Spider-Man - jak walczyć: lista ruchów i kombosów

Walka i zestaw ruchów - sterowanie.

Trzeba przyznać, że walka i poruszanie się w Spider-Man nie wymaga zapamiętania spektakularnie dużej liczby kombosów. Zestawy ruchów są dość dobrze przemyślane i intuicyjne, dlatego już po kilku misjach powinieneś w pełni panować nad Człowiekiem-Pająkiem.

Poniżej przedstawiamy listę wszystkich ruchów i kombosów w Spider-Man. Podzielone są na trzy kategorie: walkę podstawową, walkę w powietrzu i poruszanie się. Pamiętaj, że niektóre z ruchów odblokujesz dopiero po spełnieniu określonych warunków: przejściu danej misji lub odblokowaniu umiejętności.

Walka w Spider-Man

W Spider-Manie walczysz tylko i wyłącznie przy użyciu pięści i nóg oraz specjalnych umiejętności i mocy kostiumu. Korzystać możesz także z gadżetów, które odblokowywać będziesz wraz z postępami w rozgrywce. Nie możesz jednak używać klasycznej broni. Możesz ją za to wyrywać z rąk przeciwników, jeśli wykupisz odpowiednią umiejętność.

Na samym początku rozgrywki warto jest korzystać jak najczęściej z kombinacji L1 + R1, dzięki której chwytasz najbliżej położony przedmiot, rozkręcasz na pajęczynie i rzucasz w kierunku przeciwników. To bardzo efektywny sposób walki, zwłaszcza po wykupieniu ulepszeń danego ruchu.

128

Najważniejszą zasadą w walce jest jednak ciągłe pozostawanie w ruchu. Spider-Man narażony jest na otrzymanie błyskawicznych ciosów, gdy tylko na moment przystanie, nie możesz więc do tego dopuścić, zwłaszcza podczas walki z silniejszymi przeciwnikami. Uważnie obserwuj samouczki wyświetlane na ekranie oraz przestudiuj listę wszystkich ruchów poniżej.

Walka podstawowa

Na samym początku gry w Spider-Man poruszanie się nie jest tak naprawdę najistotniejsze. Najszybciej powinieneś opanować listę ruchów i kombosy związane z walką, zwłaszcza tą na ziemi. Pomimo niezbyt długiej listy ciosów, taki zestaw ruchów gwarantuje naprawdę efektywną, a także efektowną walkę z przeciwnikami różnego rodzaju.

Rodzaj ruchuPrzycisk
Podstawowy atak
Podstawowa seria □, □, □, □
Pajęczy atak Wciśnij ∆
Przyciągnięcie wroga Przytrzymaj ∆
Pajęczy rzut Przytrzymaj ∆
Unik
Daleki unik ○, X
Unik między nogami □, ○
Atak ze ściany ○, □
Wyrzutnia sieci Szybko wciskaj R1
Atak ściągający Przytrzymaj □, przytrzymaj ∆
Miotanie przedmiotami Przytrzymaj L1 + R1
Wykończenie ∆ + ○
Leczenie Krzyżak w dół

Walka w powietrzu

Walka w powietrzu to zaledwie nieznaczny procent wszystkich starć, ale to właśnie w górze zyskujesz chwilową przewagę, zwłaszcza w takich momentach, gdy na ziemi aż roi się od nieprzyjaciół. Warto więc opanować i dobrze zapamiętać wszystkie kombosy związane z potyczkami w górze.

Rodzaj ruchuPrzycisk
Wyrzucenie w powietrze Przytrzymaj □
Kont. wyrzutu w powietrze Przytrzymaj □, □
Powietrzna seria □, □, □, □
Wybicie □, X
Powietrzny rzut Przytrzymaj ∆

Przemieszczanie

Spider-Man przemieszcza się głównie dzięki swojej pajęczej sieci. Nic nie stoi na przeszkodzie, abyś po prostu spacerował ulicami Nowego Jorku, jednak nie jest to najefektywniejszy sposób przemieszczania się. Opanuj jak najszybciej wszystkie ruchy Spider-Mana, aby szybko docierać w dane miejsce. Pamiętaj również, że szybka podróż w grze jest dostępna dopiero po kilkunastu misjach.

Rodzaj ruchuPrzycisk
Bujanie Przytrzymaj R2
Skok X
Pajęczy lot X
Lot w wybrane miejsce L2 + R2
Wybicie L2 + R2, X
Bieganie po ścianach Przytrzymaj R2
Pionowy wyskok po ścianie X
Zakręcanie na ścianie Przytrzymaj ○
Podwieszenie pod sufitem L2