Dead Space 4 miało opierać się na przeszukiwaniu porzuconych statków

Dyrektor kreatywny serii o niezrealizowanych planach.

Studio Visceral Games zostało zamknięte w 2017 roku, a seria Dead Space nie przynosiła wcześniej wystarczających dochodów, ale deweloperzy mieli konkretne pomysły na czwartą część serii.

Przygoda miała być bardziej otwarta, a podstawą miało być podróżowanie w przestrzeni kosmicznej we własnym statku i regularne przeszukiwanie napotykanych wraków innych, wielkich okrętów.

- Starałbyś się przetrwać na zainfekowanych statkach, szukając śladów życia i zasobów, by móc utrzymać własny, mały statek i znaleźć kogoś, kto być może przetrwał - tłumaczył w rozmowie z Eurogamerem Ben Wanat, były dyrektor kreatywny marki Dead Space.

Twórcy chcieli rozwinąć wiele istniejących już mechanik i rozwiązań związanych po części z nieliniową rozgrywką. Naprawianie zepsutych urządzeń miało być bardziej rozbudowane. Bohater co jakiś czas poznawałby kolejne szczegóły dotyczące katastrofy i zdobywałby wystarczająco dużo paliwa, by skoczyć do kolejnego sektoru.

- Statki, które byś odwiedzał, czyniłyby grę różnorodną - zaznaczył Wanat. - Ich wnętrza mogłyby być zróżnicowane. Każdy byłby innego typu, miał inne przeznaczenie, układ pięter, a także inne mechaniki rozgrywki z nim związane.

Projektanci chcieli też zaimplementować nowy system tworzenia broni oraz niespotykane wcześniej rodzaje nekromorfów, na których moglibyśmy testować arsenał. Wanat chciał też, by bohaterką gry była Ellie Langford znana z Dead Space 3.

Pierwsza część Dead Space zadebiutowała w 2008 roku - w listopadzie będzie obchodzić 10 rocznicę. Dead Space 3 ukazało się w 2013 roku.

Reklama

Skocz do komentarzy (5)

Autor

Mateusz Zdanowicz

Mateusz Zdanowicz

Senior Editor

Człowiek orkiestra i miłośnik gier niezależnych. Mateusz zajmuje się przygotowywaniem recenzji, artykułów oraz poradników. Wspiera również dział informacyjny.

Powiązane materiały

Na stronie

RekomendacjaThe Last of Us 2 - Recenzja

Świat się zmienia, ludzie nigdy.

Resident Evil 8 zbyt wymagający dla PS4 i Xbox One?

Capcom nie chce ograniczać eksploracji.

The Last of Us 2 - Poradnik, Solucja

Kompletny przewodnik: opis przejścia, misje, sekrety i mechanika gry.

Komentarze (5)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami