Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Literówka w kodzie Aliens: Colonial Marines obniżyła inteligencję wrogów

Usunięcie błędu poprawia zachowanie przeciwników.

Jeden z fanów odkrył, że w kodzie wydanej w 2013 roku strzelanki Aliens: Colonial Marines znajduje się literówka, która negatywnie wpływa na sztuczną inteligencję przeciwników.

Autor modyfikacji udoskonalającej oprawę graficzną gry - jamesdickinson963 - w pliku konfiguracyjnym PecanEngine zauważył linijkę z pozornie drobnym błędem. Okazuje się, że we fragmencie „PecanGame.PecanSeqAct_AttachPawnToTeather” ostatnie słowo powinno być zapisane jako „tether”.

Gracz twierdzi, że usunięcie literówki znacząco poprawia zachowanie przeciwników. Wcześniej ksenomorfy atakowały bohatera frontalnie i grupowo, przez co nie stanowiły dużego wyzwania. Po zmianie kodu, obcy są agresywniejsi i skuteczniej śledzą podopiecznego. Potrafią też współpracować ze sobą i używać elementów otoczenia.

Warto zaznaczyć, że jamesdickinson963 dokonał odkrycia w listopadzie ubiegłego roku, ale wówczas znalezisko przeszło bez echa. Teraz kwestię nietypowej usterki nagłośnił użytkownik forum ResetEra o pseudonimie JigglesBunny.

Usunięcie literówki poprawia zachowanie ksenomorfów

Literówka jest kolejnym z problemów Aliens: Colonial Marines. Produkcja wzbudziła kontrowersje, gdy okazało się, że finalna wersja znacząco odstawała jakością od edycji prezentowanej w materiałach publikowanych przed premierą.

Część graczy poczuło się oszukanych i złożyło pozew przeciwko firmie Sega i odpowiedzialnemu za projekt studiu Gearbox Software. Wydawca twierdził jednak, że także został wprowadzony w błąd przez twórców, którzy prowadzili kampanię marketingową gry.

Read this next