W poprzedniej misji najpierw odwiedziliśmy miasteczko w trakcie festiwalu, gdzie śledziliśmy Domingueza, a potem uczyliśmy się Larą skakać po skałach oraz korzystać z czekanów i liny.

Po dość karkołomnej przeprawie główna bohaterka w końcu dociera do wejścia do jaskini.

W tym momencie poprzednie zadanie się kończy i automatycznie rozpoczyna się bieżąca misja. Na początek wystarczy ruszyć przed siebie, aby wejść do jaskini.

Kiedy znajdziesz się w środku kieruj się prosto, aż dotrzesz do pomieszczenia zalanego wodą.

Możesz się tu nieco rozejrzeć, odnajdując między innymi jeden z sekretów, czyli płaskorzeźbę.

027

Aby przejść dalej skorzystaj z łuku - wyceluj nim w białą linę (1) na deskach blokujących przejście. Kiedy Lara wystrzeli strzałę, zacznij ciągnąć linę tak długo, aż przeszkoda się rozsypie.

028

Dzięki temu będziesz mógł przejść do kolejnej lokacji. Zaraz na wejściu zachowaj jednak czujność, ponieważ przy podłodze znajduje się linka (2). Jeśli w nią wejdziesz, to aktywujesz pułapkę z kolcami.

Aby uniknąć niebezpieczeństwa stań przed nią i wciśnij klawisz, który pojawi się na ekranie. W ten sposób Lara rozbroi pułapkę. Przejdź pod kolcami i ruszaj dalej przez niski korytarz.

029

Dotrzesz do pomieszczenia z dużym zbiornikiem wodnym. Wskocz do niego, zanurkuj i zacznij płynąć w stronę podwodnego przejścia. W pewnej chwili Larze może zacząć brakować powietrza.

Po drodze będziesz mijał bańkę z wodą (3) - wystarczy wcisnąć klawisz, który się przy niej pojawi, żeby Lara uzupełniła powietrze. Płyń dalej, aż dotrzesz do wąskiego przesmyku. Kiedy bohaterka w niego wpłynie zacznij szybko naciskać klawisz widoczny na ekranie.

Piramida i zagadka z platformami

Po tym, jak Lara uwolni się z pułapki, trafisz do kolejnego miejsca, gdzie będzie trzeba nieco się nagimnastykować, aby przejść dalej. Skieruj się w stronę korytarza uważając na linkę przy ziemi - przetnij ją, żeby wyłączyć pułapkę.

030

Rusz przed siebie i kontynuuj, aż dotrzesz do lokacji z piramidą. Pierwszym celem będzie przeskoczenie po dwóch platformach (4, 5) na stały ląd z prawej (6). Po wejściu na niego udaj się w prawo.

Dotrzesz do ciężkiego wózka. Strzel z łuku w białą linę na drewnianej przeszkodzie (7). Kiedy ją zniszczysz popchnij wózek do przodu. W ten sposób aktywujesz kolejną platformę.

031

Wejdź na górę po schodach z lewej, po czym przeskocz na platformę z prawej (8), potem na kolejną (9), a na koniec wskocz na drabinkę (10), po której wespnij się na górę. Rusz przed siebie i kontynuuj, aż do kolejnej przepaści, przy której znajduje się drewniany pal (11).

Podejdź do niego, po czym wymierz z łuku w białą linę po drugiej stronie (12). Po wystrzeleniu strzały Lara owinie linę wokół pala, dzięki czemu będzie mogła przejść na drugą stronę.

032

Rusz przed siebie rozbrajając po drodze pułapkę. Następnie przeskocz z platformy na stały ląd z lewej, gdzie będziesz musiał rozwiązać zagadkę.

  • Przepchnij wózek (13) na platformę (14).
  • Poobracaj mechanizmem (15) tak długo, aż wózek będzie do Lary tyłem.
  • Kiedy to nastąpi przetnij linę (16).
  • Stań przy mechanizmie (15) i strzel w wózek stojący na platformie (14).
  • Skorzystaj z mechanizmu (15), aby wciągnąć wózek na górę, po czym przetnij linę.
  • Zjeżdżający wózek zniszczy drewnianą przeszkodę (17).
033

Weź rozbieg i wskocz na platformę z prawej (19), a potem szybko na fragment drabiny z lewej (20). Wejdź po niej na górę, a potem kontynuuj wspinając się na kolejne ściany i kierując się w prawo.

Przejście przez wrogi obóz

Kiedy znajdziesz się bezpośrednio nad szczytem piramidy zacznij po linie zjeżdżać w dół. Po dotarciu na ziemię rozpocznie się scenka, po której udaj się do korytarza i zniszcz kamienną ścianę.

034

Po zakończonej animacji uzyskasz kontrolę nad Larą ukrywającą się w zaroślach. Poczekaj chwilę i zabij strażnika z prawej, po czym rusz przed siebie. Po wdrapaniu się na górę dotrzesz do pierwszej części obozu.

Korzystając z porośniętych ścian zbliż się do przeciwników. Zabij pierwszego z nich (21), po czym przekradnij się do butelek (22) i rzuć jedną do przodu. W ten sposób spowodujesz, że pozostali rywale nie będą na siebie patrzeć. Rozpraw się z tym z lewej (23), a potem z kolejnym (24).

035

Wdrap się na górę i skieruj się do kolejnej części obozu. Rozpraw się z najbliższym wrogiem (25), a potem z dwoma kolejnymi (26, 27), kiedy nie będą na siebie patrzeć. Na koniec z łuku lub po zakradnięciu się i nożem, zabij rywala na podwyższeniu (28).

Po oczyszczeniu terenu wdrap się na górę, w miejsce, gdzie rozprawiłeś się z ostatnim z przeciwników.

036

Przed sobą zobaczysz plac z kolejnymi rywalami. Możesz próbować eliminować ich po kolei albo przy pomocy łuku lub karabinu ostrzelać z góry. Kiedy się z nimi uporasz pojawią się wrogie posiłki w postaci żołnierzy.

Ostrzeliwuj ich ukrywając się za osłonami. Dobrym pomysłem jest ostrzeliwanie czerwonych beczek (29) - po trafieniu w nie dojdzie po chwili do eksplozji, która może mocno przetrzebić szeregi rywali. Kiedy wyeliminujesz wszystkich skieruj się do wyjścia (30), gdzie wyważ czekanem drzwi.

Reklama

O autorze

Michał Basta

Michał Basta

Redakcja Eurogamer.pl

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Więcej artykułów od Michał Basta

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami

Powiązane materiały

Shadow of the Tomb Raider - zamknięte przejścia, barykady: wymagania

Wzmocniony nóż, wytrychy, strzelba, wciągarka - jak zdobyć narzędzia.

Shadow of the Tomb Raider - czy można wrócić do Kukulkanu, Miasta Węża

Sprawdź czy istnieje możliwość powrotu do finalnej lokacji.

Anthem - rozwój javelina: sprzęt, moduły, stymulanty

Wszystko o doświadczeniu oraz przedmiotach, które wpływają ogólną moc javelina.

Najnowsze

Anthem - rozwój javelina: sprzęt, moduły, stymulanty

Wszystko o doświadczeniu oraz przedmiotach, które wpływają ogólną moc javelina.

Anthem - tryby gry: misje, fortyfikacje, gra swobodna

Rodzaje ekspedycji i aktywności, które wykonujemy w Anthem.

Reklama