Assassin's Creed Odyssey - ekwipunek, zmiana broni i pancerza, statystyki

Zobacz, jak zarządzać przedmiotami przenoszonymi przez główną postać.

Podczas przygody natkniesz się na całą gamę różnorodnych surowców i przedmiotów. Wśród tych pierwszych znajdziesz między innymi skóry, żelazo czy cenne kamienie. Do drugiej kategorii zaliczają się różne części pancerza, a także broń biała i dystansowa.

Należy przy tym pamiętać, że każdy sprzęt w grze może należeć do jednego z czterech poziomów rzadkości - od zwykłych przedmiotów, poprzez rzadkie, kończąc na epickich i legendarnych.

Im wyższy poziom danego przedmiotu, tym więcej bonusów zapewnia, a co za tym idzie jego wartość jest większa.

Wszystkimi przedmiotami, które posiada nasz bohater lub bohaterka, zarządzamy z menu ekwipunku (1).

ekwipunek

Po wejściu do tego menu pojawi się obraz głównej postaci, a wokół niej kilka pól, z których możesz zarządzać przedmiotami. Można je podzielić na kilka obszarów:

  • Broń (2) - w tym miejscu zarządzamy naszą bronią białą (m.in. miecze i włócznie), jak i dystansową (np. łuki i różne rodzaje strzał).
  • Pancerz (3) - tutaj można zmieniać poszczególne elementy pancerza. Zaczynając od głowy, poprzez przedramiona, korpus i pas, kończąc na nagolennikach i ulepszeniach dla konia.
  • Sakwa i ulepszenia (4) - w tych miejscach można sprawdzić inne przedmioty (fabularne, surowce), które przenosi nasz bohater, a także podejrzeć zdobyte przez niego ulepszenia do broni.
  • Statystyki (5) - na dole ekranu widnieją liczbowe statystyki postaci. Można tu sprawdzić poziom jej zdrowia, siłę ataków w każdym z trzech stylów (walka na dystans, w zwarciu i z ukrycia) oraz ogólną jakość pancerza.

Zmiana ekwipunku i porównywanie statystyk

Aby zmienić jakiś element wyposażenia lub wykonać jakąś inną czynność wystarczy najechać na odpowiednią ikonę (6).

W tym momencie rozwinie się menu (7), w którym będziesz mógł wybrać przedmiot związany z daną kategorią (w naszym przypadku są to napierśniki). Wystarczy najechać na interesujący nas element (8), co spowoduje wyświetlenie jego opisu (9).

Jak widać w naszym przypadku mamy do czynienia z rzadkim przedmiotem. Poniżej widać informację o tym, jaki trzeba mieć minimalny poziom (10), aby móc z danego przedmiotu skorzystać.

ekwipunek2

Następnie widzimy liczbową jakość pancerza (11), a strzałką (zieloną w górę lub czerwoną w dół) zaznaczona jest różnica na plus lub na minus w stosunku do tej części noszonej obecnie przez bohatera. W naszym przykładzie założenie tej części wzmocni pancerz o 5 punktów.

Następnie opisane są ewentualne dodatkowe bonusy (12), które dany przedmiot zapewnia. Jeszcze niżej pokazany jest koszt (13) ewentualnego grawerunku (wzmocnienia) danej części u kowala (o ile dany przedmiot posiada miejsce na grawerunek).

Po przyjrzeniu się przedmiotowi może zdecydować o jego założeniu (14) lub zdemontowaniu (15). W drugim przypadku przedmiot zostanie zniszczony, a w ekwipunku pojawi się pewna liczba określonych surowców i materiałów - im cenniejszy przedmiot, tym cenniejsze materiały.

Pamiętaj także, że zawsze istnieje możliwość porównania danego przedmiotu z innym. W tym celu wystarczy wcisnąć odpowiedni klawisz (16).