Microsoft na tegorocznych E3 ogłosił przejęcie czterech studiów. Szef marketingu w dziale Xbox - Aaron Greenberg - podkreślił, że wszystkie wykupione studia zachowają dotychczasową wolność twórczą.

- Najważniejsze w znajdowaniu najlepszych na świecie zespołów, które mogłyby dostarczyć nowe rodzaje treści, było pozwolenie, by nadal mogły działać niezależnie - wyjaśnia menedżer w rozmowie z serwisem MCV.

Zwraca też uwagę, że niewiele dużych wydawców pozwoliłoby na powstanie Hellbade: Senua's Sacrifice, choć produkcja studia Ninja Theory - jednego z przejętych przez Microsoft zespołów - porusza ważne kwestie. Dodaje, że twórcy podobnych gier „inspirują” koncern z Redmond.

01
Microsoft przejął między innymi twórców Hellblade: Senua's Sacrifice

- Dla nich dołączenie do nas oznaczało bezpieczeństwo finansowe, dostęp do zasobów i technologii, a także zachowanie twórczej niezależności. Te studia nigdy by nie chciały nawiązać z nami współpracy, gdybyśmy nie spełnili wymienionych warunków - zaznacza Greenberg.

Szef marketingu tłumaczy, że przejęte ekipy są „najlepsze w swojej klasie” i tworzą „wysokiej jakości produkcje”. Zwraca również uwagę, że przygotowywane przez zespoły projekty różnią się od siebie, nawet w obrębie jednej marki.

Kilka tygodni temu kierownik działu Xbox - Phil Spencer - stwierdził, że kupno nowych studiów to skutek położenia większego nacisku na tytuły dostępne wyłącznie na platformach Microsoftu. Zaznaczył, że koncern na tym nie poprzestanie.

Reklama

O autorze

Piotr Bicki

Piotr Bicki

Redakcja Eurogamer.pl

Piotrek zajmuje się w naszym serwisie głównie tekstami informacyjnymi. Miłośnik kilku popularnych serii gier oraz wielbiciel superbohaterów i fantastyki.

Więcej artykułów od Piotr Bicki