farmy, w 3. zakładce znajdziemy kartę Podgląd pojazdu (1). W tym miejscu widzimy tabelę z wszystkimi pojazdami, maszynami i obiektami do naszej dyspozycji. Zajmowane pozycje na liście odpowiadają kolejności zakupów i wypożyczeń. Zawartość tabeli możemy analizować pod kątem 5 kryteriów:

2. Wiek - wskazuje czas posiadania maszyny

3. Czas użytkowania

4. Stopień zużycia - malejąca wartość procentowa informuje, czy urządzenie powinno być naprawione

5. Wypożyczone - jeżeli wypożyczyliśmy maszynę, wskazuje na koszt wypożyczenia

6. Cena - jeżeli kupiliśmy maszynę, wskazuje na aktualną wartość sprzętu

035

Więcej informacji o naszym parku maszynowym znajdziemy w Garażu. W tym celu wciskamy przycisk view, a następnie Y / trójkąt. Przechodzimy w ten sposób do karty Posiadane przedmioty (7), w którym znajdziemy wszystkie urządzenia oraz budynki, które są naszą własnością. Widok wypożyczeń otwieramy za pomocą przycisku X / kwadrat - tego samego przycisku używamy, aby wrócić do widoku naszej własności.

W widoku Garażu możemy bezpośrednio dokonywać sprzedaży urządzeń i budynków, wystarczy wcisnąć przycisk A / X. Musimy pamiętać, że wyższą cenę uzyskamy, jeśli odwieziemy maszynę do Warsztatu obok Sklepu - otrzymamy za to 20% bonusu do ceny.

036

W widoku Wypożyczonych Przedmiotów znajdziemy dodatkową opcję zwracania, którą uruchamiamy przez wciśnięcie przycisku A / X. W obu widokach nawigujemy między przedmiotami za pomocą lewego analoga. W specjalnej belce (9) u dołu ekranu znajdują się ikony i niezbędne informacje o maszynach, często zawierające wskazówki o ich przeznaczeniu. Główne piktogramy to:

10. Wiek

11. Czas użytkowania

12. Moc silnika

13. Wielkość baku na paliwo

14. Prędkość pojazdu

15. Pojemność zbiornika - tylko przy wybranych maszynach np. kombajnach, siewnikach

16. Punkty w slotach - gra narzuca nam limit posiadanych urządzeń, przedmiotów i budynków, widzimy go w oknie Garażu w górnej części (1299 punktów). Zakup i wypożyczenie sprawiają, że zyskujemy określoną liczbę punktów, które pomniejszają nam pulę do dyspozycji.

037

Pozostałe ikony występują w zależności od rodzaju urządzenia:

17. Szerokość maszyny - ma znaczenie przy zakupie siewników, opryskarek itd.

18. Prędkość maksymalna pracy urządzenia

19. Rodzaje plonów - informuje o tym, jakimi plonami możemy załadować urządzenie lub do jakich możemy użyć

20. Rodzaje ziaren - informacja o ziarnach, które można wykorzystać przy zasiewie tą maszyną

21. Moduły - wskazuje nazwę serii maszyny, która może pracować z wybranym urządzeniem

Zwracajmy uwagę przede wszystkim na stan naszych maszyn, który wpływa na cenę urządzeń i ich wydajność. Maszyn, które nie są jeszcze mocno zużyte, nie zreperujemy w Garażu. Jeśli w dolnej części ekranu pojawi się opcja naprawy, wciskamy lewy analog, a w nowym oknie zobaczymy wycenę i prośbę o zgodę (22). Pamiętajmy, że wysokość opłaty za naprawę w Garażu jest wyższa niż gdybyśmy naprawiali urządzenie w Warsztacie.

038

Garaż przydaje się przede wszystkim do zorientowania się, jakie sprzęty i budynki posiadamy. Choć naprawy w Warsztacie są tańsze, miejmy na uwadze fakt, że dojazd do niego zużywa paliwo - oszczędność może być symboliczna, a my stracimy czas na dojazd i powrót. Jeżeli wypożyczamy maszyny, za pomocą Garażu zwrócimy natychmiast niepotrzebne nam urządzenia.

Podobnie jak maszyny, w oknie Garażu możemy sprzedawać budynki. Po dokonaniu transakcji automatycznie znikają z naszego gospodarstwa. Nie mamy możliwości podejrzenia, jaki jest koszt utrzymania pojedynczego budynku - zbiorczą informację o utrzymaniu wszystkich nieruchomości znajdziemy w zakładce Finanse.

Reklama

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami

Powiązane materiały

Farming Simulator 19 - Recenzja

Trudna praca rolnika.

Farming Simulator 19 - poradnik i najlepsze porady

Porady ogólne, uprawa i hodowla, leśnictwo, maszyny, jak grać.

Farming Simulator 19 - uprawa: przetwarzanie trawy, słomy, plew, sieczki

Wytwarzanie siana, kiszonki w pryzmie lub kompostu.

Reklama