Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Red Dead Redemption 2 - przypadkowe spotkania

Losowe wydarzenia, ludzie w potrzebie i mniejsze zadania.

Podczas swoich podróży wielokrotnie trafisz na pomniejsze, niespodziewane zadania, które nie mają nazwy. To misje zaznaczone białą kropką. Nie musisz się ich podejmować, ale sukces zagwarantuje ci wzrost poziomu Honoru.

Wśród losowych aktywności najczęstsze są te, które wymagają, abyś pomógł jakiejś postaci. Komuś uciekną niesforne konie, a kto inny zechce żebyś go... przytulił.

Warto zatrzymywać się przy każdym takim zadaniu, bo w ciekawy sposób urozmaicają przygodę. Poza tym niektóre osoby podadzą ci cenne informacje: przykładowo, gdzie zagrać w pokera o wysokie stawki.

Poniżej prezentujemy spis wszystkich zadań losowych w grze. Przypominamy, że te misje nie mają nazwy - poniższe tytuły służą ułatwieniu ich identyfikacji.

Woźnica w potrzebie

Podczas podróży z Wujkiem w stronę miasteczka Valentine, na początku rozdziału II, będziesz mógł wziąć udział w pierwszym losowym wydarzeniu.

Zaraz po wyjechaniu z obozu zobaczysz woźnicę, któremu uciekły dwa konie. Podejdź do mężczyzny i zaoferuj pomoc.

Twoim zadaniem jest podejście do białego konia niedaleko wozu i uspokojenie go. Trzymaj L2 i naciskaj kwadrat, by to zrobić. Gdy rumak przestanie się denerwować, możesz zwrócić wierzchowca woźnicy, prowadząc zwierzę lub dosiadając je.


Bezdomny weteran

W południowo-wschodniej części Valentine, na początku rozdziału II, spotkasz bezdomnego weterana. Podejdź do niego i rozpocznij rozmowę. Zadanie nie jest trudne i polega jedynie na zgadzaniu się na wszystko, co proponuje mężczyzna. Najpierw chce zostać przyjacielem Arthura, a potem pragnie przytulić bohatera.


Bezdomny weteran, drugie spotkanie

Charakterystycznego mieszkańca Valentine spotkamy po raz drugi, w tym samym miejscu. Tym razem będzie chciał poznać imię bohatera, ponieważ nie zapytał o nie za pierwszym razem.

Jeżeli przedstawimy się weteranowi, otrzymamy Honor.


Bandyci i wóz

Jadąc na północ od Valentine możesz natknąć się na dwóch bandytów, którzy próbują okraść wóz starszego mężczyzny. Gdy napastnicy cię zobaczą, zaczną strzelać, więc przygotuj się. Wyeliminuj zagrożenie, a otrzymasz Honor.

Dodatkowo, jeżeli masz w ekwipunku wytrych, możesz dostać się do ładowni wozu i zabrać cenne przedmioty ze środka.


Problemy sercowe

Na południe od Latneck Station, przy brzegu, możesz natknąć się na mężczyznę rzucającego kamienie do wody i mamroczącego coś o kobiecie.

Wystarczy podejść i wybrać z menu interakcji opcję „Przywitaj się”. Arthur da młodzieńcowi kilka rad, a zadanie zakończy się pomyślnie.


Miłosne igraszki

Gdy zobaczysz dwóch młodzieńców podglądających kogoś przez okno, możesz do nich podejść. Po chwili odsuną się, a ty będziesz mógł zajrzeć do pomieszczenia, wychylając lewy analog do przodu.

Podejrzysz wtedy miłosny akt odurzonej alkoholem pary. Spowoduje to jednak niewielkie zmniejszenie się Honoru.


Kobieta uwięziona pod koniem

W trakcie wędrówki możesz spotkać kobietę, która utknęła pod martwym koniem. Zagadaj do postaci, a następnie zaoferuj pomoc, korzystając z menu interakcji.

Naciskając odpowiedni klawisz, bardzo szybko pomożesz kobiecie, podnosząc martwe zwierzę. To jednak nie koniec tego zadania, bo możesz odwieźć podróżniczkę do domu. Zwróć jednak uwagę na to, że potrzebujesz miejsca na koniu - nie możesz więc przewozić dużej skóry ani zwierzyny.


Zgubiony mężczyzna

W lesie przed miasteczkiem Strawberry możesz spotkać zagubionego mężczyznę, który poprosi o wskazanie drogi do wspomnianej lokacji.

Jeżeli mu pomożesz, pójdzie za Arthurem i opowie mu o Strawberry oraz problemach, które nękają miasto - włącznie z nietypowym burmistrzem.


Próba kradzieży

Kiedy pewien podejrzany osobnik każe ci się zatrzymać, może się okazać, że spróbuje ukraść ci konia i uciec. Wystarczy wyeliminować zagrożenie, zabijając napastnika lub pętając lassem.


Ostatnie chwile życia z alkoholem

Na Heartland Oil Fields możesz spotkać pijanego mężczyznę siedzącego przy ognisku. Postać zachęci bohatera, aby ten dotrzymał mu towarzystwa. Podejdź do krzesła i usiądź.

Mężczyzna nie będzie zbyt rozmowny, jeżeli nie dasz mu whiskey za pomocą menu interakcji. Wtedy dopiero opowie o obozie jenieckim w Fort Riggs, na południe od Strawberry. Niedługo potem umrze.

Jeżeli chcesz, możesz go ograbić.


Zbieracz tytoniu

To jedno z najmniej ciekawych spotkań. Możliwe, że zauważysz mężczyznę, który zbiera tytoń. Postać powie ci jedynie, że tytoń jest bardzo przydatny. Nie ma tu dostępnej żadnej interakcji, możesz tylko zerwać zioło z ziemi.


Ugryzienie węża

Jeżeli usłyszysz osobę, która prosi o pomoc i krzyczy, że zaraz umrze, zatrzymaj się. To postać ugryziona przez węża. Arthur może pomóc nieszczęśnikowi, wysysając jad lub ofiarowując lekarstwo.

Warto pomagać takim osobom, bo w którymś ze sklepów mogą nam zaoferować bardzo duże zniżki na wybrane przedmioty. Pozwala to zaoszczędzić nawet kilkaset dolarów.


Pechowy koń

To krótkie wydarzenie, na które nie można zareagować. Mężczyzna poprawia coś przy koniu, lecz zwierzę z nieokreślonego powodu denerwuje się, kopiąc postać i zabijając ją na miejscu.


Skręcona kostka

W okolicach rancza Emerald możesz natknąć się na kobietę ze skręconą kostką. Jeżeli zawieziesz ją do domu, wysłuchasz opowieści o dzielnym koniu, mężu kobiety i problemach na ranczu.

Po wszystkim otrzymasz zaś niewielki upominek.


Poszukiwacz złota

Na południowy zachód od Valentine natkniesz się na poszukiwacza złota. Kiedy się do niego zbliżysz, zdenerwuje się. Odczekaj więc chwilę.

Starzec w końcu ucieszy się, gdy znajdzie grudkę cennego kruszcu. Potem będzie chciał odjechać, ale możesz go zatrzymać i okraść, zdobywając znalezione przez niego złoto.

Pamiętaj tylko, że gdy spróbujesz go okraść, wyciągnie broń i zacznie strzelać. Kradzież powoduje oczywiście zmniejszenie Honoru.


Myśliwy w sidłach

Będąc w lesie, możemy natknąć się na myśliwego, który woła o pomoc. Jego noga utknęła w sidłach. Wystarczy podejść i pomóc, by mężczyzna zaoferował kilka przedmiotów ze swojej torby.


Szalony kaznodzieja

W okolicach Strawberry, przy rwącej rzece, spotkasz szalonego kaznodzieję, który mówi o przebaczeniu i ludziach, którzy go ścigają. Niestety nie można w żaden sposób zareagować na zachowanie starca. Możemy jedynie zobaczyć, jak po chwili układa się w swoim legowisku, niedaleko strumienia.


Sejf na wzgórzu

Gdy w okolicach Strawberry, na wzniesieniu, usłyszysz wrzaski mężczyzn i metaliczny brzęk, zatrzymaj się. Okaże się, że to bandyci, którzy próbują otworzyć sejf.

Kiedy się zbliżysz, wyjmą broń i będziesz musiał ich wyeliminować. Po otwarciu sejfu otrzymasz 40 dolarów.


Porwanie

Podążając jakąkolwiek drogą w świecie gry, możesz zobaczyć scenę porwania. Mężczyzna wiezie na koniu kobietę, która woła o pomoc. Jeżeli zabijesz albo spętasz lassem jeźdźca, koń z więźniarką ucieknie nieco dalej, więc będziesz musiał go dogonić.

Zdejmij kobietę i rozwiąż ją, a otrzymasz nieco Honoru.


Ślepiec w Saint Denis

W mieście Saint Denis możemy spotkać niewidomego, który poprosi o pieniądze. Nawet po ofiarowaniu datku, nie otrzymamy jednak Honoru.


Oleander pospolity i zatrucie

Gdy zobaczysz mężczyznę chwiejnym krokiem wychodzącego z gęstwiny krzaków i proszącego o pomoc, zatrzymaj się i daj mu lekarstwo. Wtedy powie ci, że zatruł się różowym ziołem.

To oleander pospolity - wejdź w miejsce, z którego przybyła postać, a będziesz mógł zebrać zioło. Używaj go do zatruwania strzał lub noży.


Druga szansa

W losowym miejscu możesz natknąć się na skutego kajdanami więźnia, który chce, aby go uwolnić. Możesz przestrzelić kajdany, ale nie otrzymasz żadnej nagrody.


Przygoda z niedźwiedziem

W górach możesz spotkać kłusownika, który mówi, że poluje na zwierzynę. Możesz z nim porozmawiać, ale żeby dokończyć tę krótką przygodę, musisz go przez chwilę śledzić.

Okaże się, że mężczyzna tropi niedźwiedzia. Gdy zwierz się pojawi, rzuci się na ciebie - nawet gdy traper jest bliżej. Dlatego bądź ostrożny i przygotuj broń.


Psychopaci i kradzież

To jedno z najciekawszych - i najdłuższych - przypadkowych spotkań. Twórcy przygotowali właściwie niewielką misję poboczną.

Na północny zachód od Saint Denis, niedaleko drogi, zobaczysz pokaźnych rozmiarów drewniany dom (oznaczony na poniższej mapie).

Możesz też otworzyć mapę w drugim oknie lub pobrać na dysk.

Właściciele przybytku zachęcą cię do zatrzymania się i zjedzenia z nimi obiadu. Zgódź się i wejdź do mieszkania. Po chwili otyły mężczyzna poprosi cię, abyś sprawdził, czemu jego żona tak długo się przygotowuje. Wejdź na pierwsze piętro, porozmawiaj z gospodynią, a potem wróć na dół.

Kiedy usiądziesz przy stole, kobieta przyniesie jedzenie i alkohol. Choć Arthur podejrzewa, że z parą jest coś nie tak, możesz wypić szklankę trunku, a potem następną.

Jak można się spodziewać, napój jest trucizną. Obudzisz się w dole na ciała, obok zwłok kobiety. Para okradła cię ze wszystkich pieniędzy, więc musisz wrócić do domu. Najłatwiej kierować się w stronę osobistego konia, który tam pozostał.

Zaskoczeni gospodarze będą chcieli cię zabić, więc ty wyeliminuj ich pierwszy. Twoje pieniądze znajdują się za obrazem matki na pierwszym piętrze, bezpośrednio na wprost od głównego wejścia.


Niebezpieczny zawód

Niedaleko obozowiska drwali możesz natrafić na sytuację, w której na jednego z mężczyzn upada ścięte drzewo. Jeżeli podbiegniesz i pomożesz reszcie podnieść konar, nieszczęśnik przeżyje.

Za pomoc otrzymasz nieco Honoru, a jeżeli ofiarujesz 5 dolarów poszkodowanemu, uzyskasz go jeszcze więcej.


Morderstwo z potrzeby

Kiedy będąc w jednym z miasteczek podejdzie do ciebie kurtyzana i poprosi o pomoc, zagadaj do niej. Kobieta twierdzi, że jeden z jej klientów potrzebuje pomocy. Udaj się do wskazanego pokoju.

Okaże się, że mężczyzna został zabity w obronie własnej, a kurtyzana prosi cię o zabranie ciała do chlewu. Kiedy to zrobisz, zakończysz to krótkie zadanie.


Amputacja ręki

Niedaleko Saint Denis możesz natknąć się na mężczyznę zataczającego się na własnym koniu. Po chwili nieznajomy upadnie na ziemię i poprosi o pomoc. Podnieś go i załaduj na konia, a następnie udaj się do lekarza - gra zaznaczy ci drogę.

Wejdź do gabinetu i posadź pacjenta na krześle. Rana ręki powoduje, że konieczna jest amputacja. Możesz przyglądać się amputacji, ale ostrzegamy przed widokami.

Jeszcze przed procedurą nieznajomy wręczy ci trochę gotówki za pomoc.

Wkrótce aktualizacja...

Spis treści: Red Dead Redemption 2 - Poradnik, Solucja

Read this next