Assassin's Creed Odyssey - Attyka: misje poboczne

Zadania dodatkowe: Dla ludu, Ten który przestaje, Wyzwolenie, Tworzenie okazji, Sprawdzian obywatelstwa, Bądź mu świadkiem, Wolność słowa, Z wysokiego konia, Wartość życia.

Attyka jest jedną z większych krain w Starożytnej Grecji, do której docierasz wraz z postępami w kampanii fabularnej, a konkretnie w trakcie wykonywania zadania Witaj w Atenach.

Szybko okaże się, że pomimo sporych rozmiarów, najważniejszym ośrodkiem są właśnie Ateny - jedno z największych i najbardziej rozbudowanych miast, jakie przyjdzie odwiedzić podczas przygody.

Oprócz sporej ilości misji głównych i czynności dodatkowych, nie zabrakło tu również misji pobocznych do wykonania.

Na poniższej stronie znajdziesz opisy następujących zadań:

  • Tworzenie okazji
  • Dla ludu
  • Ten, który przestaje
  • Wyzwolenie
  • Przyjaciel w potrzebie
  • Heitorzy naszych czasów
  • Sprawdzian obywatelstwa
  • Bądź mu świadkiem
  • Wolność słowa
  • Z wysokiego konia
  • Wartość życia

Tworzenie okazji

Po dotarciu do Aten zlokalizuj jednego z ateńskich przywódców wojskowych o imieniu Demostenes (A). Mężczyzna poprosi o pomoc w walce ze Spartanami.

d041

Chodzi konkretnie o zdobycie trzech spartańskich pieczęci. Te są noszone przez polemarchów, czyli wyższych rangą spartańskich żołnierzy, których spotyka się głównie w fortach i obozach wojskowych (B). Rozpraw się z trzema, zabierz im pieczęcie i wróć do Demostenesa.

Dla ludu

Zadanie możesz rozpocząć po rozmowie z Kleonem, który przebywa w południowo zachodniej (A) części Aten. Polityk poprosi o osłabienie wojsk spartańskich, prowadzących oblężenie miasta.

d031

Możesz też otworzyć obrazek z mapą w drugim oknie lub pobrać na dysk.

Udaj się na północ (B), gdzie znajduje się kilka spartańskich obozów wojskowych. Twoim celem będzie zlokalizowanie trzech składów z zapasami wojskowymi (1) i podpalenie ich. Możesz w tym celu się do nich skradać, rozprawić się ze wcześniej ze strażnikami lub po prostu spróbować podpalać wszystko w biegu.

Ostatnim celem będzie wyeliminowanie spartańskiego polemarchę (2). Kiedy to uczynisz koniecznie przeszukaj jego ciało, przy którym znajdziesz list. Wróć z nim do Kleona (C), a zadanie się zakończy.

Ten, który przestaje

Zadanie to rozpocznie się automatycznie po zakończeniu poprzedniego o nazwie Dla ludu. Kleon poprosi bohatera o uwolnienie wspomnianej w zdobytym niedawno liście. Chodzi o porwanego mężczyznę imieniem Heremos.

d032

Możesz też otworzyć obrazek z mapą w drugim oknie lub pobrać na dysk.

Według wskazówek jest on przetrzymywany w kamieniołomie na Górze Pentelikos (A). Po dotarciu na miejsce zachowaj czujność, ponieważ teren jest patrolowany przez dużą grupę przeciwników.

Twoim celem jest dotarcie do więźnia podwieszonego na szczycie drewnianej wieży (1). Sam zdecyduj czy dotrzesz tam po cichu czy też najpierw rozprawisz się z przeciwnikami w całym obozie. Niestety, kiedy dotrzesz do celu, okaże się, że Heremos jest martwy. W tym momencie zadanie się zakończy.

Wyzwolenie

Ta misja poboczna rozpocznie się automatycznie po zbadaniu zwłok Heromosa (A) w zadaniu Ten, który przestaje. Posłańca nie da się już uratować, ale okazuje się, że w pobliżu przetrzymywany jest pewien ważny kapitan (1).

d033

Możesz też otworzyć obrazek z mapą w drugim oknie lub pobrać na dysk.

Zejdź na dół, uwolnij go z klatki i weź na plecy. Następnie opuść teren kamieniołomów i po rozmowie z kapitanem zacznij kierować się w stronę wybrzeża (B) na północy (pamiętaj, że musisz nieść go na piechotę). Po dotarciu na miejsce rozpraw się z lokalnym oddziałem Spartan i uwolnij Ateńczyków z dwóch klatek.

Na sam koniec wsiądź na pokład swojego okrętu i zniszcz lokalne okręty wojenne Spartan. Po uczynieniu tego wróć na wybrzeże i porozmawiaj z kapitanem, co zakończy misję.

Przyjaciel w potrzebie

Zadanie rozpoczniesz od rozmowy z Heitorem (A) przebywającym na terenie Aten. Stary przyjaciel powie, że próbuje odzyskać cenny miecz, ale bez pomocy bohatera będzie to zadanie niemożliwe do wykonania.

d034

Możesz też otworzyć obrazek z mapą w drugim oknie lub pobrać na dysk.

Okazuje się, że oręż znajduje się w warowni Fyle na północnym zachodzie (B). Udaj się na miejsce i zdecyduj, w jaki sposób chcesz zdobyć miecz. Możesz najpierw oczyścić obóz z wrogów, a potem na spokojnie do niego wkroczyć lub załatwić całą sprawę po cichu. Celem jest namiot (1) znajdujący się przy murze.

Po dotarciu do niego przeszukaj skrzynię na prawo od wejścia i podnieś poszukiwany przedmiot. Teraz wystarczy z nim wrócić do Heitora.

Heitorzy naszych czasów

Zadanie możesz rozpocząć po wykonaniu poprzedniego o nazwie Przyjaciel w potrzebie. Okaże się, że miecz, który odzyskałeś wcale nie został skradziony, a Heitor nieco okłamał bohatera.

d035

Możesz też otworzyć obrazek z mapą w drugim oknie lub pobrać na dysk.

Pomimo tego ma dla niego kolejne zadanie. Tym razem celem będzie uwolnienie znajomego Heitora, który jest przetrzymywany w obozie (A). Udaj się na miejsce i najlepiej pozbądź się wszystkich rywali. W ten sposób bez problemów będziesz mógł dostać się do klatki w centrum obozu (1) i uwolnić najemnika.

Zacznij kierować się z nim do Heitora czekającego na plaży (B). Na miejscu okaże się, że przyjaciel znów nie powiedział do końca całej prawdy, a bohater będzie musiał opowiedzieć się po jednej ze stron. Podjęta decyzja zaważy o tym, który z dwóch mężczyzn przeżyje spotkanie.

Uwaga - jeśli najemnik zostanie zabity podczas próby uwalniania go z obozu, to również wróć do Heitora i poinformuj go tym. Zleceniodawca zadania nie będzie tym faktem szczególnie zatroskany.

Sprawdzian obywatelstwa

Zadanie to staje się dostępne po ukończeniu misji głównej o nazwie Sympozjon Peryklesa. Zacznij od skierowania się do północno-zachodniej części miasta i porozmawiania z Alcybiadesem (A).

d036

Możesz też otworzyć obrazek z mapą w drugim oknie lub pobrać na dysk.

Mężczyzna poprosi bohatera, aby wpisał imię Sofanesa na listę wyborczą. Aby to uczynić udaj się do Agory (B) i, uważając na strażników, przemknij do pomieszczenia z dokumentami. Następnie dopisz Sofanesa na listę i wróć do zleceniodawcy.

Bądź mu świadkiem

To zadanie dodatkowe możesz rozpocząć po ukończeniu poprzedniego o nazwie Sprawdzian obywatelstwa. Ponownie porozmawiaj z Alcybiadesem (A).

d037

Możesz też otworzyć obrazek z mapą w drugim oknie lub pobrać na dysk.

Celem będzie udanie się do świadka (B), który okaże się dość wątłym mężczyzną (1) i przekonanie go, aby skłamał w kwestii pochodzenia Sofanesa. Mężczyzna powie wtedy o niegodziwych czynach, jakich ten się dopuścił i nie będzie chciał przystać na propozycję.

W tym momencie możesz postąpić na trzy sposoby: przekonać go przemocą, zapłacić lub się z nim zgodzić i nie namawiać więcej. Bez względu na podjętą decyzję, wróć do Alcybiadesa i poinformuj go o swoim wyborze.

Wolność słowa

Tę misję poboczną możesz rozpocząć po ukończeniu poprzedniej o nazwie Bądź mu świadkiem. Zacznij od skierowania się do centrum miasta (A), gdzie znajdziesz rozmawiających: Sokratesa i Arystofanesa.

d038

Możesz też otworzyć obrazek z mapą w drugim oknie lub pobrać na dysk.

Po zakończeniu dialogu bohater otrzyma zadanie dotarcia do willi Hermipposa (B) i odnalezienia trzech dowodów, wskazujących miejsce jego pobytu. Wszystkie dowody znajdują się na piętrze i są to: sakiewka z pieniędzmi (1), list na drzwiach (2) oraz maska Czcicieli Kosmosa (3).

Po wejściu w interakcję ze wszystkimi trzema wróć do Arystofanesa i poinformuj go o wynikach śledztwa. Przy okazji zdemaskujesz w ten sposób jednego z czcicieli Kosmosa.

Z wysokiego konia

Zadanie stanie się dostępne po ukończeniu poprzedniej misji pobocznej o nazwie Wolność słowa. Aby je rozpocząć skieruj się do Sokratesa przebywającego w Pireusie (A).

d039

Możesz też otworzyć obrazek z mapą w drugim oknie lub pobrać na dysk.

Opowie on historię pewnego złodzieja koni. Celem bohatera będzie dotarcie do mężczyzny (B). Kiedy koniokrad go zobaczy, mężczyzna zacznie uciekać. Rzuć się w pogoń i cały czas za nim biegnij. W końcu złodziej się zatrzyma. Podejdź do niego i rozpocznij rozmowę.

Okaże się, że ukradł konia bogatemu człowiekowi, ponieważ nie miał pieniędzy na utrzymanie rodziny. Bez względu na wybraną odpowiedź, która i tak nie ma konsekwencji związanych z główną postacią, wróć do Sokratesa i poinformuj go o podjętej decyzji.

Wartość życia

Zadanie stanie się dostępne po wykonaniu poprzedniej misji dodatkowej o nazwie Z wysokiego konia. Aby je rozpocząć udaj się do miejsca na południe od Aten, a konkretnie do kamieniołomów (A).

d040

Możesz też otworzyć obrazek z mapą w drugim oknie lub pobrać na dysk.

Na miejscu natkniesz się na niewolnika Fajdona. Porozmawiaj z mężczyzną, który powie, że został oszukany przez przetrzymującego go człowieka. Udaj się do zarządcy kamieniołomu (Mistrza) i porozmawiaj z nim.

Da bohaterowi wybór - wypuści Fajdona, jeśli w zamian zabijesz dla niego pewną kobietę. Jeśli nie, to Fajdon pozostanie w niewoli. Bez względu na podjętą decyzję po rozmowie pojawi się Sokrates, z którym porozmawiaj o swojej decyzji. Następnie możesz wrócić do Mistrza i zabić go (jest Czcicielem Kosmosa), uwalniając w ten sposób Fajdona lub po prostu zignorować los niewolnika.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Michał Basta

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami