Gry z serii Battlefield 5 są nastawione na współpracę drużynową i wypełnianie założeń danego trybu głównie na dużych mapach. Jednak można znaleźć spośród nich tryby, w których walka jest jeszcze bardziej intensywna, ponieważ toczy się w mniejszych lokacjach. W Dominacji i Zespołowym DM, bo o nich mowa, możemy bardziej pozwolić sobie indywidualne poczynania.

Co nie znaczy, że całkowicie mamy odpuszczać pomaganie członkom naszej drużyny. Nadal warto reanimować ich, dostarczać amunicję czy apteczki leczące, ponieważ otrzymujemy za to dodatkowe punkty. W tych trybach jednak w pojedynkę możemy zdziałać więcej, niż w Podboju, Linii Frontu czy Przełamaniu.

Co więcej, w Dominacji i Zespołowym DM walczyć będziemy tylko za pomocą piechoty. To znaczy, że w tego rodzaju rozgrywce nie uświadczymy ani czołgów, ani samolotów, ani innych pojazdów.

Zespołowy DM i Dominacja to świetne tryby, gdy mamy mało czasu na grę. Podczas gdy grając w Podbój, Linię Frontu, a tym bardziej w Wielkie Operacje, musimy zarezerwować sobie więcej czasu, to rozgrywka w tych dwóch trybach zajmuje około 15 minut.

Poniżej znajdziesz informacje na temat trybów:

Dominacja

Krótka charakterystyka trybu:

  • Cel gry: przejmowanie i bronienie flag
  • Liczba graczy na serwerze: 16-32
  • Warunki zwycięstwa: wygrywa zespół, który zachowa więcej punktów (na starcie jest ich 200). Rozgrywka zakończy się automatycznie, kiedy jedna ze stron utraci wszystkie punkty.
  • Maksymalny czas trwania rozgrywki: 45 min
  • Walka piechoty, brak pojazdów

Dominacja to Podbój w skali mini. Celem jest przejmowanie i bronienie flag. Im więcej punktów zdobędziemy i im dłużej je utrzymamy, tym nasz wynik będzie wyższy. W Dominacji do kontrolowania są tylko 3 flagi (A, B i C). Walczymy tylko na fragmencie mapy, które znamy z Podboju.

Tryb ten charakteryzuje się intensywnością walk. Bardzo często dochodzi do kontaktu z wrogim zespołem, a do tego musimy niemal przez cały czas biegać od punktu do punktu i zdobywać kolejną bazę.

005

W przypadku gdy czas rundy zakończy się, wygrywa zespół, który zachowa większą liczbę punktów. Jednak będzie to sytuacja bardzo rzadka, gdyż najczęściej rozgrywka w tym trybie trwa około 10-15 minut.

Ze względu na dużą dynamikę walk oraz małe mapy, w trybie Dominacji sprawdzą się klasy Szturmowca, Medyka i Wsparcia. Zwiadowca będzie mniej przydatny dla drużyny, niż w innych typach rozgrywki.

Zespołowy DM (Deathmatch)

Krótka charakterystyka trybu:

  • Cel gry: zabicie jak największej liczby wrogów
  • Lliczba graczy na serwerze: 16-32
  • Warunki zwycięstwa: wygrywa zespół, który zachowa więcej punktów (na starcie jest ich 150). Każde zabójstwo zadane przez przeciwnika umniejsza naszą pulę punktów o 1. Rozgrywka zakończy się automatycznie, kiedy jedna ze stron utraci wszystkie punkty
  • Maksymalny czas trwania rozgrywki: 15 min
  • Walka piechoty, brak pojazdów

W tym trybie najbardziej wykazać się mogą samotne wilki. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby zignorować drużynę i skupić się tylko i wyłącznie na zabijaniu rywali. Choć należy pamiętać, że na punktację zespołu wpływa tylko liczba zabójstw, to warto mieć na uwadze, że na nasz - idnywidualny - wynik przekładają się też inne czynności, nie tylko związane z zabijaniem przeciwników. Za reanimowanie poległych, podawanie amunicji, oznaczanie wrogów czy leczenie sojuszników otrzymamy dodatkowe punkty.

Zespołowy DM można polecić początkującym graczom, którzy dopiero zaczynają przygodę z serią Battlefield. Jeśli zasady innych trybów wydają ci się zbyt skomplikowane i nie czujesz się dobrze na dużych mapach, spróbuj zagrać w ten tryb. Nie jest on zbyt wymagający pod względem celów, które trzeba wykonywać, by osiągnąć końcowy sukces.

006

W trybie Zespołowego DM bardzo dobrze sprawdzi się Szturmowiec, ze względu na jego szybkostrzelne karabiny szturmowe. Walka odbywa się bowiem przeważnie na bliskim dystansie, ale jego broń również poradzi sobie świetnie na pół-dystansie.

Dobrym wyborem do tego trybu będzie również medyk, który wyposażony jest w pistolety maszynowe, dobrze sprawdzające się w walce na bliski kontakt. Dodatkowo, ta klasa może zdobywać dużo punktów za reanimowanie poległych kompanów, a trup w Zespołowym DM ściele się gęsto.

Reklama

O autorze

Marcin Dolata

Marcin Dolata

Redakcja Eurogamer.pl

Marcin zajmuje się w Eurogamer.pl tworzeniem poradników. Pierwsze gry uruchamiał spod DOS-a na monochromatycznym monitorze. Świetnie bawi się grając zarówno na PC, jak i konsoli.

Więcej artykułów od Marcin Dolata