Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Total War: Three Kingdoms (2019) - premiera i najważniejsze informacje

Rozgrywka, mechanika gry, nowości - co warto wiedzieć.

W najnowszej, dwunastej odsłonie cyklu Total War przenosimy się do starożytnych Chin na przełomie II i III wieku naszej ery. Total War: Three Kingdoms (2019) tworzy brytyjskie studio Creative Assembly, odpowiadające za całą serię popularnych gier strategicznych.

Tytuł zadebiutuje w maju wyłącznie na platformę PC. Do pracy nad grą włączono również konsultantów historycznych, aby zagwarantować jak największą autentyczność historyczną akcji. Twórcy zapewniają o istnieniu dużej, pełnej detali mapy kampanii, w ramach której mamy do wyboru dwa tryby: realistyczny oraz romantyczny (domyślny).

Total War: Three Kingdoms kładzie mocny nacisk na dyplomację oraz udział bohaterów, którzy mogą zmienić bieg bitwy. Między wybranymi postaciami dojdzie do pojedynków indywidualnych, które mogą przesądzić o zwycięstwie jednej ze stron. Zwrócimy się również o pomoc do wasali przeciwników, a przy łamaniu ustaleń potencjalni sojusznicy mogą się od nas odwrócić.

  • Premiera: 23 maja 2019
  • Producent: Creative Assembly
  • Wydawca: SEGA
  • Wydawca PL: Cenega
  • Wersja językowa: polski (napisy).

Data premiery i edycje gry

Datę premiery tytułu ustalono na 23 maja 2019 roku. Grę można zakupić w wersji standardowej oraz limitowanej. W ramach przedsprzedaży lub zakupu w ciągu tygodnia od premiery, kupujący otrzyma DLC z frakcją Rebelii Żółtych Turbanów z m.in. trzema watażkami, trzema nowymi klasami bohaterów czy nową bronią i zbrojami.

Oprócz tego można zakupić dwie edycje specjalne - w ramach wersji limitowanej (premierowej) otrzymamy pudełko pokryte akwarelą oraz specjalny, dwustronny plakat. W edycji kolekcjonerskiej znajdziemy dodatkowo figurkę generała oraz artbook.


Tło i miejsce akcji

Fabuła XIV-wiecznego eposu „Opowieść o Trzech Królestwach” jest punktem wyjściowym akcji gry. Chińskie państwo zarządzane przez dynastię Han rozpada się na trzy rywalizujące ze sobą królestwa. Naszym zadaniem jest zjednoczenie Państwa Środka i przejęcie cesarskiego tronu. Akcja gry zabierze nas w różnorodne scenerie. Wśród lokacji możemy wyróżnić tereny subtropikalne, dolinę rzeki Jangcy, pustynie oraz obszary górskie. Zobaczymy również Wielki Mur.

Do dyspozycji otrzymamy jednego z 11 bohaterów-watażków do wyboru, którzy pojawiają się na łamach eposu. Są to dowódcy, wojownicy oraz politycy, każdy o odmiennych motywacjach i celach. W trakcie gry rekrutujemy bohaterów pomocniczych, którzy wesprą nas w wygranej. Wśród nich możemy wyróżnić generałów czy zarządców prowincji.

W grze znajdziemy rozwiązania inspirowane chińską kulturą, m.in. dotyczące nawiązywania i podtrzymywania kontaktów między znanymi sobie watażkami, tak zwane guanxi. Według twórców ma ono silnie wpływać na rozwój fabuły w grze.

Mamy również do wyboru dwa tryby kampanii. Pierwszy z nich to wariant realistyczny oraz główny - romantyczny. Twórcy zapewniają, że podstawą gry są historyczne wydarzenia, ale to, w jaki sposób są odtwarzane, decydują wybory gracza.


Model rozgrywki, dyplomacji i pojedynków

Total War: Three Kingdoms to strategia czasu rzeczywistego z elementami turowymi. W stosunku do poprzednich części pojawiło się jednak kilka znaczących zmian. Gracze do wyboru mają dwie wersje kampanii - romantyczną oraz realistyczną. Dodatkowo nasze poczynania mają silny wpływ na relacje pomiędzy bohaterami.

Kampania romantyczna stawia przede wszystkim na indywidualne umiejętności walki watażków. Nasi towarzysze broni mogą zakłócać formacje przeciwnika, blokować silne jednostki, a co za tym idzie, zwiększyć dynamizm rozgrywki.

Wersja realistyczna kampanii bazuje na danych historycznych i jest kontynuacją rozwiązań znanych z serii. W tym trybie przede wszystkim kontrola nad armią ma wpływ na wynik bitwy, a watażkowie w nieco inny sposób wpływają na akcję.

W tym trybie postacie będą wyposażone w rzeczywiste uzbrojenie. Śmiertelni bohaterowie będą walczyć na polu bitwy, otoczeni ochronnym orszakiem. Co ważne, specjalne ataki watażków nie będą dostępne. Twórcy zaznaczają, że bitwy w tym trybie mogą mieć wolniejszy przebieg ze względu na np. zmęczenie żołnierzy.

Nowością są pojedynki jeden na jednego. W kampanii romantycznej, w trakcie potyczki, może dojść do bezpośredniego starcia naszej jednostki z pojedynczym przeciwnikiem, a do momentu rozstrzygnięcia walki obie armie powstrzymają się od działań. Zdaniem twórców to rozwiązanie może odwrócić bieg bitwy na naszą korzyść.

Indywidualne pojedynki spotkamy także w wariancie realistycznym, lecz mają zgoła inny charakter. Bazują na danych historycznych i zachodzą wtedy, kiedy dwóch bohaterów spotka się na polu bitwy. Ze względu na brak możliwości wykorzystania umiejętności watażków, nasze ruchy w trakcie pojedynków indywidualnych będą mieć mniejszy wpływ na losy bitwy.

Zmieniono również system dyplomacji. Starając się o tańsze zasoby od wasali, możemy im obiecywać autonomię. Co ciekawe, mamy mieć możliwość kontaktowania się z lennikami przeciwników. Jeżeli pozwolimy zachować im niezależność, wesprą nas w walce. Gra nie nagradza zrywania postanowień - jeżeli nie dochowamy warunków współpracy, potencjalni sojusznicy będą mniej chętni do zawiązywania porozumień.

Na możliwość współpracy będą wpływać działania szpiegowskie oraz relacje z innymi watażkami. Sztuczna inteligencja będzie brać pod uwagę także stopień agresji działań gracza. Co ważne, zanim nasz wysłannik dyplomatyczny porozmawia z najważniejszą osobą decyzyjną, musi zdobyć odpowiednią reputację. Wraz z zdobywaniem kolejnych poziomów dyplomacji, będziemy odblokowywać nowe oferty do zaprezentowania.

Potencjalny sojusznik weźmie pod uwagę, czy jesteśmy jego głównym zagrożeniem. Kolejne czynniki ważne w dyplomacji to: istnienie wspólnego wroga, odległość geograficzna (im dalej, tym mniejsze znaczenie sojuszu) oraz wiarygodność potencjalnego sojusznika, która jest zależna od naszych działań.

Poza zmianami w rozgrywce w Total War: Three Kingdoms nie zabrakło również usprawnień graficznych. Przede wszystkim interfejs gry został odświeżony, a mapa kampanii ma być pełna detali. Twórcy również zapewniają, że tytuł będzie wspierać mody ze Steam Workshop wkrótce po premierze.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule
Powiązane tematy
PC
O autorze
Awatar Redakcja

Redakcja

Eurogamer.pl

Bardzo lubimy pracę zespołową.
Komentarze