Assassin's Creed Odyssey - jak leczyć bohatera

Poznaj sposoby przywracania postaci do pełni zdrowia.

Zdrowie jest podstawowym wskaźnikiem głównego bohatera. Kiedy jego wartość spadnie do zera, to nastąpi tak zwana desynchronizacja, co w praktyce oznacza śmierć postaci. W takim przypadku możliwe jest już tylko wczytanie jednego z zapisów gry.

Poziom zdrowia pojawia się na dole ekranu. Określa je biały pasek - im więcej zdrowia posiadamy, tym bardziej jest zapełniony. Warto mieć na uwadze, że jest on podzielony na segmenty, które czasami (np. podczas walki), częściowo się regenerują. Sam poziom zdrowia wzrasta wraz z awansowaniem na kolejne poziomy doświadczenia.

Warto przy tym pamiętać, że zdrowie możemy stracić na wiele różnych sposobów, niekoniecznie walcząc z przeciwnikami. Chodzi tu między innymi o spadanie z wysokości, zbyt długie przebywanie pod wodą czy też wpływ innych elementów, takich jak trucizny czy ogień, które zabierają zdrowie stopniowo przez pewien czas.

Istnieją dwie możliwości regenerowania zdrowia głównej postaci. Jeśli w danej chwili nie walczymy, to wystarczy nieco poczekać, a po chwili pasek zdrowia zregeneruje się sam.

wy003

W trakcie walki regeneracja jest wyłączona (tzn. odnawiają się tylko pojedyncze segmenty całego paska zdrowia). W tym przypadku należy skorzystać z ucieczki, aby oddalić się od wrogów (wyjść z pola, w którym pasek na górze ekranu jest czerwony) i poczekać, aż zdrowie wróci do normy.

Druga możliwość to rozwinięcie specjalnej zdolności o nazwie Drugi oddech (1). Jej użycie odnawia część zdrowia (im bardziej ją rozwiniemy, tym więcej), ale wymaga do tego skorzystania z paska adrenaliny. Ponowne jej użycie jest możliwe dopiero po jej ponownym naładowaniu.