Podczas E3 2018, Phil Spencer - szef działu Xbox - ujawnił, że specjaliści Microsoftu pracują nad usługą rozgrywki w chmurze. Teraz dowiadujemy się, że to xCloud, który ma przenieść konsolową jakość wizualną na urządzenia mobilne.

Pomysł jest identyczny, jak w przypadku innych usług opartych na chmurze - serwery Microsoftu będą wykonywać wszystkie obliczenia, a użytkownik otrzyma jedynie gotowy obraz przesłany na ekran.

Według Microsoftu, komfortową rozgrywkę bez opóźnienia umożliwi Azure - technika, na której opiera się rozwiązanie.

Koncern z Redmond rozpoczął już testy xCloud. Użyto smartfonów i tabletów połączonych z kontrolerami od Xboksa One, choć będzie możliwe również sterowanie ekranem dotykowym.

Rozwiązanie sprawdzano z użyciem sieci 4G, a nawet 5G, które nie wprowadzono jeszcze do szerszego obiegu. Publiczne testy rozpoczną się w 2019 roku.

W opublikowanym nagraniu pracownicy Microsoftu zapewniają, że xCloud to nie koniec rynku konsolowego. Usługa powstaje z myślą o osobach, które nie mają konsol lub chcą grać na urządzeniu mobilnym dla komfortu.

- Co, jeśli każda osoba na świecie mogłaby zagrać w Halo albo Red Dead Redemption? - pyta Phil Spcencer w materiale.

Reklama

O autorze

Przemysław Wańtuchowicz

Przemysław Wańtuchowicz

Redakcja Eurogamer.pl

Przemek na początku przygotowywał u nas materiały wideo, a obecnie jest autorem w dziale informacyjnym. Jako dziecko marzył, by zawodowo rysować, żonglować lub grać na gitarze - dwie pierwsze czynności wychodzą mu całkiem nieźle.

Więcej artykułów od Przemysław Wańtuchowicz