Analitycy z SuperData twierdzą, że na rynku gier mamy właśnie do czynienia z tak zwanym „Efektem Fortnite'a” - informuje Eurogamer.pt, powołując się na raport firmy badawczej.

Specjaliści przekonują, że popularność darmowego battle royale w znacznej mierze wpływa na największych wydawców. Gracze poświęcają bowiem tyle czasu na produkcję Epic Games, że przejawiają mniejsze zainteresowanie innymi tytułami.

Prowadzi to do zwiększenia przychodów z mikropłatności w Fortnite, przy jednoczesnym zmniejszeniu przychodów innych gier. Według SuperData, jednym z najbardziej poszkodowanych przez „Efekt Fortnite'a” wydawców jest Activision. Firma z roku na rok obniżyła przychód z dóbr cyfrowych o 80 proc.

for3
Popularność Fortnite nie słabnie

Darmowy battle royale szkodzi też innym wydawcom, ale nie Microsoftowi. Koncern z Redmond ogłosił bowiem 39-procentowy wzrost przychodów w ciągu roku, po części przypisując zasługi nieokreślonej grze zewnętrznego studia - prawdopodobnie omawianemu tytułowi.

Fortnite dostępny jest na wszystkich platformach - zarówno stacjonarnych, jak i mobilnych. Niedawno zadebiutował na systemie Android.

Reklama

O autorze

Przemysław Wańtuchowicz

Przemysław Wańtuchowicz

Redakcja Eurogamer.pl

Przemek na początku przygotowywał u nas materiały wideo, a obecnie jest autorem w dziale informacyjnym. Jako dziecko marzył, by zawodowo rysować, żonglować lub grać na gitarze - dwie pierwsze czynności wychodzą mu całkiem nieźle.

Więcej artykułów od Przemysław Wańtuchowicz

Komentarze (8)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami

Powiązane materiały