Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Sony o wprowadzeniu rozgrywki międzyplatformowej: to nie jest kwestia naciśnięcia przełącznika

Skomplikowana procedura.

W środę Sony ogłosiło - i od razu uruchomiło - funkcję rozgrywki międzyplatformowej, która zawitała na razie do Fortnite. Szef Sony Worldwide Studios - Shawn Layden - wytłumaczył, dlaczego koncern tak długo zwlekał z wprowadzeniem opcji cross-play.

- Wiedzieliśmy, że to ważna potrzeba, dlatego chcieliśmy ją zaspokoić najlepiej jak się da - powiedział podczas 308 odcinka podcastu PlayStation - Włączenie funkcji cross-play to nie jest kwestia naciśnięcia jednego przełącznika „i tyle”. To problem wielowymiarowy.

- Musieliśmy spojrzeć na to ze strony technicznej, musieliśmy współpracować z partnerami biznesowymi. Musieliśmy się też upewnić, że kiedy włączymy rozgrywkę międzyplatformową, odbiorcy otrzymają dział obsługi klienta. Trzeba było też zapewnić odpowiednią przepustowość informacji oraz dopasować wszystkie inne rzeczy - przekonuje Shawn Layden.

Sony rozpoczęło od Fortnite'a

Menedżer przyznaje, że aktywowanie opcji cross-play zajęło Sony więcej czasu, niż by sobie tego życzył. Jednakże dopracowanie usługi pozwoliło rzekomo na zapowiedź i jednoczesne uruchomienie funkcji.

Rozgrywka międzyplatformowa w Fortnite jest jeszcze w fazie beta, ale Layden przekonuje, że do tej pory nie uświadczono żadnych problemów.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Przemysław Wańtuchowicz

Przemysław Wańtuchowicz

Deputy Editor

Przemek jest z-cą redaktora naczelnego, nadzoruje dział informacyjny oraz wspomaga kierowanie działem poradników.
Komentarze