Assassin's Creed Odyssey - Podstawy żeglugi

Misja główna (rozdział Polowanie na Wilka): operowanie okrętem wojennym, Adrestia.

W poprzednim zadaniu o nazwie Wielki przełom, rozprawialiśmy się z Cyklopem i jego ludźmi oraz uwalnialiśmy Barnabasa.

Starzec szybko nawiązał dobre relacje z głównym bohaterem, oferując mu przy tym okręt oraz naukę żeglugi i prowadzenia starć morskich.

  • Sugerowany poziom doświadczenia - 7

Po przerywniku filmowym, w którym bohater żegna się z osobami, z którymi spędził większość życia, kolejną misję rozpoczynamy już na morzu.

Zgodnie ze słowami towarzyszącego nam Barnabasa, naszym pierwszym celem będzie zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do operowania okrętem - Adrestią.

019

Możesz też otworzyć obrazek z mapą w drugim oknie lub pobrać na dysk.

Wbrew pozorom nie jest to szczególnie trudne. Sterowanie odbywa się identycznie, jak chodzenie czy jazda konno. Oprócz tego możemy przyspieszyć (1) - jest to opcja szczególnie przydatna w momencie tarowania wrogich okrętów. Należy jednak pamiętać, że załoga szybko się wtedy męczy, o czym informuje nas niebieski pasek (2). Biały wskaźnik (3) odnosi się z kolei do wytrzymałości okrętu.

Oprócz zwykłego i szybkiego pływania możemy też skorzystać z prędkości podróżnej (4). Wciśnięcie tej opcji oddali od okrętu kamerę i sprawi, że będzie szybciej się przemieszczał, ale znacznie gorzej manewrował. Z opcji tej korzysta się głównie podczas podróży na większe odległości. A naszym pierwszym celem jest dopłynięcie z punktu na zachodzie (A) do punktu na wschodzie (B).

020

Po dotarciu do punktu docelowego będziesz musiał stoczyć walkę z ateńskim okrętem. Na dole z lewej strony widać przygotowanie łuczników do strzału (5). Samo namierzanie i oddawanie salwy odbywa się identycznie, jak przy strzelaniu z łuku.

W momencie celowania nie pojawia się jednak celownik, tylko biały wskaźnik (6). Najedź nim na wrogą jednostkę i oddaj strzał, co zada jej obrażenia. Kiedy to rywal zaczyna ostrzał wciśnij klawisz (7), dzięki któremu załoga zajmie pozycje obronne. W ten sposób straty okrętu będą mniejsze.

021

Kiedy wrogi okręt stanie w ogniu, a jego stan używalności spadnie do zera odpłyń nieco i ustaw się dziobem w kierunku jego burty. Zacznij płynąć w jego kierunku, a pod koniec się rozpędź. W ten sposób go staranujesz (8).

Jego zniszczenie i zdobycie w ten sposób ładunku Barnabasa automatycznie zakończy bieżącą misję. Rozpocznie się przerywnik, po którym rozpocznie się kolejna.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Michał Basta

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami