Assassin's Creed Odyssey - jak szybko zdobywać doświadczenie i awansować bohatera

Sposoby na rozwój i wzmacnianie postaci.

W Assassin's Creed Odyssey zdobywanie punktów doświadczenia wygląda podobnie, jak w grach fabularnych. Opis nagradzanych punktami czynności znajdziesz poniżej.

Pamiętaj, że bieżący poziom bohatera znajduje się w ikonie tarczy w prawym górnym narożniku ekranu (1).

Możesz tu również sprawdzić pasek postępu (2), czyli ile jeszcze punktów brakuje do kolejnego poziomu, a także ile punktów zdolności (3) udało się bohaterowi uzbierać.

Awansowanie na kolejne poziomy zapewnia dostęp do coraz bardziej zaawansowanych zdolności. Ich odblokowywanie ułatwia rozgrywkę i sprawia, że możemy dostosować styl gry do własnych preferencji.

Bohater otrzymuje punkty doświadczenia przede wszystkim za:

wy002
  • Wykonywanie misji - zarówno głównych, jak i dodatkowych. Te, które są najwięcej warte oznaczono złotą ikoną z napisem XP (mniej punktowane posiadają ikonę niebieską).
  • Przeszukiwanie lokacji - w wielu miejscach, oznaczonych na początku na mapie białym znakiem zapytania, skrywają się różne zadania do wykonania. Najczęściej chodzi i zabicie jakiegoś przeciwnika i/lub odkrycie skrzyni ze skarbem. Wykonanie wszystkich czynności w danym miejscu zapewnia bohaterowi dodatkowe punkty doświadczenia.
  • Zabijanie silnych przeciwników - chodzi tu głównie o najemników, którzy będą próbowali zabić głównego bohatera. Z czasem będziemy trafiać na coraz potężniejszych rywali, a ich zabijanie zapewni nam sporo punktów doświadczenia.
  • Rozgrywanie bitew - wraz z postępami w grze będziemy w stanie opanowywać całe regiony greckiego wybrzeża. Ich zajmowanie jest kolejnym sposobem na rozwijanie postaci.
  • Branie udziału w walkach na arenie - dotyczy to późniejszego etapu gry, kiedy bohater osiągnie 25 poziom. Będzie mógł wtedy wziąć udział w dobrze punktowanych potyczkach.
  • Odkrywanie nowych miejsc - w grze punktowane są również tego typu akcje. Nie zapewniają wprawdzie zbyt dużo punktów doświadczenia, ale ponieważ zdarzają się często, to z czasem ich sumy mogą być całkiem spore.

Warto mieć na uwadze, że rozwój kampanii fabularnej jest bezpośrednio związany z rozwojem bohatera. Kolejne misje i cele wymagają bowiem coraz bardziej zaawansowanej postaci i jeśli nie będziesz wypełniał misji pobocznych, to może okazać, że bohater będzie zwyczajnie zbyt słaby, żeby kontynuować wątek główny.