W Red Dead Redemption 2 nie tylko wcielamy się w przestępcę - jesteśmy też członkiem niebezpiecznego, zorganizowanego i profesjonalnego gangu. Ekipa Dutcha van der Linde to nie pierwsza lepsza zgraja rabusiów.

Dlatego też nic dziwnego, że twórcy przygotowali sporo różnych opcji, jeśli chodzi o możliwe występki i przestępstwa. Niektóre będą częścią wątku głównego i różnych misji, ale część z nich to po prostu opcjonalny sposób na szybki zarobek.

Zbrodnia i kara

Oczywiście każde przestępstwo zwróci na nas uwagę stróżów prawa. Jeśli, przykładowo, ukradniemy konia przy świadkach, a nie chcemy ponieść konsekwencji, musimy szybko uciec z okolicy. Jeśli od razu ruszył za nami pościg, to musimy wydostać się też poza obszar oznaczony na minimapie na czerwono (1). Wówczas musisz poczekać, aż czerwony napis (2) w prawym górnym rogu ekranu straci swój kolor.

006

Co jeszcze warto wiedzieć:

  • Jeśli podczas ucieczki i przy aktywnym statusie bycia poszukiwanym popełniamy kolejne przestępstwa i zbrodnie, to możemy spodziewać się, że za bohaterem wysłany zostanie specjalny oddział pościgowy lub nawet szeryfów federalnych, którzy odnajdą bohatera nawet w najgłębszej dziczy.
  • Gdy popełnimy zbyt dużo zbrodni w danym regionie, stracimy dostęp do sklepów, a mieszkańcy będą przed nami uciekać i nasyłać na nas stróżów prawa.
  • W niektórych przypadkach, jeśli chcemy, możemy dać się aresztować. Wystarczy zejść z konia i po prostu stać w miejscu. Dług wobec społeczeństwa po różnych przestępstwach można też spłacić w formie pieniężnej w lokalach z telegrafem - opłata likwiduje listy gończe i czyści nasz przestępczy rachunek.

Rodzaje przestępstw

Jako doświadczeni gangsterzy, Arthur i jego towarzysze znają się na rzeczy i mogą łamać prawo na różne sposoby. Poniżej wymieniamy najbardziej powszechne metody nielegalnego (i często brutalnego) zarobku.

007
W początkowych fazach rozgrywki rabowanie pociągów przynosi całkiem niezły zysk, ale jest bardzo ryzykowne
  • Napady. Typowe napady rabunkowe to podstawowy element przestępczego żywota. Wystarczy wejść do sklepu, banku czy baru i wymierzyć broń w ekspedienta, by go zastraszyć. W ten sam sposób zastraszamy świadków. Ofiary zaczną oddawać nam kosztowności, ale czasem mogą sięgnąć po swoją broń, więc należy mieć oczy dookoła głowy. Napadać można też na dyliżanse, nawet na pociągi - pracownicy stacji kolejowych mogą czasem podsunąć nam pewne wskazówki z tym związane.
  • Kradzież koni i bydła. Kiedy przebywamy w naszym obozie, niektórzy towarzysze mogą namówić nas na udział w kradzieży zwierząt z farmy czy rancza. Dzięki temu możemy zyskać bydło i konie, które przydadzą się gangowi. Kradzione konie można też sprzedać w niektórych sklepach - oznaczonych ikoną zawieszki na drzwi ze znakiem X.
  • Lichwiarstwo. Herr Strauss z naszego gangu to specjalista od pożyczek. Oczywiście na duży procent. To właśnie on może wysyłać nad do dłużników, żebyśmy mniej czy bardziej brutalnie zachęcili ich do spłaty należności. Takie konfrontacje mogą zakończyć się na różne sposoby.

Warto też zaznaczyć, że na Dzikim Zachodzie spotkamy inne gangi, które mogą nas zaatakować. Ich kryjówki to niebezpieczne miejsca, ale można w nich znaleźć sporo kosztowności.

Świadkowie

Jeśli obywatel jest świadkiem przestępstwa, zazwyczaj pobiegnie zaalarmować szeryfa czy innego stróża prawa. W takim wypadku możemy spróbować go zastraszyć, wciskając L2 / LT i trójkąt / Y. Trzeba jednak podkreślić, że nie każdy da się zastraszyć. Wtedy można spróbować złapać go na lasso i związać.

Jeżeli zabijemy świadka, warto też zadbać o ukrycie jego ciała. Trzeba też pamiętać o możliwości założenia maski na twarz - wtedy nie zostanie sporządzony nasz portret pamięciowy, jeśli świadek jednak dotrze do władz.

Drobne występki, jak przewrócenie kogoś na ulicy, rzadko poskutkują kłopotem ze stróżami prawa, ale poszkodowani mogą na przykład rozpocząć bójkę.

Reklama

Komentarze (0)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami

Powiązane materiały