Skip to main content

Shadow of the Tomb Raider - sekrety i znajdźki: Peruwiańska dżungla

Artefakty, plecaki odkrywcy, płaskorzeźby, skrytki surwiwalowca, relikty.

Do Peruwiańskiej dżungli trafiamy dość szybko, a konkretnie po przeżyciu powodzi w zatopionym przez wodę mieście w misji Głowa na wodą.

W kolejnym zadaniu o nazwie Awaryjne lądowanie, Lara wraz z dwoma kompanami zmierza właśnie do Peru. W wyniku katastrofy spowodowanej zamiecią śnieżną, bohaterka musi przejąć stery i wylądować w samym centrum dżungli.

I właśnie w taki sposób rozpoczynamy eksplorację tej bujnie zarośniętej lokacji. W trakcie przemierzania krainy warto dobrze się rozglądać, ponieważ jest tu wiele różnych skrytek i miejsc, gdzie można odnaleźć sekrety.

Doktor Dominguez (Notes Lary) - fotografia

Zdjęcie pojawi się w dzienniku Lary automatycznie po trafieniu do Peruwiańskiej dżungli.

Dziennik pokładowy (Mity, magia i potwory) - relikt

Dziennik znajdziesz w skrzyni, która znajduje się na prawo od pierwszego obozu (ogniska), jakie spotkasz podczas przygody.

Chustka (Nieznana ekspedycja) - relikt

Nieco przed pierwszym obozem, z prawej strony jest ścieżka prowadząca w głąb dżungli. Na jej końcu znajdziesz pudełko z reliktem.

Skrytka surwiwalowa

Na wzniesieniu na północ od małego jeziorka (przed wejściem do krypty).

Walka o władzę (Zdobywcy) - dokument

Na prawo od poprzedniej skrzynki surwiwalowej. Dokument leży na ziemi przed wejściem do krypty.

Skrytka surwiwalowa

Mniej więcej w centrum dżungli - jest tu osłonięte od góry skałą przejście, za którym znajdziesz skrytkę w ziemi.

Dziennik Jacka 6 (Nieznana ekspedycja) - dokument

Po podniesieniu powyższej skrzynki surwiwalowej zeskocz na dół w pobliże małego jeziorka i skieruj się w prawo. Dokument leży na ziemi.

Sekstans (Nieznana ekspedycja) - relikt

Przed przejściem osłoniętym skałą, gdzie znajdujesz Dziennika Jacka 6 jest drzew. Wejdź na gałąź i przeskocz na ląd z lewej - przed sobą zobaczysz skrzynię z reliktem.

Skrzynia ze skarbem

W miejscu, gdzie musisz skorzystać ze strzały z liną, aby przejść na drugą stronę przepaści. Udaj się w lewo od miejsca, gdzie przytwierdzasz linę do pala i zejdź na dół po ścianie, korzystając z czekana (1 na obrazku powyżej). Następnie cały czas kieruj się w lewo, aż dotrzesz do półki skalnej, gdzie znajdziesz skrzynię (2 na obrazku powyżej). Otwórz ją wytrychem. W środku znajdziesz Srebrne lusterko (Dzień z życia mieszkańca Paititi) - język maya.

Sisimite (Mity, magia i potwory) - dokument

Po dotarciu do palącej się na ziemi flary po Miguelu udaj się na ścieżkę z lewej. Dokument leży na lewo od zwłok zwierzęcia.

Dziennik Jacka 3 (Nieznana ekspedycja 2) - dokument

Po minięciu miejsca z fragmentami zwłok - idź prosto, aż dotrzesz do małego jeziorka, za którym jest drzewo, po którym musisz się wdrapać i przeskoczyć na ląd z lewej. Dokument będzie leżał na ziemi z prawej strony.

Skrzynia ze skarbem

Po dotarciu do zbiornika wodnego z kilkoma wodospadami. Skieruj się w prawo i kontynuuj, aż dotrzesz do wnęki ze skrzynią. Aby ją otworzyć należy posłużyć się wytrychem. W środku znajdziesz Dziennik Jacka 5 (Nieznana ekspedycja 2) - dokument.

Na lewo od skrzyni, na ziemi, znajdziesz kolejny sekret - Ostatni list Fawcetta (Nieznana ekspedycja) - dokument.

Skrytka surwiwalowa

W tej samej lokacji, co powyższa skrzynia ze skarbem. Udaj się na północ zbiornika wodnego z wodospadami, a skrytkę znajdziesz zakopaną w ziemi.

Tak skrytka surwiwalowa jest na półce skalnej w okolicach zbiornika wodnego z wodospadami. Aby się do niej dostać należy wejść na drzewa, przeskoczyć na ścianę z lewej, złapać się jej czekanem, przejść w lewo, wejść na górę i ruszyć przed siebie. Z wykorzystaniem gałęzi przeskoczyć nad przepaścią, a potem nad drugą, kiedy Lara zacznie szybko zjeżdżać w dół. Po przeskoczeniu drugiej przeszkody bohaterka do miejsca ze skrytką.

Plecak odkrywcy

Po walce z jaguarem dotrzesz do jeziora przy wodospadzie. Wskocz do niego i popłyń w lewo, a po chwili zobaczysz małą jaskinię. Plecak jest w środku.

Skrytka surwiwalowa

Po dotarciu do obozu Kadłub samolotu skieruj się na ścieżkę na wschodzie. Skrytka będzie na jej początku.

Monolit

Przed zagadką z mostem. Monolit stoi z prawej strony (1). Po jego odczytaniu skieruj się na schody z prawej i kontynuuj do końca ścieżki. Znajdziesz tam dwie figurki węży, a między nimi skrytkę w ziemi (2).

Miseczka z proszkiem (Dzień z życia Inka) - relikt (język keczua)

Relikt znajdziesz w skrzyni na ścieżce na prawo od monolitu.

Skrytka surwiwalowa

W miejscu, gdzie należy rozwiązać zagadkę z mostem przy rzece. Skrytkę znajdziesz na lewo od jego dolnej części.

Figurka lamy (Dzień z życia Inka) - relikt (język keczua)

W miejscu, gdzie należy rozwiązać zagadkę z mostem przy rzece. Figurka jest w skrzyni na lewo od mechanizmu, który opuszcza jedną stronę mostu.

Panowie śmierci (Panteon 3) - płaskorzeźba

Po przejściu przez most, który musisz podnieść rozwiązując zagadkę. Płaskorzeźbę znajdziesz w kolejnej lokacji z prawej strony.

Elementy pistoletu (Nieznana ekspedycja) - relikt

Niedaleko płaskorzeźby Panowie śmierci. Przed wejściem do świątyni z lewej strony znajdziesz skrzynkę, a w niej poszukiwany przedmiot.

Kamera wideo (Poszukiwania Ukrytego Miasta) - relikt

Po minięciu obozu i przejściu przez ciasne przejście skręć w lewo i przejdź po kładce. Kamerę znajdziesz w skrzyni z prawej strony.

Skrytka surwiwalowa

Zakopane w ziemi na lewo od kamery wideo.

Dziennik Jacka 4 (Nieznana ekspedycja 2) - dokument

Podążając dalej ścieżką od obozu po walce z jaguarem - z lewej strony ścieżki zobaczysz małą wysepkę roślinności. Dokument leży za nią na ziemi.

Mapa archiwisty - odkrywa położenie reliktów, płaskorzeźb, dokumentów i monolitów

Mapę znajdziesz w chacie stojącej z lewej strony ścieżki, na którą trafisz po przeskoczeniu nad rzeką przy wodospadzie.

Uwaga poniższe sekrety są do znalezienia w Grobowcu wyzwań: Wrota krainy zmarłych (Peruwiańska dżungla).

Plecak odkrywcy

Na wejściu do grobowca - po pokonaniu przepaści i wyłączeniu pułapki z kolcami znajdziesz ten sekret po lewej stronie ścieżki.

Przy bramie (Poszukiwania ukrytego miasta) - dokument

Po dotarciu do obozu ze zwłokami zabitych poszukiwaczy. Przedmiot leży na stole z lewej strony.

Na szerokość palca (Poszukiwania ukrytego miasta) - dokument

Przed zagadką z żurawiem. Z lewej strony jest mała jaskinia - dokument leży po jej prawej stronie.

Skrytka surwiwalowa

W tym samym miejscu, co opisany powyżej dokument Na szerokość palca. Skrytka jest na końcu jaskini.

Wrota krainy zmarłych (Próby bogów) - płaskorzeźba (język Mam)

Po rozwiązaniu zagadki z żurawiem zejdź na stały ląd i spójrz w lewo. Płaskorzeźba będzie przed tobą.

Uwaga! Poniższe znajdźki są do znalezienia w grobowcu: Spojrzenie sędziego, zlokalizowanego w pobliżu obozu: Wrak samolotu.

Bóg śmierci (Panteon 3) - płaskorzeźba (język mam)

Płaskorzeźba zlokalizowana jest w grobowcu Spojrzenie sędziego. Znajdziesz ją w pomieszczeniu z pierwszą zagadką środowiskową, polegającą na podniesieniu rzeźby.

Spojrzenie sędziego (próby bogów) - płaskorzeźba (język mam)

Płaskorzeźba zlokalizowana jest w grobowcu Spojrzenie sędziego. Znajdziesz ją przed wejściem na boisko i drugą zagadką środowiskową, polegającą na podniesieniu drewnianej drabiny.

Dziennik Jacka (Nieznana ekspedycja 2) - dokument

Dziennik znajduje się w grobowcu Spojrzenie sędziego, w lokacji z boiskiem i wielkim posągiem. Wdrap się do pomieszczenia, które mieści się na lewo od wielkiej rzeźby. Omiń pułapkę. Dokument leży na ziemi.

Zaskakujący świadek (Metamorfoza) - dokument (język mam)

Dokument znajduje się w grobowcu Spojrzenie sędziego, w lokacji z boiskiem i wielkim posągiem. Wdrap się do pomieszczenia, które mieści się na prawo od wielkiej rzeźby. Znajdźka leży na ziemi.

Uwaga! Poniższe znajdźki są do znalezienia w krypcie - obóz: Wrak samolotu.

Walka o władze (Zdobywcy) - dokument

Dokument Walka o władze znajduje się przed wejściem do krypty, zlokalizowanej niedaleko obozu Wrak samolotu. Gdy wejdziesz do jaskini, spójrz na lewo. Na ziemi, obok zwłok, leży dokument.

Dziennik Jacka 2 (Nieznana ekspedycja 2) - dokument

Dokument znajdziesz w krypcie zlokalizowanej niedaleko obozu Wrak samolotu. Poszukaj w pomieszczeniu po lewej, gdy ominiesz pierwszą pułapkę, która po przecięciu liny wysunie dzidy ze ściany. Leży na ziemi.

Urqu, zwiadowca (Miejsce spoczynku) - płaskorzeźba (język Keczua)

Płaskorzeźbę znajdziesz w krypcie zlokalizowanej niedaleko obozu Wrak samolotu. Gdy ominiesz pierwszą pułapkę, która po przecięciu liny wysunie dzidy ze ściany, idź prosto. Płaskorzeźba mieści się przy ścianie. Na lewo znajdują się schody w dół, a na prawo pułapka.

Mapa archiwisty - dzięki której zostaną odsłonięte na mapie gry dokumenty, relikty, płaskorzeźby itp.

Mapę archiwisty znajdziesz w ukrytej komnacie, w krypcie zlokalizowanej niedaleko obozu Wrak samolotu. Pomieszczenie odnajdziesz przy wyjściu z tej lokacji, na prawo od dźwigni, która otwiera zablokowane przejście.

Uwaga! Poniższe znajdźki są do znalezienia w Krypcie - obóz: Kadłub samolotu.

Oznaczenie grobu (Nieznana ekspedycja) - relikt

Ten relikt znajdziesz zaraz po wejściu do krypty zlokalizowanej przy obozie Kadłub samolotu. Znajdźka leży w skrzynce, obok dwóch kamiennych posągów. Tekst na krzyżu zwiera dodatkowe informacje.

Rimak, gawędziarz (Miejsca spoczynku) - płaskorzeźba (język keczua)

Tę płaskorzeźbę znajdziesz w krypcie zlokalizowanej przy obozie Kadłub samolotu. Stoi przed zabarykadowanym wejściem do pomieszczenia z kamiennym posągiem.

Wydłużona czaszka (Mity, magia i potwory) - relikt

Tę znajdźkę odszukasz w krypcie zlokalizowanej przy obozie Kadłub samolotu. Czaszkę znajdziesz w skrzynce pomiędzy dwoma posągami, które mieszczą się w pomieszczeniu za pułapką, którą deaktywujesz przecinając linę nad ziemią. Dodatkowe informacje o tym przedmiocie znajdziesz na górze czaszki.

Okup za króla (Zdobywcy) - dokument

Tę znajdźkę odszukasz w krypcie zlokalizowanej niedaleko obozu Kadłub samolotu. Dokument znajduje się w pomieszczeniu naprzeciwko sarkofagu (w najwyższym punkcie wysuwającej się kolumny). Użyj czekana, aby zniszczyć kamienną ścianę i wejść do środka.

Dalsza aktualizacja wkrótce.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Shadow of the Tomb Raider

PS4, Xbox One, PC

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Michał Basta

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami.