Assassin's Creed Odyssey - Mesara: misje poboczne

Zadania dodatkowe (rozdział Zakręty i zakamarki): Mity i minotaury, Minotaury i ludzie, Sprzedawca wspomnień, Pełne koło, Krew w wodzie, Złów i wypuść, Zaginiony topór z Arkalochori, On czeka (Minotaur).

Mesara jest zachodnią częścią wyspy położonej w południowo-wschodniej części mapy. Na wschodzie sąsiaduje z regionem o nazwie Pephka, chociaż pod względem terenu jest to obszar dużo większy.

Oprócz zwyczajnych misji pobocznych natkniesz się tu również na zadania dodatkowe związane z antycznym Minotaurem. Na bieżącej stronie skupiamy się właśnie na nich.

Poniżej znajdziecie opisy następujących misji pobocznych związanych z rozdziałem Zakręty i zakamarki:

  • Mity i minotaury
  • Minotaury i ludzie
  • Sprzedawca wspomnień
  • Pełne koło
  • Krew w wodzie
  • Złów i wypuść
  • Zaginiony topór z Arkalochori
  • On czeka (Minotaur)

Mity i minotaury

Jest to krótkie zadanie wprowadzające do rozdziału o nazwie Zakręty i zakamarki, po wykonaniu którego odblokujemy kolejne misje poboczne związane z tematyką minotaura.

d083

Udaj się do ruin zamku (A), w których spotkasz chłopca imieniem Ardos (1). Porozmawiaj z nim, a następnie wyrusz w stronę ruin i kontynuuj, aż dotrzecie do Labiryntu Zaginionych Dusz (2). Po dotarciu na miejsce wróć z chłopcem na powierzchnię.

Minotaury i ludzie

Zadanie to pojawi się w dzienniku automatycznie po zakończeniu misji pobocznej o nazwie Mity i minotaury. Wchodzi ono w skład rozdziału o nazwie Zakręty i zakamarki. Zanim je wykonasz warto podjąć się wypełnienia trzech innych misji pobocznych wchodzących w jego skład. Są to:

  • Sprzedawca wspomnień
  • Pełne koło
  • Krew w wodzie
  • W poszukiwaniu odpowiedzi

Po ich wykonaniu bieżące zadanie zakończy się automatycznie.

Sprzedawca wspomnień

Zadanie to wchodzi w skład misji pobocznej o nazwie Minotaury i ludzie. Zacznij od skierowania się do lokalnego sprzedawcy (A), który poprosi o odzyskanie cennej zbroi Tezeusza.

d084

Udaj się do Warowni Dedala (B) na zachodzie i zlokalizuj wejście do jaskini (1) znajdujące się między budynkami i skałą. W jaskini omiń lub załatw strażników i wejdź na podwyższenie. Zbroja będzie z prawej strony. Po jej zabraniu wróć do sprzedawcy.

Pełne koło

Aby rozpocząć to zadanie skieruj się do domu przy drodze (A). Natkniesz się tu na rzekomego opiekuna Ardosa, który podczas rozmowy okaże się oszustem.

d085

Po dialogu dowiesz się, że prawdziwy opiekun został porwany i jest przetrzymywany w forcie na zachodzie (B). Udaj się na miejsce, rozpraw się ze strażnikami i uwolnij starcia (1) przywiązanego do pala. Odprowadź go do pobliskich ruin i porozmawiaj z nim, co zakończy misję.

Krew w wodzie

W tym zadaniu głównym celem będzie ustalenie miejsca pobytu jednego z Czcicieli nazywanego Miecznikiem. Aby rozpocząć dochodzenie udaj się na północ (A) do regionu o nazwie Zatoka Ośmiornic.

d086

Na miejscu będziesz musiał pomóc kilku osobom, aby zdobyć wymagane informacje. Zacznij od porozmawiania z rybakiem (1) w porcie. Po dialogu odeprzyj atak kilku ludzi Miecznika. Następnie trzeba będzie zrealizować dwa zadania dodatkowe:

  • Złów i wypuść - porozmawiaj z kobietą, którą znajdziesz w porcie. Dowiesz się od niej, że jej mąż został porwany przez piratów. Popłyń na wyspę Anafi leżącą na północy od Mesany, rozpraw się z piratami na plaży i po uratowaniu męża kobiety wróć z nim do niej.
  • Zaginiony topór z Arkalochori - skieruj się do Heraklejonu (B) i porozmawiaj z kapłanką przed świątynią. Poprosi o zdobycie topora, który znajduje się w jaskini na wschodzie (C). Znajdziesz go w pomieszczeniu ze skarbem - leży na lewo od niego (2).
d087

Po wykonaniu powyższych zadań zdobędziesz wystarczającą ilość informacji do odnalezienia kryjówki Miecznika. Okaże się, że jest nią podwodna jaskinia (D). Wpłyń do niej i kontynuuj, aż dotrzesz do Czciciela (3), z którym porozmawiaj na temat Minotaura. Spotkanie zakończy się walką, po której misja się zakończy.

On czeka (Minotaur)

Po zabiciu Miecznika rozpocznie się krótkie zadanie o nazwie W poszukiwaniu odpowiedzi, które ogranicza się do powrotu do Ardosa i porozmawiania z nim. Ostatnim krokiem jest dotarcie do Minotaura.

Po zabiciu Miecznika rozpocznie się krótkie zadanie o nazwie W poszukiwaniu odpowiedzi, które ogranicza się do powrotu do Ardosa i porozmawiania z nim. Ostatnim krokiem jest dotarcie do Minotaura.

Udaj się do miejsca wskazanego przez chłopca (A), a w kolejnej lokacji wskocz do wody, wypłyń z niej i wejdź do labiryntu. Idź cały czas przed siebie, korzystając ze śladu złotej nici.

d130

W niektórych miejscach, takich jak przepaście, nad którymi należy przeskoczyć, czasami znika. Pamiętaj tylko, żeby nie skakać w miejscach z czaszkami, ponieważ oznacza to pewną śmierć. Nić doprowadzi do ciała ojca Ardosa (1), przy którym znajdziesz pierścień.

Po odnalezieniu ciała kontynuuj przeprawę przez labirynt. Czasami zamiast nici kieruj się w stronę podświetlonych ścian - na niektórych będziesz musiał przejść dalej wieszając się na nich.

d131

W końcu dotrzesz na arenę, gdzie stoczysz walkę z Minotaurem (2). Starcie może okazać się dość wymagające, jednak po opanowaniu kilku elementów powinno stać się nieco prostsze.

  • Przede wszystkim skup się na unikaniu wszelkich ataków przeciwnika.
  • Jeśli szarżuję, to odskakuj na bok.
  • W przypadku wyprowadzania serii zamaszystych ciosów, poczekaj spokojnie w bezpiecznej odległości.
  • Kiedy skacze do góry odsuń się, ponieważ po chwili wokół pojawi się fala uderzeniowa.
  • Po tych atakach Minotaur na ogół na chwilę staje się bezbronny, co stanowi świetny moment do kontrataku.
  • W późniejszej fazie walki uważaj też na moment, gdy rywal atakuje z dystansu iskrami z topora - odskakuj wtedy na bok.

Możesz starać się wyczekiwać na dogodny moment, podbiegać do wroga i atakować go ciężką bronią (np. toporem), co spowoduje, że będziesz zadawał mu dużo większe obrażenia. Druga taktyka polega na ciągłym utrzymywaniu dystansu i ostrzeliwaniu wroga z łuku. Po walce zdobędziesz artefakt związany z zadaniem Atlantydy.

Po powrocie do chłopca możesz powiedzieć chłopcu o losie jego ojca lub go okłamać. Następnie zdecyduj czy przekażesz mu zdobyty pierścień czy też zatrzymasz go dla siebie.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Michał Basta

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami