Jaskinia z Dziwnymi posągami to jeden z najbardziej ukrytych sekretów w Red Dead Redemption 2. Już nawet samodzielne odnalezienie miejsca mogłoby być problematyczne, nie mówiąc o samym rozwiązaniu zagadki Dziwnych posągów.

Nie jest to aktywność rzucająca się w oczy lub oczywista. Gra również niezbyt mocno podpowiada, gdzie szukać strategicznych dla zagadki miejsc. Na poniższej stronie prezentujemy dokładny opis rozwiązania zagadki z Dziwnymi posągami - lokalizację jaskini, malowideł na ścianie oraz kolejność aktywowania posągów.

Nagroda za rozwiązanie łamigłówki z figurami jest bardzo wysoka, warto więc zrealizować ją już na samym początku gry w RDR 2. Nagrodą są bowiem aż trzy sztabki złota, które możemy sprzedać z dużym zyskiem.

Dziwne posągi w Red Dead Redemption 2

Jaskinia z posągami znajduje się w północnej części mapy, w krainie Ambarino. Najpierw udaj się tam i włącz mapę gry - jaskinia znajduje się nieco pod literą „I” we wspomnianej nazwie lokacji. Najłatwiej dostać się tam od strony drogi - dla ułatwienia niżej prezentujemy mapę z dokładnym zaznaczeniem miejsca.

red_dead_redemption_2_dziwne_posagi_01

Możesz też otworzyć mapę w drugim oknie lub pobrać na dysk.

Zauważenie wejścia do jaskini z posągami nie jest takie proste. Gdy już znajdziesz się we wskazanym na powyższym mapie miejscu, poszukaj średniej wielkości głazów wskazanych strzałką na poniższym obrazku.

red_dead_redemption_2_dziwne_posagi_02

Gdy wskoczysz na wskazane kamienie, powinieneś zobaczyć pionową szparę w większej skale przed sobą (wskazaliśmy ją strzałką na poniższym obrazku). Jeśli chcesz się tam dostać, musisz zsiąść z konia, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś.

red_dead_redemption_2_dziwne_posagi_03

Gdy przeskoczysz nad niewielką skałką, powinieneś mieć już pełny dostęp do wejścia do jaskini (na poniższym obrazku). Gdy zbliżysz się do otworu, twoja postać wejdzie do środka automatycznie.

red_dead_redemption_2_dziwne_posagi_04

W środku zauważysz osiem posągów, z czego jeden jest niższy i znajduje się na samym środku - jak już się zapewne domyśliłeś, jaskinię warto odwiedzić za dnia, aby zwiększyć swoją widoczność.

red_dead_redemption_2_dziwne_posagi_05

Na powyższej ilustracji możesz zobaczyć, że każdej figurze przypisaliśmy liczbę. Odpowiada ona liczbie palców każdej z figur. Zwróć jednak uwagę - co będzie kluczowe dla całej zagadki - że jedna z figur nie ma ręki, co stawia w wątpliwość fakt, ile powinna mieć palców.

Figura z trzema palcami, ale bez jednej ręki, ma zatem tak naprawdę siedem palców, co udowadnia ułamana ręka. Tę znajdziesz również w tej jaskini - gdy wejdziesz do środka, trzymaj się lewej strony. Za kilkoma mniejszymi kamieniami leży wspomniana ręka - zaznaczyliśmy ją na radarze na powyższym obrazku (niebieskim kolorem), a także prezentujemy na obrazku niżej.

red_dead_redemption_2_dziwne_posagi_05b

Wskazówkę dotyczącą rozwiązania zagadki znajdziemy niedaleko na zachód od jaskini. Najłatwiej tam dotrzeć trzymając się torów, ale uważaj przy tym na pociągi! Poszukujemy malowidła na ścianie, które znajdują się w otworze w skale. Znajduje się dokładnie w literze „O” w pierwszym członie nazwy Window Rock. Spójrz na poniższą mapę, aby ułatwić sobie znalezienie malowideł.

red_dead_redemption_2_dziwne_posagi_06

Możesz też otworzyć mapę w drugim oknie lub pobrać na dysk.

Na poniższej ilustracji możesz zauważyć wspomniane malowidło. Kluczowymi dla zagadki elementami są orły, które znajdują się w kółkach. Liczby przy nich oznaczają, ile piór w ogonie posiadają. Zauważ, że pokrywają się z liczbą palców w posągach, jednocześnie potwierdzając teorię z ułamaną ręką jednego posągu - zamiast 4 mamy więc tu 7.

red_dead_redemption_2_dziwne_posagi_07

Teraz wracamy do jaskini z Dziwnymi posągami. Wykonaj interakcję na tym, który znajduje się w samym środku. Rozwiązaniem zagadki Dziwnych posągów jest aktywowanie tylko tych posągów, których liczba palców odpowiada liczbom pierwszym. W tym przypadku będą to zatem posągi z oznaczeniem 5, 3, 7, 2 z poniższego obrazka.

red_dead_redemption_2_dziwne_posagi_08

Pamiętaj, że posąg bez jednej ręki ma tak naprawdę siedem palców, a nie cztery (liczba 4 nie jest liczbą pierwszą), stąd taki, a nie inny zestaw.

Jak aktywować posągi? Wystarczy, że podejdziesz do nich od frontu (od środka) i wykonasz interakcję na czarnym guziku umieszczonym w podstawie każdej z figur. Kolejność w tym przypadku nie ma znaczenia. Jeśli się jednak pomylisz, możesz łatwo wrócić do stanu wyjściowego - wystarczy wówczas, że tym razem aktywujesz przycisk z tyłu danego posągu.

Gdy aktywujesz wszystkie prawidłowe posągi, usłyszysz charakterystyczny dźwięk - wówczas podejdź do środkowego posągu. Będą tam dostępne trzy sztabki złota. Gratulujemy, rozwiązałeś zagadkę Dziwnych posągów!

Reklama

O autorze

Jerzy Daniłko

Jerzy Daniłko

Redakcja Eurogamer.pl

Jerzy jest redaktorem naczelnym Eurogamer.pl. Z serwisem współpracuje od początku, a w ostatnim czasie nadzorował pracę działu poradników. Relaksuje się gotując i jeżdżąc autem w długie trasy. Nie lubi nudy, zastojów i głośnych sąsiadów.

Więcej artykułów od Jerzy Daniłko

Komentarze (1)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami

Powiązane materiały

Reklama