Unravel 2 - poziom 5: Is That All there

Maszyny, pojazdy i ogień.

W piątym rozdziale będziesz przechodził przez fabrykę na obrzeżach miasta. Na tym etapie czeka cię dużo zręcznościowej zabawy, która wymaga refleksu, wyczucia czasu i silnej współpracy między postaciami.

Gdy przejdziesz za bramę zakładu, wykorzystaj wózek widłowy. Jedną postacią skocz na podnośnik, a drugą wejdź na fotel operatora i za pomocą drążka (1) unieś swojego towarzysza.

Następnie tę samą postacią zeskocz poziom niżej, następując na pedał odpowiadający za jazdę wózka do przodu.

Gdy dojedziesz nim do ściany, maskotka z podnośnika przeskoczy na dach, a druga wciągnie się po sznurku na górę.

074

Zaraz potem czeka cię sporo rozgrywki zręcznościowej. Wymijaj pełzające ogniki, odbijaj się od rur i ścian wszelkiej aparatury. Jeśli każdy swój krok zaplanujesz z rozwagą, ta część rozdziału nie powinna stanowić dla ciebie większego wyzwania.

075

W pewnym momencie musisz dostać się na górę, odbijając się od ściany i pionowej rury. Ze ściany wystają wyloty rur wypuszczających gorącą parę. Jeśli maskotka znajdzie się w obszarze gorącego powietrza, spadnie na dół. Musisz więc skakać i obserwować otwory w trakcie krótkich zjazdów po ścianie. Kiedy widzisz, że gorąca para się kończy, szybko wzbij się nad kolejny wylot.

076

Kiedy przejście zablokują rury w metalowych kratach, użyj leżącego na ziemi przycisku (2). Wówczas dźwig podniesie środkową część podtrzymywaną na łańcuchu, a ty będziesz mógł jednym z bohaterów przedostać się na drugą stronę. Potem wskocz na górę największej kraty z rurami i zeskocz z powrotem na ziemię po lewej stronie. W ten sposób zrobiłeś pętlę wokół materiałów budowlanych.

077

Teraz zamień maskotki rolami - trzymanie przycisku powierz maskotce, którą właśnie zeskoczyłeś na ziemię, a drugą skieruj na przeciwną stronę i wdrap się na sam szczyt środkowej części (3). Teraz już możesz skoczyć tą maskotką na dach po prawej stronie i wciągnąć jego towarzysza.

078

Niebawem drogę zablokuje ci kolejna przeszkoda. Aby ją pokonać, skacz po ściankach na górę (4), a potem rozdziel maskotki i jedną z nich przeskocz na prawą stronę wirnika (5). Teraz rozhuśtaj ją tak, by wskoczyła na półkę ze światłem. Na końcu wciągnij drugiego bohatera.

079

Zaraz potem czeka cię jeden z najtrudniejszych momentów na tym etapie. Ściany pokrywają rozżarzone pręty, a na dole znajduje się płynny metal. W tej sytuacji najpierw ześlizgnij się po ścianie i skocz na występ (6). Potem rozdziel maskotki i opuść ostrożnie jedną na dół. Delikatnie się rozhuśtaj i stań na przycisku (7). Przycisk uruchomi kratę nad płynnym metalem po prawej stronie, pozwalając ci bezpiecznie pójść dalej.

080

Pamiętasz zagadkę z rurami i podnośnikiem? Przed tobą analogiczna sytuacja - tutaj również trzeba zarzucić pętlę na przeszkodę. Rozłącz postacie i jedną z nich nastąp na przycisk (8). Skrzynia z silnikiem uniesie się, a ty będziesz w stanie przeprowadzić drugiego bohatera na prawo i dostać się na górę skrzyni.

081

Teraz zeskocz na ziemię po lewej stronie i ponownie unieś skrzynię. To pozwoli maskotce wdrapać się wysoko i rozhuśtać tak, by wskoczyć na zardzewiałą półkę (9). Teraz koniecznie musisz zeskoczyć z półki na lewą stronę, bo tylko w ten sposób zarzucisz na nią włóczkę. Później zamień maskotki rolami - przycisk trzyma ta maskotka, która zeskoczyła, a druga przechodzi dalej za skrzynię w prawo.

082

Gdy już znajdziesz się na skrzyni, zeskocz na ziemię i skorzystaj z tego, że wcześniej zarzuciłeś włóczkę na zardzewiałą półkę. Teraz wystarczy już tylko wciągnąć na nią bohaterów, wybić się z niej i podążać dalej.

083

Z ogniem nie ma żartów. W pomieszczeniu z szalejącymi płomieniami za kratą rozdziel bohaterów i niezwykle ostrożnie opuszczaj na włóczce jednego z niech. Czasem będziesz musiał przełączać się na ludzika, który został na górze. Przesuwaj nim swojego towarzysza odpowiednio w prawo lub w lewo. Musisz dotransportować go aż do przełącznika (10). Kiedy na nim staniesz, metalowa ściana odsunie się i maskotka na górze będzie wolna.

084

Teraz czeka cię długi etap zręcznościowy, w którym najważniejszą czynnością jest odbijanie się od ścian. W pewnym momencie znajdziesz się na podkutych blachą rurkach, które przesuwają się na taśmie. Problem stanowią metalowe uchwyty, które nie pozwalają ci swobodnie przeć do przodu. Musisz więc w odpowiednich momentach wskakiwać na ich górne części, odbijając się od ścian. Zeskakuj dokładnie w momencie, kiedy taśma podstawi pod maskotkami kolejną rurkę. Tu bardzo liczy się wyczucie czasu.

085

Czas na kolejną skomplikowaną zagadkę. W pomieszczeniu z instalacją parową musisz odpowiednio poprzesuwać wyloty pary. W tym celu użyj przełączników - najpierw środkowego, potem dolnego przełącznika, a na końcu górnego (w tym celu zawiązuj na nich węzły). Gdy to zrobisz, jedną z maskotek stań na przycisku odcinającym dopływ pary (11). Teraz drugą z nich wskocz na daszek wylotu znajdującego się po lewej stronie i odwiąż pierwszy węzeł. Wylot się przesunie, a ty zbliżysz się do kolejnego wylotu. Przeskocz więc na niego i powtórz procedurę. Na końcu zarzuć lasso na punkt (12).

086

Kiedy pociągniesz za dźwignię, dojdzie do awarii w fabryce. Czeka cię teraz szalona ucieczka przed ścigającymi cię ognistymi widmami. Skupiaj się na świetle - ono zawsze wskazuje najkrótszą drogę ucieczki.

Na końcu zmierzysz się z kolejnymi dźwigniami. Tym razem przesuwają one żelazne półki. Aby dostać się na górę, najpierw uruchom prawą dźwignię, potem środkową, a na końcu lewą. Skacz po wysuwających się kolejno półkach. Po wylądowaniu na każdej z nich, odwiązuj po jednym węźle. Gdy znajdziesz się na górnej półce (13), wciągnij na sznurku pozostawioną na dole maskotkę. Zaraz potem wyjdziesz z fabryki, kończąc piąty rozdział.

087

Reklama

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami