Assassin's Creed Odyssey - Kithira: misje poboczne

Zadania dodatkowe: Potrzeba drachm żeby zarobić drachmy, Bóg pośród ludzi, Kolor purpury, Schody na Olimp (Cyklop), Purpurowy ból, Ja Diona, Miejsce w Kosmosie, Wola bogów, Polowanie na idiotę.

Kithira to mała wysepka leżąca na południe od Lakonii. Po dotarciu na miejsce okaże się jednak, że znajduje się tam sporo zadań dodatkowych, których wykonanie pozwala zdobyć nagrody materialne oraz punkty doświadczenia.

Niektóre z zadań, dotyczące Empedoklesa, prowadzą do starcia z Cyklopem - jedną z legendarnych bestii, których zabicie jest związane z zadaniem Atlantydy.

Misje poboczne opisane na bieżącej stronie:

  • Potrzeba drachm, żeby zarobić drachmy
  • Bóg pośród ludzi
  • Kolor purpury
  • Schody na Olimp (Cyklop)
  • Purpurowy ból
  • Ja, Diona
  • Miejsce w Kosmosie
  • Wola bogów
  • Polowanie na idiotę

Potrzeba drachm, żeby zarobić drachmy

Zadanie rozpoczniesz po rozmowie z handlarzem w północnej części wyspy (A). Porozmawiaj z nim, a po chwili powie, że może sprzedać bohaterowi informacje na temat skarbu.

d122

Jeśli jesteś zainteresowany, to zapłać mu 1000 drachm. Otrzymasz namiary na wysepkę (B) na północny wschód od Kithiry. Po dotarciu na miejsce okaże się, że miejsce (1) zostało dawno przeszukane. Możesz wrócić do handlarza, który zacznie uciekać. Jeśli chcesz, to dogoń go i zabij - przy ciele znajdziesz notatkę służącej z treścią nie ufaj Mojrom, dokument jest związany z innym zadaniem dodatkowym.

Bóg pośród ludzi

Zadanie rozpoczniesz po rozmowie z kapłanką i mężczyzną (A), którzy kłócą się o boskość niejakiego Empedoklesa.

d123

Aby rozwiązać sprawę należy uwolnić Empedoklesa przetrzymywanego w obozie na północnym zachodzie wyspy. Po dotarciu do środka zlokalizuj drewnianą klatkę z więźniem (1) i uwolnij go. Po opuszczeniu obozu porozmawiaj z mężczyzną, a potem odprowadź go do kapłanki i jego wyznawców.

Kolor purpury

Zadanie możesz rozpocząć po ukończeniu poprzedniego o nazwie Bóg pośród ludzi. Po rozmowie z Empedoklesem mężczyzna poprosi o zdobycie dla niego purpurowego płaszcza, który posiada pewien lokalny osiłek.

d124

Ten przechadza się na ogół w pobliżu. Wystarczy rozprawić się z jego świtą oraz nim samym (1) i zdobyć płaszcz, w którym ukryty jest klucz. Po uczynieniu tego wróć do zleceniodawcy.

Schody na Olimp (walka z Cyklopem)

Zadanie możesz rozpocząć po rozmowie z Empedoklesem po ukończeniu poprzedniej misji o nazwie Kolor purpury. Mężczyzna powie o pewnym, wartym odwiedzenia miejscu na tajemniczej wyspie.

d125

Chodzi konkretnie o małą wyspę Hisvi (A) leżącej na zachód od Beocji. Po dotarciu na miejsce wejdź do jaskini, porozmawiaj z mężczyzną, a potem przejdź przez kamienną bramę. Trafisz do miejsca, w którym bohatera czeka pojedynek z Cyklopem (1), nazywanym Brontesem Grzmotem.

Samo starcie nie jest szczególnie trudne, o ile będziesz trzymał się kilku wskazówek:

  • Pozostawaj cały czas w sporej odległości od przeciwnika, ponieważ w bezpośredniej walce zadaje duże obrażenia.
  • Unikaj jego szarż oraz ataków dystansowych - zwłaszcza głazów zrzucanych z góry.
  • Cały czas staraj się być w ruchu i ostrzeliwać przeciwnika z łuku.
  • Najlepiej celować w jego oko, ponieważ zadasz w ten sposób największe obrażenia.

Kontynuuj tę taktykę cały czas, nawet, gdy w drugiej części walki Cyklop ataki rywala staną się bardziej agresywne. Po walce zdobędziesz Trofeum Cyklopa związane z zadaniem dotyczącym Atlantydy i zakończysz wątek Empedoklesa.

Purpurowy ból

Zadanie możesz rozpocząć w zachodniej części wyspy (A). Spotkasz tu kłócących się mężczyzn. Jeden z nich oskarża drugiego o zabicie syna. Aby wyjaśnić sprawę należy udać się do pobliskiego magazynu.

d126

Na miejscu zlokalizuj i zbadaj dowody. Są to: bransoleta w skrzyni (1), krew na podłodze (2) oraz ciężka broń z prawej strony magazynu. Na podstawie dowodów bohater dojdzie do wniosku, że zabójcą był zarządca miasta. Po powrocie do mężczyzn możesz powiedzieć prawdę lub skłamać.

Jeśli powiesz prawdę, to ojciec zabitego poprosi o zabicie przywódcy. Znajdziesz go w jego willi (B) nieco na południe od portu. Po rozprawieniu się z nim zadanie się zakończy.

Ja, Diona

Misję poboczną rozpoczniesz po dotarciu do Diony (A) w centralnej części wyspy. Rozpraw się z kilkoma przeciwnikami i porozmawiaj z kobietą (1), która poprosi, abyś się za nią udał.

d127

Po drodze rozpraw się z kilkoma przeciwnikami i odeskortuj Dionę bezpiecznie we wskazane miejsce, co zakończy tę krótką misję.

Miejsce w Kosmosie

Zadanie to rozpocznie się automatycznie po ukończeniu misji pobocznej Ja, Diona. Składa się ono z kilku podzadań, którymi należy się zająć. Chodzi konkretnie o następujące misje:

  • Opowieść służącej - udaj się do kapłanki Erithy i przekaż jej notatkę, którą zdobędziesz po przeszukaniu ciała oszukańczego kupca z zadania Potrzeba drachm, żeby zarobić drachmy.
  • Wszystkie więzy pękną - porozmawiaj z nadzorcą lokalnego portu, który poprosi o uwolnienie trzech więźniów z pobliskiego fortu. Zlokalizuj ich Ikarosem, a potem wejdź do fortu i otwórz drewniane klatki. Po powrocie nadzorca poprosi jeszcze o zabicie dowódcy najemników na południowej wysepce (Zlecenie w atolu).
  • Wybierz swoją truciznę - Udaj się do ruin na południe od miasta i zlokalizuj skrzynię, w której znajdziesz truciznę. Po jej zdobyciu wróć do Diony.

Po wypełnieniu powyższych misji pobocznych udaj się do Diony, co zakończy bieżącą misję poboczną.

Wola bogów

Zadanie rozpocznie się automatycznie po ukończeniu misji pobocznej o nazwie Miejsce w Kosmosie. Spotkaj się z służącą Diony, która zaprowadzi cię do willi. Na miejscu możesz nawiązać romans z kobietą. Bez względu na to czy to uczynisz, okaże się, że to pułapka.

d128

Rozpraw się z napastnikami, po czym wyrusz wyjaśnić sprawę z Dioną (przebywa na północy wyspy). Na miejscu okaże się, że kobieta ma bliźniaczkę. Po krótkiej wymianie zdań będziesz musiał zdecydować, która z nich jest prawdziwą Dioną, a zarazem Czcicielką Kosmosa.

Jeśli chcesz wskazać właściwą kobietę, to wybierz tę z prawej strony (1). Następnie pokonaj ją, a na koniec porozmawiaj z jej siostrą Erithą, która wszystko wyjaśni.

Polowanie na idiotę

Misję możesz rozpocząć w porcie w południowo-wschodniej części wyspy, po rozmowie z kobietą (A), która poszukuje zaginionego męża.

d129

Aby go zlokalizować należy udać się do centrum wyspy i odnaleźć jaskinię (B).

Wejdź do środka i kontynuuj, aż dotrzesz do komnaty z mężczyzną (1). Weź go na plecy i wróć z nim do żony, co zakończy bieżące zadanie.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Michał Basta

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami