Assassin's Creed Odyssey - Wyspy Piratów: misje poboczne Xenia

Zadania dodatkowe z mapami i skarbami: Jak dwie krople wody, Święta przysięga, Ta która włada morzami, Rzuć kośćmi, Bezcenny skarb.

Na Wyspy Piratów docieramy w trakcie kampanii fabularnej, a konkretnie podczas misji głównej o nazwie Wyspa nieszczęść.

Chociaż sam archipelag składa się z trzech wysp, Sefiros, Keos oraz Lestris, to najważniejsza wydaje się ta druga. Wynika to z prostego faktu, że przebywa na niej kapitan okolicznych piratów o imieniu Xenia.

To właśnie z nią związane jest wspomniane wcześniej zadanie główne. Wraz z postępami w fabule będziemy mogli jednak wypełniać dla Xenii osobne misje poboczne.

Warto w tym miejscu zaznaczyć, że pierwsza część zadań dodatkowych została w poradniku opisana na stronie Wyspy Piratów: misje poboczne.

Misje poboczne opisane na bieżącej stronie:

  • Jak dwie krople wody
  • Święta przysięga
  • Ta, która włada morzami
  • Rzuć kośćmi

Jak dwie krople wody

Jest to pierwsze z zadań polegających na odnajdywaniu dla Xenii skarbów na podstawie dostarczonych przez nią map. Wszystkie mają podobny przebieg. Najpierw należy obejrzeć fragment mapy w sakwie (znajdują się w ekwipunku), następnie wybrać jedno z miejsc (tylko jedno jest prawidłowe), a następnie odnaleźć je w świecie gry i zdobyć skarb.

d112

W tym zadaniu naszym celem będzie zdobycie Złotego Pióra Ajaksa. Wskazuje je mapa z fragmentem Salaminy, a konkretnie jej południową częścią (A). Na miejscu znajdziesz latarnię morską, a w dzienniku pojawi się zadanie Rzekome miejsce ukrycia pióra. Przeszukaj latarnię, zwracając uwagę zwłaszcza na pojemnik z lewej (1).

Okaże się, że Pióro Ajaksa zniknęło. Porozmawiaj z człowiekiem stojącym przy latarni, a dowiesz się, że ukradł je złodziej przebywający w centrum wyspy. Jest nim Fobos ukrywający się w jaskini. Zabij go, przeszukaj ciało i po zdobyciu cennego przedmiotu wróć do Xenii.

Święta przysięga

Zadanie to pojawi się w dzienniku po wykonaniu poprzedniego o nazwie Jak dwie krople wody. Tym razem trzeba będzie odnaleźć macedońską bransoletę.

d113

Znajdziesz ją na południu Attyki (A). Zlokalizuj ślady znajdujące się nieopodal Świątyni Posejdona (1, 2), których w okolicy jest sporo. Na ich podstawie dotrzesz do miejsca z dwoma kłócącymi się mężczyznami na pobliskiej skarpie.

Okaże się, że ukradli bransoletę, a jeden z nich wrzucił ją do wody. Wskocz do niej, zanurkuj i podnieś ją z dna, po czym wróć do Xenii.

Ta, która włada morzami

Zadanie rozpocznie się automatycznie po ukończeniu poprzedniego o nazwie Święta Przysięga. Tym razem Xenia zleci zadanie odnalezienia Konchę Przypływów Trytona.

d114

Tym razem należy udać się do Macedonii na północy i zlokalizować podwodne wejście do jaskini (A). Dopłyń do samego jej końca, a w pomieszczeniu z drabiną prowadzącą na powierzchnię znajdziesz skrzynię (1) z poszukiwanym przedmiotem.

Do jaskini możesz się też dostać od strony lądu, lokalizując wejście z drabiną. Po odnalezieniu Konchy wróć z nią do Xenii, co zakończy bieżące zadanie.

Rzuć kośćmi

Zadanie możesz rozpocząć po wykonaniu poprzedniego o nazwie Ta, która włada morzami. Tym razem Xenia poprosi bohatera, aby dotarł do kupca Autolykosa, który ją oszukał i odzyskał od niego mapy z dwoma kolejnymi skarbami.

d115

Kupiec przebywa w porcie w Argolidzie (A). Udaj się do niego, zniszcz mu kilka waz, dzięki czemu powie, że ukrywa mapy w swoim domu. Wystarczy się do niego zakraść i wykraść je z kufra (1).

W tym momencie w dzienniku pojawią się dwa kolejne zadania związane z następnymi skarbami. Chodzi o Lirę Apollina i fletnię Pana - w ekwipunku ponownie znajdziesz mapy z miejscami, gdzie można je znaleźć.

d116

Fletnia Pana - znajduje się w północnej części Attyki, a konkretnie w Jaskini Pana (B). Po dotarciu do jej wnętrza należy zlokalizować skarbiec, gdzie znajdziesz poszukiwany przedmiot.

d117

Lira Apollina - znajdziesz ją w północnej części wyspy Eubea (C), a konkretnie w świątyni Apollina. Leży na jednej z płyt (3) przy skrzyni.

Po zdobyciu obydwu przedmiotów wróć do Xenii, co zakończy bieżącą misję i zapewni dostęp do kolejnej o nazwie Bezcenny skarb.

Ciąg dalszy wkrótce.