Shadow of the Tomb Raider - Ku chwale rebelii

Misja główna: zdobywamy sprzęt wspinaczkowy i uwalniamy Unuratu.

W poprzednich zadaniach głównych, czyli w Oku węża oraz Gołymi rękoma, Lara zetknęła się z niebezpiecznymi przeciwnikami, którzy atakowali ją niemal na każdym kroku.

Po przejściu przez lokację z kołami wodnymi oraz ucieczce przed całą armią goniących ją wrogów, Larze w końcu udało wydostać się z niebezpiecznej jaskini.

Po wypłynięciu z groty i wyjściu na powierzchnię, zacznij kierować się w stronę Ukrytego Miasta, czyli Paititi, które odwiedziłeś już wcześniej.

Zacznij od ruszenia przed siebie. Po paru krokach Lara nieco się zatrzyma i spojrzy na wysoką skałę, na którą musisz się dostać.

Rusz przed siebie i skocz na ścianę (1). Zacznij kierować się w prawo i zejdź po drugiej stronie przepaści (2). Skręć w prawo i przejdź przez szczelinę między głazami.

Trafisz do lokacji ze zwłokami (3), przy których znajdziesz sprzęt do wspinaczki. Dzięki niemu będziesz w stanie wchodzić na ściany położone pod kątem.

Podejdź do krawędzi i przeskocz na ścianę przed tobą, a potem zacznij się wspinać. Po dotarciu do nachylonej ściany skocz i złap się czekanem. Kontynuuj w górę, aż znajdziesz się na szczycie (4).

Po znalezieniu się na górze rusz przed siebie i kontynuuj, aż do momentu opuszczenia jaskini. Wdrap się na ścianę z lewej (5), wejdź na wyżej i zahacz się o kolejną, nachyloną pod kątem. Przejdź w prawo i kontynuuj do końca.

Następnie zjedź po linie na dół, rozhuśtaj się i przeskocz na stały ląd po prawej (6). Rusz przed siebie i zacznij wspinaczkę na kolejną ścianę, tym razem w górę i w lewo. W pewnej chwili będziesz musiał przeskoczyć nad przepaścią, aby dotrzeć do lądu z lewej.

Przejdź przez jaskinię, a kiedy dojdziesz do zbiornika wodnego wskocz do niego. Zanurkuj i popłyń w lewo. Czekanem zniszcz elementy blokujące przejście. Zanim popłyniesz dalej warto jeszcze na chwilę zawrócić i uzupełnić zapas powietrza.

W kolejnej lokacji płyń cały czas przed siebie. Uważaj jednak na piranie (7). Jeśli je zobaczysz, to szybko ukrywaj się w wysokich zaroślach (8), po czym kontynuuj podróż.

Dotarcie do Unuratu

W końcu dotrzesz do końca podwodnej drogi i wyjdziesz w portowej dzielnicy Ukrytego Miasta. Kiedy to nastąpi zacznij kierować się w stronę domu Unuratu.

W trakcie drogi otrzymasz informację od Jonah, aby Lara dotarła do jaskini rebeliantów, która zostanie zaznaczona na mapie. Wąskie wejście (9) znajduje się na lewo od kamiennych schodów.

Kiedy dotrzesz do jaskini rozpocznie się scenka, w której Jonah wytłumaczy swój plan. Po jej zakończeniu Lara otrzymasz strój wężowej gwardii, dzięki któremu będzie mogła swobodnie przemieszczać się między wojownikami kultu Kukulkana.

Udaj się na wzgórze wojowników i podejdź do strażnika (10) stojącego na końcu mostu. Porozmawiaj z nim, a potem wejdź na teren kultystów.

Nie musisz się niczego obawiać, ponieważ dzięki strojowi nikt nie będzie zwracał na Larę uwagi.

Kontynuuj swoją podróż, rozpalając przy okazji ognisko i aktywując w ten sposób obóz. Nieco dalej natkniesz się na spotkanego już wcześniej chłopaka (11), który zdradzi hasło, jakie należy powiedzieć strażnikom na warcie (12).

Zanim wyruszysz w stronę świątyni możesz jeszcze udać się w lewo, gdzie pojawi się możliwość uratowania jednego z rebeliantów w ramach zadania dodatkowego o nazwie Uratuj Hakana.

Uwolnienie Unuratu

Po podaniu hasła strażnikom wejdź do świątyni i podążaj przed siebie jedyną możliwą drogą. Na jej końcu rozpocznie się dość długa rozmowa w formie przerywnika.

Po jego zakończeniu opuść świątynię. Kiedy wyjdziesz na zewnątrz skieruj się w lewo (strażnicy z prawej nie przepuszczą Lary). Wskocz na ścianę przed sobą (13) i zacznij kierować się w prawo. Opuść się na linię i przeskocz na ścianę wysepki (14).

Zacznij szybko przemieszczać się w lewo, ponieważ ściana szybko zacznie się kruszyć. Na końcu przeskocz na kolejną ścianę z lewej. Przeskocz na kolejną ścianę z lewej, po czym opuść się na linię, rozbujaj Larę i skocz przed siebie. Wejdź na szczyt wysepki i z wykorzystaniem drewnianej belki (15) oraz czekana na linie, przedostań się dalej.

Wylądujesz na ścianie posterunku z wojownikami. Zignoruj ich i skieruj się w lewo. Wdrap się na górę i stojąc przy palu strzel w białą linę (16) po drugiej stronie rzeki. Przejdź po linię na drugą stronę.

Odwróć się w prawo, wejdź na podwyższenie i przeskocz przez drewnianą belkę (17) na ścianę z prawej (18). Udaj się w prawo i zacznij się wdrapywać - będziesz musiał zaliczyć między innymi fragment z nachylonymi ścianami.

Po dotarciu na szczyt wystarczy wskoczyć na kamienną ścianę znajdującą się przed Larą, co spowoduje, że bohaterka dotrze do Unuratu. Po zakończeniu przerywnika filmowego misja się zakończy.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Shadow of the Tomb Raider

PS4, Xbox One, PC

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Michał Basta

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami.