Na blogu PlayStation opublikowano kolejny wpis poświęcony powstawaniu God of War. Deweloperzy poruszyli kwestię łodzi, która pojawiła się w najnowszej odsłonie cyklu.

Uwaga na możliwe spoilery.

W produkcji „łajba” służy do przemieszczania się po Jeziorze Dziewięciu - dużych rozmiarów lokacji, z której gracze udają się do następnych plansz. To oznacza, że na pokładzie spędza się wiele czasu.

Starszy projektant walki w God of War - Dean Rymer - ujawnił, że łódź chciano zaimplementować jeszcze w drugiej części serii. Podkreślił, że łącznie opracowano ponad 600 zróżnicowanych animacji jednostki.

Nim deweloperzy przystąpili do przygotowania „łajby”, przeanalizowali szereg filmów prezentujących kajaki. Zbudowali nawet kartonowy model, który pomógł stworzyć wirtualne czółno na potrzeby produkcji.

Podczas żeglowania po wodach Jeziora Dziewięciu, Kratos z Atreusem wdają się w liczne dyskusje. Autorzy napisali w sumie ponad 750 linii dialogowych, które później gracze słyszeli w trakcie rozgrywki.

01
W trakcie tworzenia łodzi, deweloperzy zbudowali model z kartonu

W poprzednim wpisie przedstawiciele studia Sony Santa Monica zaprezentowali prototyp pierwszej walki z bossem. W pokazanych materiałach brakowało tekstur, terenu, a także modelu samego przeciwnika - wroga zastąpiono twarzą głównego bohatera.

Produkcja zadebiutowała 20 kwietnia, wyłącznie na PS4. „To fantastyczna przygoda, dopracowana w najdrobniejszych szczegółach” - czytamy w naszej recenzji God of War.

Reklama

O autorze

Piotr Bicki

Piotr Bicki

Redakcja Eurogamer.pl

Piotrek zajmuje się w naszym serwisie głównie tekstami informacyjnymi. Miłośnik kilku popularnych serii gier oraz wielbiciel superbohaterów i fantastyki.