Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Obniżenie jakości grafiki w Spider-Man na PS4? Porównanie od Digital Foundry

Demo z E3 2017 kontra finalna gra.

Przedstawiciele Digital Foundry zapoznali się już dokładnie z najnowszą produkcją na wyłączność PS4 - grą Marvel's Spider-Man od studia Insomniac Games.

Nasz dział techniczny postanowił przyjrzeć się między innymi kwestii rzekomego obniżenia jakości oprawy graficznej, na co narzekali w ostatnim czasie niektórzy internauci.

Chodzi o scenę prezentowaną na targach E3 2017, a konkretnie - ujęcie prezentujące kałużę nieopodal bandytów. W finalnej wersji gry, scena ta wygląda nieco mniej imponująco. Digital Foundry podkreśla jednak, że jest to wyjątkowy przypadek, spowodowany najprawdopodobniej tym, że tworząc demo, twórcy mogli sobie pozwolić na nieco lepszą jakość i technikę wykonania odbić na powierzchni wody.

Zobacz: Spider-Man - Poradnik, Solucja

Digital Foundry zaznacza też, że niektóre elementy gry wyglądają lepiej niż na przedpremierowych pokazach. To choćby ulice Nowego Jorku czy materiały kostiumów Spider-Mana.

Finalna gra
E3 2017
Ten screen stał się już popularny za sprawą afery kałużowej. Nie da się jednak ukryć, że model bohatera jest po prostu lepszy w finalnej wersji gry.
Finalna gra
E3 2017
W finalnej grze pomieszczenie wydaje się oświetlone lepiej, gdyż bardziej naturalnie. Lepsze są też detale garniturów, masek i uzbrojenie wrogów.
Finalna gra
E3 2017
Rozdzielczość tekstur nie obniżyła się względem pokazów z E3 2017, a materiał kostiumu wygląda o wiele lepiej. Brakuje dziwnego, nienaturalnego połysku.
Finalna gra
E3 2017
Zmiany związane z kałużami są skutkiem zmodyfikowania technologii renderowania tekstur odbić. To także decyzja artystyczna o usunięciu części kałuży.
Finalna gra
E3 2017
Wszelkie ujęcia na zewnątrz (a więc większość gry) są wykonane lepiej w wersji premierowej.
Finalna gra
E3 2017
Wersja przedpremierowa oferowała mniejszą szczegółowość, inaczej wykonane cienie, a także bardziej chłodny odcień barw.
Finalna gra
E3 2017
Nie ulega wątpliwości, że światło wygląda lepiej w finalnej grze, szczególnie w zetknięciu z różnymi rodzajami powierzchni.
Finalna gra
E3 2017
Ostateczna wersja gry oferuje ulepszone odbicia budynków, a także lepsze wnętrza i wyższą jakość tekstur. Do tego bardziej realistyczne oświetlenie pośrednie i ulepszony post-processing.

Jak zawsze, przygotowano też materiał wideo, w którym przedstawiono dokładne porównanie i omawiane sceny, które zostały poddane analizie. Pod koniec przedstawiono też test wydajności gry na zwykłym modelu PS4.

Cover image for YouTube video[4K] Marvel's Spider-Man: The Complete Digital Foundry Analysis!

Marvel's Spider-Man debiutuje już 7 września na PS4.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

Powiązane tematy
O autorze
Komentarze