Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Battlefield V uruchomiony na RTX 2080 Ti wraz techniką raytracingu - nowe nagranie

Fotorealistyczna grafika?

Dziennikarze PC Gamer opublikowali kilkunastominutowy fragment rozgrywki z Battlefield V wraz z uruchomioną techniką raytracingu, czyli generowania światła i odbić dzięki śledzeniu promieni. Materiał pochodzi z targów Gamescom.

Wspomniany efekt na swoich komputerach zobaczą jedynie posiadacze najnowszej linii kart graficznych firmy Nvidia, opartych na architekturze Turing. W materiale PC wyposażono w najdroższy wariant, czyli RTX 2080 Ti.

Redaktorzy twierdzą, że produkcję uruchomiono w rozdzielczości 1080p, a gra osiągała około 50-60 klatek na sekundę - jest to jednak szacunek, bo używanie programów mierzących FPS było niedozwolone. Nie wiadomo też, jakie ustawienia graficzne zastosowano.

Zobacz na YouTube

Różnicę widać głównie w cieniach i kałużach. W większości gier woda „udaje”, że odbija obraz. W przypadku Battlefielda V z włączonym raytracingiem, w kałuży zobaczymy dokładne odbicie obrazu znad powierzchni wody - włącznie z dynamicznymi obiektami, przykładowo odłamkiem ściany przelatującym nad wodą.

Battlefield V to jedna z początkowego zestawu 21 gier, które wykorzystają omawianą technikę śledzenia promieni. Inne tytuły to chociażby Metro Exodus, Shadow of the Tomb Raider, We Happy Few czy PUBG.

Read this next